Zell am See - skiroute 38 Viehhofen

• BasV
    Beginner
    BasV op 17 februari 2015 · 15:02
    Sinds vorige jaar is er een nieuwe skiroute in Zell am See. Deze moest vorige week dus even getest worden. Zell am See staat uiteraard al niet bekend als een gebied waar ook maar iets te doen als het om off piste gaat, dus dit zou een welkome verademing zijn.

De eerste 2/3 van de route werd afgewisseld met korte, smalle stukken waar je recht af moest knallen om genoeg snelheid te maken om het volgende vlakke stuk te overbruggen. We waren allebei op snowboard en meestal redde de eerste van ons het tot halverwege het rechte stuk en de tweede die volgde in het spoor tot ongeveer 3/4. M.a.w. erg veel lopen. Met de diepe sneeuw van PA#11 was dit dus eigenlijk niet te doen, het was een flinke workout.

PA#11 had goed zen best gedaan en ik raad het iedereen die er in dezelfde condities is dan ook sterk AF om deze route te nemen. Het laatste stukje had een paar leuke poeder veldjes maar doordat dit gebied zo laag ligt ben ik bang dat als de sneeuw minder diep is het laatste stuk van de route ook niet geweldig is.

Op ski's is de route wellicht nog te proberen aangezien de vlakke stukken dan iets makkelijker te lopen zijn, maar zeker op board is deze route het niet waard.

Als het dus gesneeuwd heeft moet je gewoon naar Kaprun gaan, de skiroutes daar beleef je heel wat meer lol aan dan deze.

Oh en mocht je er toch voor gaan vergeet dan niet net als ons 3,30 p.p mee te nemen voor de bus anders moet je eerst 500m lopen Viehhofen in naar de pinautomaat om vervolgens lang op de bus te moeten wachten die maar eens per uur gaat (op dit moment 41 over heel). De bus stopt overigens onderaan de skiroute en brengt je in 20min weer naar de skilift in Zell am See.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 februari 2015 · 15:46
    @BasV, hele fijne review. Dank.
    May the powder be with you.
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 17 februari 2015 · 20:44
    Goed om te weten, dit soort dingen zijn altijd jammer om zelf uit te vinden, zeker met n board 😞
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 18 februari 2015 · 08:55
    ik zou bijna zeggen; typisch zell am see.. mooi groots bord neerzetten van freeride route met mooi hoogte verschil
    is het een veredeld pad.. 😃 deze route was er overigens tot begin jaren 80 (?) ook.

Anyway, als ik het goed begrepen heb is het volgend jaar een piste met kunstsneeuw de gondel lift volgt het jaar erop een 10 persoons gondel naar de Salersbachköpfl

uiteraard is volgend jaar de verbinding met fieberbrunn (met saalbach)een feit.

de lift vanuit viehoven naar saalbach in gepland maar zal wrs niet voor 2018 zijn
    The object in life is not to be on the side of the majority,

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro