Vraag over Salomon Sentinel ski's

• Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 25 januari 2015 路 21:04
    Ik zoek even bevestiging over een set Salomon Sentinel 177cm ski's.
    Skiën deze ski's kort? Ik ben 186cm en rond de 100kg. Ik ben een beginner off-piste, maar ik kan me voorstellen dat 177cm voor mij te kort is, ondanks dat het wellicht op de piste wel fijn skiet. Graag advies.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 25 januari 2015 路 21:50
    Met jouw lengte en gewicht en het beoogde gebruik (offpiste) lijkt lichaamslengte mij minimaal. In hoeverre de Sentinel's geschikt zijn, laat ik aan anderen. Geen ervaring mee.

Heb je ook het setje Tst's van @besati gezien?
    If in doubt, don't go out!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 26 januari 2015 路 08:20
    Lijkt mij ook aan de korte kant. Verder is het een vrij stijve ski die voor een beginner als minder vergevend ervaren kan worden. Ik kan er over mee praten 馃槂
  • TomMiddelkamp
    Beginner
    TomMiddelkamp op 26 januari 2015 路 12:49
    Ik zou ze op z'n minst een maat groter nemen. Ik heb ze in maat 184 getest en ik ben ongeveer jouw lengte -20kg. Ik vond het een heerlijke ski op de piste, maar niet speels off-piste. In iedergeval exact waar ik naar op zoek ben.

Ken je nog een locatie waar ik deze op de kop kan tikken?
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 26 januari 2015 路 14:42
    Wat maakt een ski speels of niet speels off-piste? Wat is de definitie van "speels". Ik ben een beginner off-piste dus voor mij belangrijke info 馃槈
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 26 januari 2015 路 15:25
    Hmmm, interessante vraag 馃槂. Ik zou onder 'speels' verstaan:

- wendbaar (radius)
    - vergevingsgezind (niet iedere oneffenheid wordt afgestraft)
    - goed te handlen op lagere snelheden
  • svenk
    Advanced
    svenk op 26 januari 2015 路 15:31
    Mooie definitie van 'speels' @Spookjuh 馃槂 Zou er nog aan toe willen voegen:
    - lekkere pop/rebound
    - radius makkelijk te beïnvloeden
    If in doubt, don't go out!
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 26 januari 2015 路 16:19
    Aangezien bijna alles altijd een compromis is, is er ook een nadeel te bedenken aan "Speels". Is een speelse ski bijvoorbeeld per definitie licht gebouwd en daardoor slap of minder stijf? Is "speels nog van invloed op de bouwkwaliteit en degelijkheid van de ski?
  • besati
    Beginner
    besati op 27 januari 2015 路 14:50
    @Poppiholla je zoekt bevestiging in de salomon sentinel, maar je zegt eigenlijk niet wat voor ski je zoekt. Als ik het goed begrijp ben je een beginner met offpiste? En wil je een ski die zowel op de piste als ernaast gebruikt kan worden?

Om antwoord te geven op je vragen, ja speels betekend voor mij dat de ski wat slapper of minder stijf gebouwd is. En nee dat heeft geen invloed op de kwaliteit of degelijkheid van de ski.

Als je opzoek bent naar een ski die op de piste goed functioneert en daarnaast ook dan heb ik nog een mooie ski voor je zoals @svenk al zei. Armada tenten 192 lang. Deze ski heeft een all-mountain rocker dat wil zeggen dat de ski rocker in de top van de ski heeft om jou genoeg float te geven in de poeder. Daarnaast zal je de lengte van 192cm zeker nodig hebben met jou lichaamslengte en gewicht. De ski heeft camber onder de voet en in de tail wat jou grip geeft op de piste. Het is ook een wat stijver ski dus genoeg pop of rebound op de piste.

http://wepowder.nl/forum/topic/107741

Let me know..
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 27 januari 2015 路 15:04
    @Poppiholla Wat @besati zegt. BTW, ik ben ook beginner offpiste (misschien nog wel meer dan jij) en ik heb de Atomic Automatic 102 gekocht. Kost nu €269,- bij EpicTV Shop. Moet je wel ff een account aanmaken, want dan krijg je extra korting (Sorry, Snowcountry 馃構)

En nogmaals: De Sentinel is geen fijne ski als je beginnert bent offpiste.
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 27 januari 2015 路 17:32
    Bedankt voor alle goede reacties. Daar kan ik zeker wat mee. Ik moet inderdaad een all mountain free ski hebben waarop ik makkelijk kan instappen en kan doorgroeien. De nadruk moet meer op off-piste zijn dan piste aangezien ik al een goede piste ski heb. Ik ga er rustig over nadenken.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro