Quiver Killers

• JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 16:33
    Iemand een adresje waar ik Quiver killers kan krijgen, ik weet dat ik het op de officiele website kan halen maar daar kost een starter pack zo 63 euro met verzendkosten.
    Op BMB kun je ze ook halen alleen daar krijg je alleen de inserts, en ik moet er eigenlijk wel Epoxy en een boortje bij hebben.
    Ik vind het zo zonde om iets te kopen met 22 euro verzendkosten. Heb ook al gekeken bij binding freedom maar ook daar zijn ze erg duur, daar kost een starter kit zonder inserts al 100 euro.

Iemand sites waar ze wel goedkoper zijn?
    Of heeft iemand nog toevallig een starter kit liggen die ik kan overnemen?
    De inserts moeten voor de Marker Lord SP14 zijn.
    A winter without powder isn't a winter!
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 25 januari 2015 · 16:54
    Ha Joost,

Ik geloof dat snowcountry ze verkoopt:
    http://www.snowcountry.nl/quiverkiller-diy-starterskit.html...
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 25 januari 2015 · 16:58
    Ben je alleen wel nog meer kwijt, 74 euro.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 17:05
    Hmm, ja dat schiet natuurlijk niet veel op 😋 Toch bedankt @Jurriaan
  • AlexSki
    Tourist
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 17:09
    Hmm die zijn ook niet bepaald goedkoop. Toch bedankt! @Spookjuh
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 25 januari 2015 · 17:10
    "iets met dubbeltjes en eerste rang" 😀

Struin het forum anders even af op de term 'rampa moeren'. Misschien is dat wat voor je?

Anders zou je ook eerst even kunnen uitrekenen hoeveel je bespaart als je inserts in verschillende ski's schroeft, of denken aan het gemak als je 4 paar ski's in één tas incheckt op Shiphol bijv. 😃
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 25 januari 2015 · 17:12
    Hmm die zijn ook niet bepaald goedkoop. Toch bedankt! [mention="/profile/1966"][mention=1966]@Spookjuh[/mention][/mention] JoostW op 25 jan. 2015 17:09
    Is een 'complete' set zonder verzendkosten!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 25 januari 2015 · 17:13
    @Emmer +1
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 25 januari 2015 · 17:13
    Misschien heeft @evan nog wat liggen, of kun je zelf een inkoopactie starten?
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 17:13
    Daar heb je natuurlijk wel helemaal gelijk in! Hopen dat die rampa moeren wat zijn, anders maar gewoon de quiver killers, aangezien ze toch wel duur zijn. Daarbij is het goedkoper om 1 binding op 4 verschillende ski's te plaatsen dan 4 nieuwe bindingen te kopen die ook nog eens bij de ski moeten horen. Bij wijze van.

Dankje! @Emmer zal er naar kijken
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 17:15
    Ja maar dan is 92 euro nog wel prijzig, want op de quiver killer site is het 63 euro inclusief verzendkosten. @Spookjuh

Ja is natuurlijk ook te proberen. @Emmer
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 17:44
    Dus, Rampa moeren is een hele handige. Alleen hoe kom ik er achter welke ik precies moet nemen? Voor de schroeven van de Marker Lord. Zo'n tap kan ik wel ergens los kopen en epoxy is wel te vervangen. Boortje bij de lokale ijzerboer.
    Al met al als ik alles los koop ben ik waarschijnlijk een stuk goedkoper uit. Aangezien een kilo rampa moeren circa 20 euro kost, is dit natuurlijk veel goedkoper.
    Enigste waar ik dus nog mee zit is om te weten welke van rampa er bij mijn schroeven horen, hoe ik daar achter kan komen dus. @Emmer
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 25 januari 2015 · 17:46
    Wij hebben een tijdje terug geprobeerd ze te importeren, maar kregen de boodschap dat Rude Skis dat al deed voor NL. Daar kun je ze voor 1,60 euro per insert krijgen als je ze 'groot' inkoopt: http://www.rudeskis.com/shop/product-category/quiverkiller/...

Je hebt ook nog Binding Freedom: http://www.bindingfreedom.com/ met wat leukere prijzen.
    Rex Monte - Amor Nix
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 17:51
    Ja, is natuurlijk ook nog een optie. Maar als ik Rampa inserts kan krijgen dan ga ik daar voor (puur omdat ik dan goedkoper uit ben). Is trouwens wel een goede site rudeskis @SneeuwHaas Dankjewel!
  • evan
    Advanced
    evan op 25 januari 2015 · 18:12
    Misschien heeft [mention="/profile/16669"][mention=16669]@evan[/mention][/mention] nog wat liggen, of kun je zelf een inkoopactie starten? Emmer op 25 jan. 2015 17:13Hoeveel heb je er nodig, @JoostW?
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 18:14
    Ehm, 16 gaan er in m'n bindingen. Dus 16 is denk ik genoeg... @Evan
  • huib
    Expert
    huib op 25 januari 2015 · 20:05
    Hmm die zijn ook niet bepaald goedkoop. Toch bedankt! [mention="/profile/1966"][mention="/profile/1966"][mention="/profile/1966"]@Spookjuh[/mention][/mention][/mention] JoostW op 25 jan. 2015 17:09
    Is een 'complete' set zonder verzendkosten! Spookjuh op 25 jan. 2015 17:12

En als je ze zelf uit de USA haalt moet je er, behalve verzendkosten, nog importbelasting en BTW bijtellen. Krijg je er gewoon een acceptgiro bij als het pakketje bezorgd wordt. Denk dat die Snowcountry prijs uiteindelijk goedkoper is.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 25 januari 2015 · 20:24
    Ehm, 16 gaan er in m'n bindingen. Dus 16 is denk ik genoeg... [mention="/profile/16669"][mention=16669]@Evan[/mention][/mention] JoostW op 25 jan. 2015 18:14

Wat is de reden dat je inserts wil installeren?

Je zult ook nog nieuwe schroeven moeten kopen. De schroeven van je binding zullen niet passen in de inserts. Of komen je bindingen van ski's met inserts?
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 20:29
    Waarom zou ik nieuwe schroeven moeten kopen, die zien er namelijk nog goed uit. Niks mis mee. Ik wil inserts omdat ik eigen ski's ga maken en ik heb zeker nog zoveel hout over om daarna nog 2 paar normale ski's te maken en een paar kleine ski's. Als ik daar overal aparte bindingen voor wil dan wordt het nog redelijk prijzig.
    @Emmer

@Tiger Klopt, ik denk dat ik toch Rampa inserts neem, scheelt erg veel. Anders kan ik er wat van Evan kopen.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 25 januari 2015 · 20:36
    @JoostW, de schroeven die je bij je bindingen krijgt zijn houtschroeven, die kun je dus niet gebruiken icm inserts. Daar moet je namelijk boutjes met schroefkop in gebruiken, die moet je dus ook nog in de goede lengte/formaat kop zien te vinden.
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 20:37
    Aha vandaar. lokale ijzerboer een optie @Surfertje bedankt!
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 25 januari 2015 · 20:39
    en als je 16 schroeven hebt voor je bindingen dan kan je met 16 inserts die bindingen dus op hoeveel skis gebruiken?? ......
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 20:45
    Ik weet het, maar ik dacht als ik er eerst 16 neem dan kijk ik later wel naar meer. Ik wist ook niet hoeveel Evan er had. Vandaar de 16. @Fabergé
  • jriph
    Tourist
    jriph op 25 januari 2015 · 21:00
    fietsenwinkel heeft vaak ook goede korte inbus boutjes liggen.

rampa moeren zijn vrij lomp qua draad. overigens ik heb ze wel, maar zou ze niet snel in nieuwe skis zetten
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 januari 2015 · 21:09
    Maar qua prijs zit je dan bij Rampa moeren wel beter dan bij andere inserts. Zal eerst even kijken bij de locale ijzerboer en dan kijk in bij een fietsenwinkel. Een van de twee heeft ze vast wel. @jriph
  • rollie
    Beginner
    rollie op 25 januari 2015 · 22:42
    @JoostW als @evan t niet redt qua aantal heb ik er ook nog wel exact 8 voor je redden.
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Dio
    Advanced
    Dio op 26 januari 2015 · 00:12
    Ben je alleen wel nog meer kwijt, 74 euro. Tim3 op 25 jan. 2015 16:58

Volgens mij kost een full installation setje met 16 inserts, boortje, choke, tap en schroeven €49,95 met gratis verzending. Bij telemarkshop kost een insert €2 per stuk. Do the math.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 januari 2015 · 07:26
    Niet dat ik er verstand van heb, maar doet Snowcountry dit niet gewoon ondertussen?

Misschien handig voor de wat minder zelfverzekerde DIY-er.
    splitfest.nl
  • svenk
    Advanced
    svenk op 26 januari 2015 · 08:52
    Snowcountry biedt de "Quiver Killer Full installation kit" aan voor €49,95 met gratis verzending. In de tekst daarbij staat "Met de DIY kit van Quiverkiller kan je je eigen ski's voorzien van inserts."

Alleen daar moet je dan nog wel een "Quiverkiller DIY Kit +€ 25,00" bij aanschaffen ?? Iemand ervaring mee?
    If in doubt, don't go out!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro