Jones Hovercraft

• Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 11 februari 2015 · 13:01
    Voor het 2e opeenvolgende jaar heb ik mijn Hovercraft kapot gereden. Met mijn 184cm en +/- 80kg reed ik altijd een 156cm en buiten het traverseren had ik niet echt het gevoel te kort te komen (qua float en snelheid) Nu twijfel ik eigenlijk om deze keer een 160cm te kopen, zeker omdat ik de achterste binding altijd op de laatste insert heb staan. Is er iemand die beide lengtes wel eens heeft gereden en dus vergelijkingsmateriaal heeft? Lever ik met een 160cm qua wendbaarheid in?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 11 februari 2015 · 13:15
    Ik wil niet heel erg bruut overkomen, maar goed, op het gevaar af dat ik dan toch erg bruut overkom:

Waar heb je het over? 4 centimeter? Een hovercraft? Die gemaakt is voor wendbaarheid? En je bent hoe groot en hoe zwaar? Ik rijd een 160 khyber. Ik wil in de poeder niet korter. (Als het niet een heel erg creative shape is zoals een moss of zo) Lekker de 160 nemen, zou ik zeggen. (Als er een 164 is, kom je daar ook prima mee weg hoor, met zo'n boardshape)

Sorry als ik wat bruut overkwam.. but size really doesnt matter that much.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • PatrickP
    Beginner
    PatrickP op 11 februari 2015 · 13:42
    Ikzelf ben 190cm en 90kg en gebruik de 164cm Hovercraft. Nooit de 160cm geprobeerd, maar kan me niet voorstellen dat het enorm verschil maakt. De Hovercraft is naar mijn mening enorm wendbaard en controleerbaar.
    Wel heel benieuwd hoe je dit board hebt kapot gereden!?
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 11 februari 2015 · 13:42
    Nee hoor, je komt niet bruut over 😃

Het is inderdaad maar 4 cm, maar wilde weten of iemand vergelijkingsmateriaal had.
    maar van dat "bigger is better" in de poeder ben ik al lang afgestapt...
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 11 februari 2015 · 13:44
    Je rijdt m 2 keer kapot, en nog wil je een zelfde 😃?

Ik zou een steviger board kopen!
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 11 februari 2015 · 13:47

Wel heel benieuwd hoe je dit board hebt kapot gereden!? PatrickP op 11 feb. 2015 13:42

1e keer shark geraakt, gevallen en daarbij rots geraakt

2e keer staalkant gebroken

• Guy.
    Advanced
    Guy. op 11 februari 2015 · 13:57
    Zelf de 156 gehad en rij nu ook de split versie van 160. Om eerlijk te zijn merk ik geen verschil.

Denk niet dat het kapot rijden te maken heeft met het board, zelf heb ik daar ook nogal een handje van....
  • thijzer
    Beginner
    thijzer op 11 februari 2015 · 16:18
    Ik ben 187cm en weeg 83 kg en rij de 160 en voelt aan als heel wendbaar, je zal er zeker geen problemen mee hebben.
  • JeffreyBuik
    Advanced
    JeffreyBuik op 11 februari 2015 · 20:50
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 11 februari 2015 · 22:53
    haha, lees het nu pas : ben 'groot' geworden met m'n 156. Kreeg altijd naar m'n kloten van m'n reparateur dat die plank veel te klein (én veel te slap) was voor mij ... Toen ie écht helemaal op was, ben ik dan toch maar gezwind en voor die 160 gegaan ; WAS DAT EFKES AANPASSEN !!! Die 4 cm doen écht wél veel !! Het blijft een speelse Hovercraft natuurlijk ; maar hoe kleiner hoe speelser ; dat was wél duidelijk !!! Nu ben ik hem ondertussen gewoon en ben er ook supertevreden over én is ie natuurlijk terug helemaal nor de frennen !! Vorige maand ne zwitser in grinderwald tegengekomen die ook superstoked was over z'n Hovercraft en die kocht elk jaar ne nieuwe ; superplank maar veel te slap gemaakt ; vond ie ... Reparateur verklaarde het zo : plank is veel dunner en daardoor veel wendbaarder maar daardoor ook veel minder duurzaam ! Tja, PIEK eh : Plank Is Een Keuze ! 😃 😃
    sbs roelz
  • PS
    Advanced
    PS op 12 februari 2015 · 11:06
    @snowzone, mocht je geinteresseerd zijn dan heb ik nog een Hovercraft 160 in de aanbieding, in erg goede staat. Ben overgestapt op skieen.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 12 februari 2015 · 15:36
    Toen ie écht helemaal op was, ben ik dan toch maar gezwind en voor die 160 gegaan ; WAS DAT EFKES AANPASSEN !!! Die 4 cm doen écht wél veel !! Het blijft een speelse Hovercraft natuurlijk ; maar hoe kleiner hoe speelser ; dat was wél duidelijk !!! Nu ben ik hem ondertussen gewoon en ben er ook supertevreden overkoen_djfistel op 11 feb. 2015 22:53
    Kijk..een antwoord van een Hovercraftofiel 😉 Ik ga 't meenemen in mijn keuze.

@Dutchess: Was mijn vraag toch nog niet zo gek? 😉

plank is veel dunner en daardoor veel wendbaarder maar daardoor ook veel minder duurzaam ! koen_djfistel op 11 feb. 2015 22:53

Gelukkig heb ik een goede verzekering en is de plank de 1e keer vergoed tot 80% van nieuwwaarde. Hopelijk deze keer weer
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 12 februari 2015 · 21:01
    fuckman; die verzekeringen in holland zijn écht nitedoen ; hoedoendida? ksnapni dat die allang ni failliet zijn ... 80 % voor een plankske da wa schade heeft ; djeezus ; hoedoededa als verzekering? de mijne heeft om één of andere reden altijd al schade als ik hem nog maar vastpak ; laat staan dat ik er nen berg probeer mee af te glijden... Naam verzekering pliez 😃
    sbs roelz
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 12 februari 2015 · 21:15
    Wij Ollanders betalen hoge premies? 😃 Die 1e keer was wel heel de staalkant aan de tail eraf, zie 1e foto. NSkiV, die vergoeden alleen als verder gebruik door deze schade onmogelijk is.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 12 februari 2015 · 22:15
    😃 Die 1e keer was wel heel de staalkant aan de tail eraf, zie 1e foto. NSkiV, die vergoeden alleen als verder gebruik door deze schade onmogelijk is.

Wat ben je op mijn leeftijd met een staalkant aan een tail ? Die switch-45graden-afdaling hoeft ni echt ni meer... 😃
    sbs roelz
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 12 februari 2015 · 22:17
    😃 Die 1e keer was wel heel de staalkant aan de tail eraf, zie 1e foto. NSkiV, die vergoeden alleen als verder gebruik door deze schade onmogelijk is.

Wat ben je op mijn leeftijd met een staalkant aan een tail ? Die switch-45graden-afdaling hoeft ni echt ni meer... 😃
    sbs roelz
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 13 februari 2015 · 13:08
    @snowzone en @koen_djfistel: 4 cm zo'n groot verschil? In een plank met in weze dezelfde opbouw?? Tsss... Jullie kunnen niet boarden!!

(Verschuilt zich onder een tafel)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 14 februari 2015 · 11:20
    😃
    sbs roelz
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 14 februari 2015 · 16:05
    😃
    sbs roelz

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro