Arolla

• Kuro
    Advanced
    Kuro op 2 februari 2015 路 22:03
    Hey,

Ik ben van plan om tegen het eind van de week naar Arolla te gaan. Ik ben er nooit eerder geweest, dus jullie horen me al komen; wie kan mij op weg zetten naar een paar goeie lijnen ginder? Is het domein in die mate de moeite om Nendaz even te laten voor wat het is en verder door te rijden? Goeie powder-vibe of toch ook al families?

Bedankt voor jullie reactie en hou het veilig!

Gruezi

Kuro
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 3 februari 2015 路 21:26
    Niemand? Ok, het wordt een ontdekking dan 馃槂
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 3 februari 2015 路 21:47
    arolla! te gek ; gebied wijst zichzelf uit ! maar je kunt er ook serieus gaan hiken !!
    sbs roelz
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 4 februari 2015 路 08:06
    heel veel moois, maar op het moment is het daar niet echt 'in conditie' om stijle shit te doen.

Blijf je in en rond het skigebied of ga je de hoogte in?
  • 49
    Advanced
    49 op 4 februari 2015 路 10:16
    http://www.hotelmontcollon.ch/, superclassic hotel dat al meer dan een eeuw in handen van dezelfde supervriendelijke familie. Ik vond het geweldig.

het gebiedje is erg klein, met veel serieus toerterrein er omheen. Een echte mountain experience. Onvergelijkbaar met 4-Vallees. Als je naast freeriden ook van de bergen houdt zou ik zeker gaan!

Wil je deze keer vooral veel afdalingen maken dan is 4-Vallees misschien toch beter. Arolla is extreem inner-alpien.
    montagna bianca, ti amo
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 4 februari 2015 路 10:49
    ooooooooké, zeer nuttige info waarvoor dank

@bertjebertje: afhankelijk van de condities ja, ik zou in de eerste plaats zeggen rond het skigebied zelf, maar goed ik ben al heel wat skinnen gewoon dus dat zit er ook wel in.

Dus weinig poederstress als ik het goed begrijp?
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 7 februari 2015 路 21:19
    Update:

Vrijdag was het best OK in Arolla. Uitdagend gebied omringd met big mountains. De sneeuw off piste was best OK en van poederstress was helemaal geen sprake. We moesten het gebied delen met ongeveer 10 andere skiers ... I like it.

Vandaag stond Orelle op het programma en amai, daar was het best wel diep, wat meer poederstress maar wederom fantastisch geamuseerd ... Heerlijk die poederdagen!

Waar moeten we morgen wezen? 馃槂
  • Jozua
    Advanced
    Jozua op 8 februari 2015 路 18:12
    @Kuro
    Ik ga al enkele jaren naar Arolla in winter en zomer. "Helaas" zat ik verleden week in ValTho en gisteren was Orelle inderdaad de max. Ongelooflijk hoe er zo lokaal poeder kan vallen want in ValTho was het niets. Misschien zijn we elkaar wel gepasseerd op Glacier de Bouchet, die hebben we enkele keren achtereen gedaan.

Met krokus zit ik weer in Arolla dus ik ben best benieuwd wat je hebt gedaan 馃槂
    http://mountcoach.be/ // RAB // Lowe Alpine // Petzl // K2

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro