Einde winter....

• GerritA
    Advanced
    GerritA op 5 februari 2015 · 16:47
    Na de eerste tripjes al in oktober op de gletscher van dit jaar beloofde dit en hele mooie winter te worden. Al vroeg in december zaten we al in Oostenrijk en begin januari gingen we pas naar huis. Een hoop poeder hadden we al gereden en bijna alle PA hadden we meegepakt. Een fout bij het prepareren leverde me ook nog eens gratis nieuwe poederski's op en dus waren we helemaal happy en stoked. Met PA7 en PA 8 zaten we alweer in Oostenrijk en hebben we ongelooflijk veel poeder kunnen rijden. We hebben veel kleine gebiedjes bezocht, geen poederstress daar, maar wel heerlijke treeruns. We keken uit naar PA9 met nog meer sneeuw en genoten iedere ochtend weer van een verse laag sneeuw.
    Helaas was het te mooi om waar te zijn en ging het mis tijdens PA8 waarbij ik vanuit de poeder lande op het skipad. Mijn rechterski lande scheef en schoot naar rechts weg en ik maakte een duikeling over het pad de poeder in. Een raar gevoel in mijn knie en een onderbeen wat raar bewoog maar opvallend weinig pijn.
    Na een stukje lopen naar de dichtstbijzijnde skilift en een ritje naar beneden achter op een sneeuwscooter toch maar naar Klinikum in GaPa. Op de foto's niks gebroken maar wel een enorme bult aan de zijkant van mijn knie waardoor hij drie keer zo groot werd.
    Terug naar NL de volgende dag met een brace en maandag MRI laten maken. Uitslag... deze winter is voorbij voor mij...
    Binnenband afgescheurd (moet uit zichzelf helen), achterste knieband afgescheurd (kan pas wat aan gedaan worden na dat binnenband is hersteld) en diverse andere banden ingescheurd.
    Voorlopig ben ik dus uit de running (dr. zegt dat jaar kan duren voor ik weer volledig hersteld ben, ik ga voor max. 9 maanden).

Laatste minuutje ski genot van deze winter staat op film (inclusief de val) en wil ik jullie niet onthouden.

And snow it is.....
  • BasV
    Beginner
    BasV op 5 februari 2015 · 16:53
    Wow wat naar voor je! Heel veel sterkte met de revalidatie!
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 5 februari 2015 · 16:54
    Kak! Gelukkig kan je terugkijken op een mooi seizoen tot nu toe. Sterkte met het herstel!
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • daryl
    Tourist
    daryl op 5 februari 2015 · 17:22
    Oei! Op een zelfde manier heb ik een keer het glas van mijn goggle door midden weten te breken omdat ik de piste kopte. Gelukkig kon ik zelf na een check up door een doktor de volgende dag weer skiën met een pleister op mijn hoofd. Sterkte met het herstel!

Was je overigens bekend met de weg/piste die daar liep? Op het filmpje zag ik hem niet aankomen zonder slomo.
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 5 februari 2015 · 17:24
    Sterkte!
  • chinees
    Advanced
    chinees op 5 februari 2015 · 17:30
    Wat klote dat zo'n relatief 'onschuldige val' zulke gevolgen heeft. Heel veel sterkte!!
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 5 februari 2015 · 17:31
    Was je overigens bekend met de weg/piste die daar liep? Op het filmpje zag ik hem niet aankomen zonder slomo. daryl op 5 feb. 2015 17:22

Ja ik ben bekend daar (wettersteinbahnen, Ehrwald), alleen zag te laat dat het bijna 1 meter hoog was waar ik vanaf ging. Normaal gaan we het pad over en duiken aan andere kant verder de poeder in. Deed ik nu ook, alleen anders 😞
    And snow it is.....
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 5 februari 2015 · 17:39
    Wow.......... Sterkte man!!!! Blijft K#$!!***... om naar dit soort filmpjes te kijken 😞

Ps. leuk stukje afdaling trouwens....
    xs2arjan
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 5 februari 2015 · 17:39
    Wow.......... Sterkte man!!!! Blijft K#$!!***... om naar dit soort filmpjes te kijken 😞

Ps. leuk stukje afdaling trouwens....
    xs2arjan
  • RP
    Advanced
    RP op 5 februari 2015 · 17:39
    Pfff, jammer Gerrit! Heel veel sterkte met je revalidatie, over 9 maanden weer in de poeder!
    Explore the Outdoor!
  • evan
    Advanced
    evan op 5 februari 2015 · 18:22
    Wat sneu, @GerritA. Ik krijg altijd plaatsvervangende pijn als ik naar dit soort filmpjes kijk, al heb ik nooit zo'n zware blessure gehad.

Deze zag ik deze week (vanaf 3:00):

Veel sterkte met het herstel!

Mooie run trouwens en gave ski's. Hoe bevielen ze? (Sorry, pijnlijke vraag ...)
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 5 februari 2015 · 18:29

Mooie run trouwens en gave ski's. Hoe bevielen ze? (Sorry, pijnlijke vraag ...) evan op 5 feb. 2015 18:22

De ski's zijn helemaal top, ben er heel erg blij mee. Ze zijn speelser makkelijk dan de voorgangers die 4 cm langer waren er daardoor nog beter voor treeruns. Ga er zeker volgende winter weer veel plezier van hebben.
    And snow it is.....
  • Dio
    Advanced
    Dio op 5 februari 2015 · 18:48
    Brrr. Nooit fijn. Snel herstel!!
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Caspar
    Advanced
    Caspar op 5 februari 2015 · 18:59
    We kunnen elkaar de hand schudden @GerritA. Ook voor mij is het seizoen voorbij. Afgelopen zondag in St. Anton mijn linker MCL volledig afgescheurd.

Kan je een beetje freeride klaverjassen? Wellicht is dat een idee 😃

Beterschap!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 5 februari 2015 · 19:01
    @GerritA, k zeg. Sterkte! Ik zal de powderalerts uitzetten voor de rest van het seizoen als we PA#11 hebben gehad.
    May the powder be with you.
  • Bobvaniterson
    Advanced
    Bobvaniterson op 5 februari 2015 · 19:04
    sterkte Gerrit, in juli precies zo'n beweging naar binnen gemaakt met mijn knie. gelukkig voor mij iets minder erg. Binnenband ingescheurd en akb totaal opgerekt en ingescheurd.

straks lekker fietsen met de hond, goed voor het herstel.

sterkte met de revalidatie
    Waarom ligt de noordzee niet aan de alpen, waarom liggen de alpen niet aan de noordzee?
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 5 februari 2015 · 19:27
    Damm... Das goed kut! Succes met de revalidatie!
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 5 februari 2015 · 19:34
    Sterkte man! Ik voel met je mee. Ik heb vlak voor het begin van het seizoen mijn kruisband gescheurd. Seizoen verloren voordat het begonnen was. 2015/16 wordt diep!
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 5 februari 2015 · 19:43
    [mention="/profile/1431"][mention=1431]@GerritA[/mention][/mention], k zeg. Sterkte! Ik zal de powderalerts uitzetten voor de rest van het seizoen als we PA#11 hebben gehad. meteomorris op 5 feb. 2015 19:01

Dank je @meteomorris. Ik gun iedereen alle sneeuw die ik ook heb gehad dit seizoen en meer. Dus laat die Poeder Alerts maar door komen.....
    And snow it is.....
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 5 februari 2015 · 20:02
    Balen zeg! Sterkte met je herstel!
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 5 februari 2015 · 21:25
    Iedereen heel erg bedankt voor de reactie's. Het doet me goed en motiveert me om er volgende winter weer helemaal klaar voor te zijn.
    And snow it is.....
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 5 februari 2015 · 22:55
    Sterkte met het herstel. Overigens opvallend veel minder fijne berichten de afgelopen dagen. Ik hoop niet dat dit een trend gaat worden. Be careful all.
  • doov
    Advanced
    doov op 5 februari 2015 · 23:14
    Balen. Succes met het herstel!
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • rollie
    Beginner
    rollie op 6 februari 2015 · 01:18
    heel erg balen! Moet zeggen dat ik het bij 0:13 ook al een pijnlijk filmpje vond ;( Sterkte!
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • The_O
    Tourist
    The_O op 6 februari 2015 · 02:49
    Hopelijk geen blijvende schade. Sterkte met herstel. De bergen lopen gelukkig niet weg dus volgende winter weer vol aan de bak, je bent nog jong 😉
    And Also The Trees
  • Dirk77
    Beginner
    Dirk77 op 6 februari 2015 · 14:01
    Mooi klote, succes met het herstel!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 6 februari 2015 · 17:34
    Sterkte man!
    White room,Pillow lines,I rule
  • CorD
    Beginner
    CorD op 6 februari 2015 · 19:50
    Zet hem op Gerrit. Na een jaar revalideren ben je erweer.
    Think with powder
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 6 februari 2015 · 21:31
    Thx allemaal.... nu nog de juiste behandeling vinden. Eerst laten herstellen en dan revalideren en kijken of stabiliteit in knie terug komt. Of gelijk opereren en dan in gips en dan revalideren? Lastig, hoe doen ze dat bij voetballers, die zijn vaak snel weer op de been?
    And snow it is.....
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 7 februari 2015 · 11:45
    Lastig, hoe doen ze dat bij voetballers, die zijn vaak snel weer op de been? GerritA op 6 feb. 2015 21:31

Ook niet met dit soort blessures denk ik. Al revalideren topsporters misschien sneller omdat ze iedere dag aan hun herstel kunnen werken? Sporten is tenslotte hun vak.

Ik kon over mijn blessure veel informatie vinden op deze site: http://www.deknie.nl/

Laat je goed adviseren en geef goed aan wat je sportieve ambities zijn! Ga anders ook eens bij een sportarts langs.

Succes & sterkte.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro