Salomon Warden MNC 13 vs Salomon STH2 WTR 13

• Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 1 februari 2015 · 11:13
    Graag jullie mening over beide bindingen. Wat is de beste keuze?
    Ik tour niet (met stijgvellen enzo) en plan dat ook niet te doen in de nabije toekomst. De Warden's smoelen beter bij mijn ski's maar is niet echt belangrijk.
  • evan
    Advanced
    evan op 1 februari 2015 · 14:11
    Ik denk dat je je keuze het beste kunt laten afhangen van wat voor skischoenen je gebruikt. WTR is vooral geschikt voor DIN- en WTR-zolen; MNC is geschikt voor alle zolen. Als je geen AT-zolen hebt maakt het dus niet uit.
    In dit filmpje (over de Guardian) wordt het verschil tussen WTR en MNC uitgelegd, @rollie, @jurriaan, @GerritA, @FreshPow (http://wepowder.nl/forum/topic/14884).
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 2 februari 2015 · 10:59
    Graag jullie mening over beide bindingen. Wat is de beste keuze?
    Ik tour niet (met stijgvellen enzo) en plan dat ook niet te doen in de nabije toekomst. De Warden's smoelen beter bij mijn ski's maar is niet echt belangrijk. Poppiholla op 1 feb. 2015 11:13

Ga gewoon voor een Marker Jester. Als je er niet mee gaat toeren of kleine hikes mee gaat lopen dan heb je ook geen binding nodig met een toerfunctie. Wil je wel een binding met een toerfunctie ga dan voor de MNC. Iets duurder maar je kunt hem met alle type schoenen gebruiken. Wil je op een gegeven moment wel korte liftbased toertjes maken en je hebt straks ook een toerschoen dan kan je de binding alsnog gebruiken.
    Life starts at the end of your comfort zone
  • CuttingStorm
    Beginner
    CuttingStorm op 2 februari 2015 · 11:15
    Warden en STH zijn bindingen zoals de Jester FreshPow 😉
    Zoals Evan dus al aangeeft, keuze zal afhangen van welke schoen je wil gaan gebruiken. Mocht je snel over willen stappen naar wel touren en dus een tourschoen gaan gebruiken dan dus kiezen voor MNC optie (dus Warden). Anders maakt het dus niet uit. Rij zelf al aantal jaar met volle tevredenheid de STH's.
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 2 februari 2015 · 11:41
    Dank je wel. Is de STH2 WTR 16 nog aan te raden?
  • CuttingStorm
    Beginner
    CuttingStorm op 2 februari 2015 · 12:24
    Hoe zwaar ben je en vooral hoe hoog wil je je DIN zetten.. Wordt aanbevolen om altijd iets 'ruimte' over te laten zodat veer nooit maximaal hoeft, dus mocht je tegen de bovengrens aanzitten van die STH 13 dan zal ik die 16 overwegen..
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 2 februari 2015 · 12:52
    Ik weeg rond de 100kg bij 186cm. De din waarde van mijn piste ski's is volgens mij rond de 8. Nog nooit issues met mijn bindingen gehad die tot din 12 gaan.
    De STH2 WTR 16 (din 7-16)heeft wel meer metalen onderdelen in de binding verwerkt zitten en is dus degelijker, maar de STH2 WTR 13 ( din 4-13) is ook geen stakker.
    nou ben ik zwaarder dan gemiddeld dus ik vroeg me af of de STH2 16 aan te raden is.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro