Poeder, studeren en veiligheid

• Mm
    Beginner
    Mm op 29 januari 2015 · 16:39
    Dat zou een perfecte combinatie kunnen zijn maar vanuit Nederland niet altijd even eenvoudig. Ik merk dat het best lastig is om en aan alle verplichtingen van de universiteit te voldoen en mogelijkheden te vinden om naar het buitenland te gaan. Dan heb ik vaak een niet al te ruim budget en eigenlijk onvoldoende materiaal om echt poeder in te gaan.

Ik ben al lang blij in de bergen met sneeuw onder mijn voeten, maar zo af en toe lonkt de poeder dan ook heel erg..

Ik vroeg me daarom af hoe jullie dit doen/deden?
  • BasV
    Beginner
    BasV op 29 januari 2015 · 16:59
    Niet.

Ik ben zelf ook nog student en ik kan me het gewoon niet betalen om een (praktijk) lawine cursus te doen, een 3-eenheid aan te schaffen en het liefst nog een gids in te huren.

In dat op zicht is de safety academy een absoluut goed begin (namelijk erg goedkoop in verhouding tot al het andere) maar bij lange na niet voldoende om ook daad werkelijk de poeder in te duiken. Ik heb zelf de hoop op gegeven voor dit en volgend jaar en zal genoegen moeten nemen met 1 of 2 weekjes per jaar van de pisten blazen. Daarna ben ik als het goed is afgestudeerd en zodra ik dan geld ga verdienen dan weet ik waar het naartoe gaat.

Qua tijd is het minder een probleem en zou het inderdaad een perfecte combinatie zijn. Zo ga ik volgende week vrijdag een weekje naar Zell am See en daarvoor skip ik ook een week college, als je de discipline hebt om dit achteraf in te halen kan dit zeker. En je hebt al helemaal de vrijheid om bij een PA even de vrijdag en maandag te skippen om een paar daagjes de sneeuw in te duiken (mits het wat betaalbaarder was allemaal)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro