Grote kras na week boarden in La Plagne

• ThijsBriggeman
    Beginner
    ThijsBriggeman op 5 februari 2015 · 00:09
    Beste allen,

Afgelopen week zijn mijn vrienden en ik voor een week in La Plagne geweest. Gelukkig hoefden we niet ver te zoeken voor poeder, aangezien ik de laatste 3 dagen ongeveer 1.5 m aan verse sneeuw viel om door heen te knallen.

Nu ben ik alleen op de laatste dag onverhoopt toch een rots tegen gekomen die net onder een laagje sneeuw lag, met als gevolg een forse kras in mijn board (zie foto).

Na weg brengen bij de skiset in La Plagne met de vraag of dit gerepareerd kon worden, dachten ze daar dat het wel mee viel. Alleen toen ik hem de volgende dag kwam ophalen zei dat beste man doodvriendelijk 'Il est mort' oftewel 'schrijf je board maar af'. Een klant die wél Engels kan gaf aan dat dit kwam doordat de steen de core van mijn board had geraakt. Ondanks dat ze hem dus afschreven is de kras wel opgevuld en gewaxd. Zie 2e foto hieronder

Heeft iemand ervaring met wat de opvulling van een dergelijk kras doet met je board (aangezien ik over 3 weken weer naar de sneeuw ga en geen financiële mogelijkheden heb om even snel een nieuw board aan te schaffen)? En weet iemand of ik nog kan laten onderzoeken in hoeverre ik mijn board kan afschrijven?

Alvast bedankt!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 5 februari 2015 · 06:19
    Niks aan de hand, gewoon op doorglijden.
    splitfest.nl
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 5 februari 2015 · 07:25
    Gaat verzekering hier niets aan bijdragen?
  • Michiel_H
    Beginner
    Michiel_H op 5 februari 2015 · 07:26
    Ik verwacht ook geen problemen. Je staalkant is niet geraakt toch?

Paar weken geleden had ik ook een kras tot op de core. Met meerdere lagen gevuld, dit vanwege het krimpen van het vulmiddel. Board gewoon prima hoor
  • maryp
    Advanced
    maryp op 5 februari 2015 · 07:55
    Bij Siem de jong funsports in Delft maken we hem weer als nieuw hoor.
  • Bono
    Beginner
    Bono op 5 februari 2015 · 08:10
    Niets aan de hand gewoon rijden, je kern wordt niet vochtig
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 5 februari 2015 · 13:05
    Ik heb net ook zo'n schade bij mijn ski gerepareerd. Het was gewoon een gat die ik laag voor laag weer heb opgevuld en opnieuw gewaxt heb. Ik zie nu bijna geen verschil meer en verwacht niet dat het heel veel gaat uitmaken.
  • ThijsBriggeman
    Beginner
    ThijsBriggeman op 5 februari 2015 · 13:10
    Bedankt allen voor de reacties! Ik ga eind van deze maand dan gewoon met een goed gevoel rijden. 😃

@Michiel_H De staalkant is wel geraakt en er is in vergelijking met de rest van de kanten nu wel wat bot, maar niet gebroken oid.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro