Vraag over Salomon Sentinel ski's

• Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 25 januari 2015 路 21:04
    Ik zoek even bevestiging over een set Salomon Sentinel 177cm ski's.
    Skiën deze ski's kort? Ik ben 186cm en rond de 100kg. Ik ben een beginner off-piste, maar ik kan me voorstellen dat 177cm voor mij te kort is, ondanks dat het wellicht op de piste wel fijn skiet. Graag advies.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 25 januari 2015 路 21:50
    Met jouw lengte en gewicht en het beoogde gebruik (offpiste) lijkt lichaamslengte mij minimaal. In hoeverre de Sentinel's geschikt zijn, laat ik aan anderen. Geen ervaring mee.

Heb je ook het setje Tst's van @besati gezien?
    If in doubt, don't go out!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 26 januari 2015 路 08:20
    Lijkt mij ook aan de korte kant. Verder is het een vrij stijve ski die voor een beginner als minder vergevend ervaren kan worden. Ik kan er over mee praten 馃槂
  • TomMiddelkamp
    Beginner
    TomMiddelkamp op 26 januari 2015 路 12:49
    Ik zou ze op z'n minst een maat groter nemen. Ik heb ze in maat 184 getest en ik ben ongeveer jouw lengte -20kg. Ik vond het een heerlijke ski op de piste, maar niet speels off-piste. In iedergeval exact waar ik naar op zoek ben.

Ken je nog een locatie waar ik deze op de kop kan tikken?
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 26 januari 2015 路 14:42
    Wat maakt een ski speels of niet speels off-piste? Wat is de definitie van "speels". Ik ben een beginner off-piste dus voor mij belangrijke info 馃槈
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 26 januari 2015 路 15:25
    Hmmm, interessante vraag 馃槂. Ik zou onder 'speels' verstaan:

- wendbaar (radius)
    - vergevingsgezind (niet iedere oneffenheid wordt afgestraft)
    - goed te handlen op lagere snelheden
  • svenk
    Advanced
    svenk op 26 januari 2015 路 15:31
    Mooie definitie van 'speels' @Spookjuh 馃槂 Zou er nog aan toe willen voegen:
    - lekkere pop/rebound
    - radius makkelijk te beïnvloeden