Hi my name is.... even voorstellen

• Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 28 januari 2015 路 16:29
    Even voorstellen is wel zo netjes.

Mijn naam is Olaf Teeling. 23 jaar jong en een ongelofelijke wintersport liefhebber. Vorig jaar ook mijn ski/snowboard anwarter behaald om vervolgens een heel seizoen les te geven in Saalbach. Iedereen die hier over nadenkt kan ik het absoluut aanraden. Het heeft mij zoveel gebracht!

Mijn ouders zijn ook beide skileraar dus had het virus al vroeg te pakken. Met 3,5 stond ik al op de latjes! Tot mijn 11e altijd geskied en toen overgestapt op het snowboarden. Na elf jaar niet meer geskied te hebben is de liefde voor het skieen weer helemaal terug.

Ski gear:
    - Elan SLX FIS Race Powerspine met ER17 FF Pro Binding
    - Atomic Redster Pro 130 FIS

Lesgeef spul:
    - Volkl Supersport Allstar
    - Salomon Mission LX (flex 70, pantoffeltjes)

Board gear:
    - Burton Csutom Flying V 156cm 2012/2013
    - Burton Cartel Est binding
    - Burton ION Boots

Outfit:
    - Peak Performance Heli jas
    - Peak Performance Heli broek
    - POC Fornix
    - Oakley Flight Deck goggle

Go hard or go home
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 januari 2015 路 16:44
    Welkom (je hebt al 71 weken een account 馃構). Aangezien je ook al je gear oprakelt ben ik benieuwd of je ook in het bezit bent van kennis, kunde en safetygear, want dat is hetgeen mensen willen weten als ze op zoek zijn naar poederbuddies 馃槂
  • Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 28 januari 2015 路 17:03
    @ Spookjuh,

Klopt inderdaad, heb me een tijd geleden aangemeld op dit forum en weinig tot niks mee gedaan (zonde) Nu inmiddels toch wat serieuzer, geïnteresseerder in alles wat met skiën te maken heeft dus hoop hier dan ook het een en ander te leren betreft de zaken die jij zojuist opnoemt.

En gezien ik hier nog 0 kennis van heb staat er ook netjes dat ik een beginner ben en dat geef ik ook graag toe 馃構 Newbie overhere 馃構

Zal mij echter op de achtergrond houden en voorall meelezen en kennis opdoen. 馃槈
    Go hard or go home
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 januari 2015 路 20:33
    Als je kennis '0' is ben je geen beginner in je freeride paspoort. Oftewel, 0 taartpuntjes daar.

Het niveau van afdalen is bedoeld om je afdaalskillz 'buiten' de piste aan te geven. Op de piste zal je ervaring wel helemaal prima zijn, maar of dat daarbuiten ook zo is weet ik niet.

Kortom, loop je paspoort na en vul hem eerlijk in. Met overschatting kom je buiten de piste niet ver kan ik je uit ervaring vertellen.
  • Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 28 januari 2015 路 20:35
    Als skileraar is mijn kennis natuurlijk voldoende maar ervaring is een ander verhaal. Maar om iedereen tevreden te stellen en om misverstanden te voorkomen zal ik het aanpassen dus dat gaan we doen 馃槈
    Go hard or go home
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 28 januari 2015 路 21:00
    Bij de anwarter opleiding volg je het theorie vak sneeuw en lawinekunde. Enige basiskennis is lijkt mij wel aanwezig.
  • RP
    Advanced
    RP op 28 januari 2015 路 21:50
    Olaf, welkom op WePowder!

Aan je gear te zien ben je waarschijnlijk nog vooral op de pistes te vinden maar wie weet gaat dat veranderen, het feit dat je al lekker mee leest op wePowder geeft aan dat je interesse hier ook ligt!

Als je al een seizoen in de sneeuw hebt gezeten en de opleiding tot skileraar hebt gedaan denk ik dat het met de basis skills en basiskennis best goed zit.... een mooie stap tot meer kennis is het volgen van de Safety Modules van de wePowder Academy, mocht je hier interesse in hebben.

@Spookjuh Mooi dat je aangeeft hoe het 'werkt' op wePowder, echter een iets minder moralistisch vingertje zal 'nieuwelingen' zich nog meer welkom laten voelen op het mooie wePowder....
    Explore the Outdoor!
  • Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 28 januari 2015 路 21:54
    @ RP Bedankt! EN gelukkig voel ik me prima welkom hier haha 馃構
    Go hard or go home
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 28 januari 2015 路 22:00
    +1 @RP
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 januari 2015 路 22:39
    [mention="/profile/1966"][mention=1966]@Spookjuh[/mention][/mention] Mooi dat je aangeeft hoe het 'werkt' op wePowder, echter een iets minder moralistisch vingertje zal 'nieuwelingen' zich nog meer welkom laten voelen op het mooie wePowder.... RP op 28 jan. 2015 21:50
    @RP Het is vooral niet moralistisch bedoeld. Het is dus ook niet de bedoeling dat het zo overkomt. Maar ja, als iemand roept ergens 0 kennis van te hebben 馃構
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 28 januari 2015 路 22:57
    @Oteeling; Welkom hier....je zal hier veel gelijkgestemden vinden en je al snel thuisvoelen.

@Spookjuh; reeds lange tijd heb jij hier op werkelijk alles het hoogste woord en meen jij op alles en iedereen te moeten reageren.........heb het altijd maar genegeerd maar man wat weet jij mij te irriteren............het is zoals je zelf aangeeft: "if it seems to good to be true, it probably is"! Doe mij een lol en hou het hier gezellig.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 januari 2015 路 23:08
    [mention="/profile/6621"]@Whistler[/mention] het spijt me dat je dat zo ervaart. Volgens mij heb ik geen onvertogen woord gezegd en als dat wel zo is hoor ik graag van je waar ik dat heb gedaan aangezien je roept dat ik op alles en iedereen reageer.

Olaf sorry dat je topic wordt gekaapt en dat ik de indruk heb gewekt dat ik je (en schijnbaar vele anderen) onheus bejegen. Dat is en mag niet de bedoeling zijn. Dus als jij dat ook zo ervaart dan zeg ik sorry.
  • evan
    Advanced
    evan op 28 januari 2015 路 23:33
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 28 januari 2015 路 23:37
    馃槂
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 januari 2015 路 23:44
    [mention="/profile/16669"]@evan[/mention] iig nog een lollige draai aan het topic.

Oh, en schijnbaar roept mijn naam negatieve gevoelens op bij sommigen dus heb ik hem maar aangepast.
  • grotesmurf
    Beginner
    grotesmurf op 29 januari 2015 路 07:47
    @Oteeling welkom op het forum. Heb je een schep pieper en zonde ? Dan kunnen ee misschien een praktijk pieper zoeken doen in het dal. Ik ben nu ook in saalbach
  • Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 29 januari 2015 路 09:14
    @ iedereen ....

Nothing to see and move on 馃構 Bedankt voor het welkom heten en voel prima op m'n gemak hier 馃構 en voel me ook niet beledigd.. 馃構

Nog om de voorgaande situatie te benadrukken

Go hard or go home
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 29 januari 2015 路 11:42
    Hi Olaf,

Tof dat je er bij komt! Alweer een leraar uit Saalbach/Hinterglemm, er zijn er nog niet genoeg 馃構 (ik ook hoor) Waar heb je lesgegeven?

Oh ja, die raceplanken moeten echt een setje freeriders naast zich hebben hoor 馃槂
    Go to heaven, ski like hell!
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 29 januari 2015 路 12:57
    Wat een gezellig topic! 馃槂 @Oteeling Leuk zo'n introductie, zet m in je profiel joh!
    Never a last run..
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 29 januari 2015 路 13:45
    Welkom! Meteen goed geintrodceerd zie ik! (heren, heren, getypte woorden kunnen vershrikkelijk verkeerd overkomen/geinterpreteerd worden. Vergeet dat nooit!)Snowsafety is een aanrader, zeker de praktijkcursussen, mag je meteen onder begeleiding buiten de pistes aan de bak, en buiten de pistes is het allemaal heeel anders (of je nou op twee of een plank staat) Veel plezier op het forum en met het ontdekken van nog meer ski (board)

Board je eigenlijk nog erbij of ben je volledig terug op de twee latten?
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 29 januari 2015 路 13:47
    @ Pazz457 Ik geef nu les bij Furstauer (de rooie) heb het jaar er voorbij snowacademy (de blauwe) lesgegeven.

Zit stiekem wel te kijken naar een goede "beginners" set om de eerste freeride ervaringen op te doen. Als ik beetje "off piste" ga doe ik dat altijd met mijn snowboard want met die race latte is daar geen beginnen aan.
    Go hard or go home
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 29 januari 2015 路 14:04
    Vroegah deden we dat ook gewoon op de raceatten hoor! 馃構 馃構

(馃構 beteent: ik pest je maar!)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • sanno
    Tourist
    sanno op 29 januari 2015 路 17:44
    gewoon doen,kan alleen maar makkelijker worden met bredere latten. zoals Dutchess al zegt vroeger was er niets anders en toen lukte het ook.
    NB Misschien ook een reden waarom 20 jaar geleden je na sneeuwval 2 weken poeder kon rijden in het zicht dichtbij de piste, maar dat is een andere thread.
    Toerisski
  • Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 16 november 2015 路 23:06
    Zo... ben mezelf al aan het lekker maken voor de komende wintersport... Alles is vers geserviced en klaargemaakt om te knallen !!

Ook een Oakley FLight Deck goggle aangeschaft

Betreft de Heli Alpine outfit .. stiekem toch eens kijken naar een ander kleuren combi... Ik blijf so wie so bij Peak maar wil weer eens wat anders qua kleur
    Go hard or go home
  • Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 15 december 2015 路 15:30
    Mijn vorige Peak Heli Alpine (groen/oranje) goed kunnen verkopen.. Een Engelsman, werkzaam in Zurich blij kunnen maken. Zelf heb ik een Heli Alpine Suit aangeschaft. Blue shadow met poppy red ritsen. Is even wennen maar moet zeggen het zit ook wel heerlijk! Vrijdag vertrekken we.. zin in 馃榾

Go hard or go home
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 15 december 2015 路 16:33
    Om je nieuwe gear te showen hebben we een ander topic: http://wepowder.nl/forum/topic/14884?page=68

Dit topic heeft al een negatieve bijsmaak gekregen voor verschillende mensen dus dat ie nu weer bovenaan in de lijst staat ben ik zelf niet zo blij mee.
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 15 december 2015 路 16:44
    Om je nieuwe gear te showen hebben we een ander topic: http://wepowder.nl/forum/topic/14884?page=68

Dit topic heeft al een negatieve bijsmaak gekregen voor verschillende mensen dus dat ie nu weer bovenaan in de lijst staat ben ik zelf niet zo blij mee. AlexSki op 15 dec 2015 16:33

Goed zo ''Spookjuh"...zo ken ik je weer met je wijzende vingertje.
    Wat ben je toch een zure druif.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 15 december 2015 路 17:05
    @Whistler Positief of negatief, het maakt voor jou volgens mij niet meer uit wat ik zeg!
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 15 december 2015 路 17:16
    @Whistler Het maakt voor jou volgens mij niet meer uit wat ik zeg! AlexSki op 15 dec 2015 17:05

KLOPT!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 15 december 2015 路 17:53
    Zo, dat vuurtje wordt weer makkelijk opgestookt. Tijd voor wat verkoelende sneeuw zeg ik!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro