Snowboard

• maartenvc
    Tourist
    maartenvc op 13 februari 2015 · 12:09
    Even heel kort, ik heb een capita scott stevens pro snowboard (recent gekocht) in 154 lengte met een stijfheid van 6'5, met een flat camber en flatkick nose and tail (flatkick is een vrij gerockerde nose & tail)
    Ik ben 1m78 en weeg 69kg. Nu heb ik met dat board nog niet off-piste geweest. Ook al zal dit voornamelijk mij piste board worden, stel ik mij de vraag of dit ook off-piste zich goed kan gedragen ?

Zowieso staat er het volgende nog op de planning: extra board aanschaffen voor off-piste. (ergens beetje spijt dat ik men nitro team heb weggedaan).
    En extra cursus volgen off-piste.
    If you aren't living on the edge, you are taking up to much space
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 13 februari 2015 · 12:15
    Probeer het eens zou ik zeggen!
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 13 februari 2015 · 12:30
    Nog nooit met dat board iets gedaan, maar mijn K2 Parkstar heeft een heel vergelijkbaar profiel (plat in midden, rocker bij tips). Ik rijd op een 161cm en deed dat al toen ik nog 90kg woog, en die gedraagt zich prima in de poeder. Heeft niet zo veel float als een volledige rocker (denk aan K2 Turbodream oid) maar het kostte me absoluut geen moeite.

Inmiddels weeg ik 80kg (heujj) wat meer overeen komt met jouw 154cm board en 69kg, dus naar mijn verwachting zal dat echt prima gaan.
  • maartenvc
    Tourist
    maartenvc op 13 februari 2015 · 13:37
    Testen zal ik zeker doen. Ik ga binnen enkele weken naar les deux alpes en hopelijk indien de condities goed zijn daar in les deux off-piste of in la grave (met begeleider).
  • Art
    Beginner
    Art op 19 mei 2015 · 21:00
    Hoi,
    Heb je het al eens geprobeerd? Ik denk dat t prima kan in korte stukken off piste.
    Ik ken het board niet, wel de rijder (Scott Stevens) en dat is echt een park/jib baas. Dus het lijkt mij een iets te soft board voor de stijle harde off piste ...
    Ride all year !
  • maartenvc
    Tourist
    maartenvc op 16 oktober 2015 · 16:03
    Hoi,
    Heb je het al eens geprobeerd? Ik denk dat t prima kan in korte stukken off piste.
    Ik ken het board niet, wel de rijder (Scott Stevens) en dat is echt een park/jib baas. Dus het lijkt mij een iets te soft board voor de stijle harde off piste ... Art op 19 mei 2015 21:00

Ik heb dit inderdaad getest (beperkte off-piste) in de buurt van de piste op een dag dat we lekkere verse poeder hadden, het gedraagt zich prima.
    Nu is het wel een speciale editie van het board met extra carbon stringers etc dus is wel een gans deel stijver dan de scott stevens boarden die je nu gangbaar in de winkel kan vinden. Het is een 6,5 (volgens de website) maar voelt voor mij toch wel als een solide 7, echt wel best stijf voor de naam van die rijder te dragen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro