Ook even voorstellen

• Abko
    Beginner
    Abko op 29 januari 2015 路 12:38
    Hoi allemaal,

Ik gebruik wePowder al een tijdje en denk dat het inmiddels tijd is om mijzelf te introduceren.

Sinds 1996 ben ik een skier. Tot kort betekende dat eens per jaar een trip met een groep vrienden naar een groot skigebied. Dit was altijd te gek. Vaak waren we met een fanatieke groep die elke uurtje dat er geskied kon worden mee wilde maken. We hadden altijd veel lol en bleven tot de laatste lift in het gebied. Iedereen is dol op skien. Als het een beetje mee zat probeerden we altijd nog een tweede trip in een seizoen te boeken.

Iets meer dan twee jaar geleden ben ik gestart met kitesurfen (na jaren van windsurfen) en kwam ik er weer achter hoe geweldig het is om iets nieuws op te pakken. Omdat we elke skitrip toch een beetje op dezelfde manier bezig waren was het ook tijd voor iets nieuws op ski gebied. Dit motiveerde mij om meer richting freeriding te gaan.

De eerste stap was de aanschaf van all mountain skies (Atomic Ritual) en het volgen van wePowder safety module 1 (op advies van [mention="/profile/98"]@raz[/mention]). Ik heb ook mijn vrouw overgehaald, ze heeft een paar Nordic Nemisis skies gekocht. Op onze laatste trip vorig jaar hadden we redelijk wat verse sneeuw waardoor we al wat eerste ervaring op hebben kunnen doen met de bredere skies. Het beviel al zeer goed 馃槂

Samen met nog een vriend hebben we in de eerste week van dit jaar de On & offpiste cursus van Powderguides gevolgd. Dit was echt geweldig, we zijn nu definitief om 馃槂. Deze cursus is een enorme aanrader voor iedereen die een begin wil maken met Freeriden. Zowel Martijn als Francois zijn super aardig en kunnen je waanzinnig veel leren! Aan het eind van deze post zet ik een link naar het filmpje wat ik gemaakt heb 馃槂

We hebben nog een ‘oude stijl’ trip staan met een vriendengroep naar de Dolomieten in Sella Ronda voor eind Februari. Inmiddels hebben mijn vrouw en ik een drie-eenheid gekocht en zijn we druk bezig om een gids voor een paar dagen te boeken. Als het een beetje mee zit kunnen we meer van de groep overhalen om mee te doen.

Alle berichten op wePowder zorgen voor een aardige verslaving. Ik heb al half de gedachte om tussendoor nog een keer van een Powder Alert te profiteren. Fantastisch wat [mention="/profile/56"]@meteomorris[/mention] doet om iedereen te informeren.
    Met alle lawine berichten is het duidelijk hoe belangrijk het is om zeer goed de risico’s in te schatten, ik zou dan ook op zoek gaan naar fijne bossen onder de 2000 meter met hellingen die niet al te stijl zijn. Financieel is zo’n extra trip niet heel verstandig, ik blijf in ieder geval fanatiek alle leuke verhalen volgen. Hopelijk komt er ook nog een extra bak sneeuw in de Dolomieten voor we eind Februari die kant op gaan.

Misschien tot ziens in de poeder!

Groeten Abko

Hier staat het On en offpiste cursus filmpje:
    Powder to the people!
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 29 januari 2015 路 12:50
    Leuk zo'n introductie, zet m in je profiel joh!
    Never a last run..
  • Abko
    Beginner
    Abko op 29 januari 2015 路 12:55
    Leuk zo'n introductie, zet m in je profiel joh! Fonzie op 29 jan. 2015 12:50
    @Fonzie Goede tip, gelijk gedaan 馃槂
    Powder to the people!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 29 januari 2015 路 13:52
    Welcome to the dark side..... muhahahahaaaaaa! (Soon all your time and money are belong to da powder!)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • RP
    Advanced
    RP op 29 januari 2015 路 14:27
    Nice.... hooked.....for......life!

En poederjagen: gewoon doen hoor, low budget met zijn vieren, valt best mee!
    Explore the Outdoor!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro