Mammut pieper piept wat teveel?

• Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 4 februari 2015 · 11:30
    Hoi allen, ik heb een vraagje. Mijn pieper, een mammut barryvox, begint halverwege de dag opeens te piepen. Dit duurt een paar minuten, dan houdt het weer op. En dan een uurtje later piept ie weer.
    Op het displayscherm staat dan 'achtung!457 ghz senden!'
    Maar hij zendt wel gewoon uit, we hebben piepercheck gedaan net na het gepiep, alles oke. Hem uit en weer aangedaan, alles ook oke en het piepen was weer even een paar uur weg. Vervolgens begon het weer.

Weet iemand wat dit is? @opa ? Moet ik me zorgen maken?
    Batterijen staan op 80%
    Het ding is drie jaar geleden gekocht, heeft geen update gehad.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 4 februari 2015 · 11:54
    Staat ook beschreven in de handleiding. Pagina 30.
    http://www.mammut.ch/medias/sys_master/root/h65/h2e/8822252011550/PULS...

Had je metalen objecten in de buurt?
    Of iets anders kon interfereren?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 4 februari 2015 · 13:24
    Dank voor de tip! Ik ga iig andere batterijen erin doen. Het enige wat ik kan bedenken dat zou kunnen storen is of mijn skistokken of mijn telefoon, maar die zit in mijn rugzak, ik dacht dat dat ver genoeg weg was.
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 4 februari 2015 · 14:21
    Hi Dutchess,

Afgelopen za had ik exact hetzelfde met mijn mammut pulse barryvox. Er zaten 1 weekend oude gamma alkaline batterijen in. Nadat ik er verse duracells in had gedaan was het euvel weg! De dag erna geen enkele piep meer gehoord. Dus voortaan alleen een goed merk batterijen erin, dat is mijn idee!!
    xs2arjan
  • huib
    Expert
    huib op 4 februari 2015 · 16:09
    Ik heb één keer gehad dat ik een riem om had met een grote stalen sluiting. Als ik dan voorover boog kwam de pieper te dicht bij de sluiting en kreeg ik een error melding. Ik heb dit overlegd met iemand van Mammut, en die demonstreerde dat door de Pulse op het stalen dak van een auto te leggen. De Pulse begint dan te piepen en geeft een foutmelding. Mijn Pieper is daarna door Mammut nog gecheckt en geen problemen gevonden.

Door het ijzer in de buurt kan een pieper geen goed signaal meer uitzenden. De Pulse geeft als enige een foutmelding!

Ik heb dit ook getest met andere modellen piepers (Opto3000 en Pieps DSP), ook die kunnen dan geen goed signaal meer uitzenden maar laten dit niet dmv. een foutmelding weten!!!

Andere riem heeft bij mij het probleem verholpen.
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 4 februari 2015 · 16:43
    @tiger op ongeveer dezelfde plaats als een sluiting van een broekriem zit ook de (metalen) gesp van de (airbag) rugzak. . . . .zou dat betekenen dat de pieper nooit een goed signaal uit kan zenden? Lijkt me sterk. Ik heb het in ieder geval nog nooit gemerkt met de piepercheck.
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • huib
    Expert
    huib op 4 februari 2015 · 17:04
    [mention="/profile/154"][mention=154]@tiger[/mention][/mention] op ongeveer dezelfde plaats als een sluiting van een broekriem zit ook de (metalen) gesp van de (airbag) rugzak. . . . .zou dat betekenen dat de pieper nooit een goed signaal uit kan zenden? Lijkt me sterk. Ik heb het in ieder geval nog nooit gemerkt met de piepercheck. pulverdude op 4 feb. 2015 16:43

Buckle van de rugzak is aluminium.

Daarnaast treed het probleem alleen op als de pieper er echt dicht op zit. Bij mij als ik bv. bukte om iets uit mijn rugzak te halen.
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 4 februari 2015 · 17:15
    ok @tiger, ik ben gerustgesteld 😉
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 4 februari 2015 · 19:15
    Ik had hetzelfde probleem met mijn Arva Neo. Hij ging piepen maar gaf geen melding in de display.
    Het was tijdens SSC, dus ik kon gelukkig direct overleggen met Rolf.

Hij had het vaker gehoord (albeit niet perse van de Neo), en het leek vaak te herleiden naar metaal. In mijn geval ging hij 2 keer piepen direct na dat ik was gevallen, waarschijnlijk vanwege mijn metalen riemgesp.
    Sinds ik mijn riem in m'n linker zij, en m'n pieper in m'n rechter zij draag is het niet meer voorgekomen.

Weghouden bij metaal, lijkt dus het devies te zijn 😃
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 6 februari 2015 · 13:09
    Dank voor de respons! Een van mijn medereisgenoten opperde nog dat het lag aan de update, die had bij hem hetzelfde probleem verholpen.

Ik heb er nieuwe batterijen ingedaan, er zaten duracelletjes in, uit de kast thuis getrokken, en heb ze vervangen door vers gekochte panasonics (geen duracells verkrijgbaar in deze ryokan) en hij is keurig stil gebleven sindsdien. Die duracelletjes waren waarschijnlijk te oud. En ik moet maar eens updaten, zodra ik tijd en volwaardog internet heb..

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro