Mammut element VS mammut pulse

• tedvd
    Advanced
    tedvd op 5 februari 2015 路 21:50
    De hamvraag, welke van de 2 piepers van mammut? De element of de pulse? Hoor graag wat jullie keuze is. Bedankt alvast
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 5 februari 2015 路 21:51
    Pulse, maar dat is makkelijk praten als je hem zelf bezit 馃槂
  • sebastiaanvk
    Beginner
    sebastiaanvk op 6 februari 2015 路 12:34
    Heb zelf de pulse omdat ik die goedkoop kon krijgen. Een vriend van mij de element en hij zoekt net zo snel. Heb er ook wel eens mee geoefent en is een prima ding. De pulse heeft wel wat extra opties maar de vraag is hoe vaak je die gebruikt.
  • tedvd
    Advanced
    tedvd op 6 februari 2015 路 12:41
    Thanks Sebastiaan. Welke opties heeft de pulse? Element kan je toch ook specifiek op 1 signaal zoeken ?
  • snah
    Expert
    snah op 6 februari 2015 路 12:46
    @tedvd check het even met opa, qua functies of internet
    in essentie, zoeken doen ze beide hetzelfde met dezelfde instructies, maar zoals gezegd door sebastaanvk schrijft meer opties....maar bedenk je goed of je die nodig hebt.
    essentieel is dat je je pieper goed kent en weet wat hij doet en hoe hij reageert.
    Beiden zijn prima....
    Let's ride...:)
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 6 februari 2015 路 12:48
    Check ook de vergelijking die mammut zelf maakt: https://www.mammut.ch/images/2011-12_Folder+Barryvox+Wi+11_12_EN.pdf...

Ik heb zelf voor de Element gekozen omdat deze, voor mij, voldoende functioneel is.
  • Alexander3
    Advanced
    Alexander3 op 6 februari 2015 路 13:59
    Heb ook getwijfeld tussen beide, uiteindelijk voor de Element gekozen. De extra functies die de Pulse biedt zou ik waarschijnlijk nooit gebruiken.
  • evan
    Advanced
    evan op 6 februari 2015 路 14:27
    Als je hier moet vragen wat de verschillen tussen beide piepers zijn en wat je daaraan hebt, dan zou ik je sowieso adviseren voor de Element te gaan. Eenvoudiger en voordeliger dan de Pulse, maar nog steeds een hele goede pieper. Ik heb 'm zelf ook. 馃槂
  • tedvd
    Advanced
    tedvd op 6 februari 2015 路 15:05
    @opa ?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 7 februari 2015 路 12:27
    Wat ik een fijne optie vind bij de pulse is de combi van analoog en digitaal zoeken. Bij je oor houden wil je analoog vaak al iets horen terwijl hij digitaal nog geen vast signaal heeft. Bij oefeningen vond ik het prettig te horen dat ik dus bijna in de buurt was. Of dat in de stress van een echt ongeval (nooit meegemaakt gelukkig) ook werkt weet voor mij weet ik niet. Verder is de groupscheck een hele fijne optie bij de mammut, geen idee of de element die ook heeft. Kun je met veel piepers in de buurt toch een goede en veilige en snelle piepercheck doen, bijvoorbeeld beneden bij de lift.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • MarkieMark
    Beginner
    MarkieMark op 7 februari 2015 路 12:41
    De Element heeft ook de groupcheck optie. Lekker eenvoudig in de bediening. Je kan er bijna niets mee fout doen.
    Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
  • tedvd
    Advanced
    tedvd op 9 februari 2015 路 00:07
    Het is de element geworden.
    Nu lekker oefenen! Piep#
  • Opa
    Advanced
    Opa op 9 februari 2015 路 13:04
    Goed werk Ted! 馃槂
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro