Bergans Oppdal Insulated vs Peak Performance Heli Loft broek

• MSC72
    Tourist
    MSC72 op 16 februari 2015 路 15:23
    Op jacht naar een verse broek, dat mag duidelijk zijn. Ik ben benieuwd naar jullie als ruime ervaringsdeskundigen. Welke geniet de voorkeur?

Ik weet dat de Peak Heli hier volgens mij wel populair is, maar ben benieuwd of er ook fans van de Bergans Oppdal zijn. Of nog beter: iemand die beiden kent.

Voordeel van deze laatste is dat ie wat goedkoper is. De Peak Heli heeft Gore Tex, schijnt de moeite te zijn?

Thnx & groeten!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 16 februari 2015 路 16:59
    Ik ga er vanuit dat je een man bent 馃槂 Ik kan op de Bergans site overigens alleen nog maar de damesvariant vinden van de Oppdal.

Het is wel een lastige vraag vind ik zelf. Ik heb zelf oa. de Heli 2l Pant (Gore-Tex Performance Shell) en die is gevoerd, maar draag die vrij weinig. Ik draag eigenlijk alleen maar mijn 3-laags Mountain Hardwear broek, maar dat is geen antwoord op je vraag 馃構

Ik kan niet in jouw portemonee kijken, maar zelf zou ik voor de Peak gaan, als is het alleen maar dat ze Gore-Tex gebruiken. De Oppdal pant gebruikt Bergans eigen 'element' membraan / coating, waar ik geen ervaring mee heb.
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 16 februari 2015 路 17:10
    Peak is mooi heb het af ook al sinds jaar. en dag en dan voornamelijk de Heli line.
    Maar vind tegenwoordig merken als Norrona, Bergans en zo een stuk beter in kwaliteit ...Peak gaat tegenwoordig vooral voor de goedkope produktie ..
    Na 20 dagen skieen beginnen er al stiksels los te laten..moet volgens mij niet kunnen voor een setje van 1000 euro.
    Ik zou lekker voor de Bergans gaan en het restant stuk slaan in de kroeg -)
    Summer Sucks!
  • MSC72
    Tourist
    MSC72 op 16 februari 2015 路 17:28
    Thnx guys!

En ja, ben een man...... 馃槈

Om het jullie iets makkelijker te maken, dit is de betreffende Bergans (wel in duits....):

http://catalog.bergans.de/clothing/Hosen/Shell/Insulated/Oppdal-Ins-Pn...
  • Poppiholla
    Tourist

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro