Kind valt 12 meter uit stoeltjeslift..

• djmj
    Advanced
    djmj op 19 februari 2015 · 16:33
    Oef.. Die moeder moet een behoorlijk trauma hebben:

http://tirol.orf.at/news/stories/2695579/
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 19 februari 2015 · 18:12
    3 jaar geleden zag ik ook zoiets gebeuren in de Beca-lift in Les Menuires. Klein menneke hing al een tijde aan een armpje te bungelen, vastgehouden door z'n ouders. Halverwege viel hij toch en kwam ongeveer 8 meter lager op een steil stuk offpiste terecht. Het bijzondere was dat het ventje meteen was weggeskied en het vervolgens best lang leek te duren voordat de piste dienst hem weer naar z'n ouders kon brengen.
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 19 februari 2015 · 18:16
    Jemig :/
  • Constant
    Beginner
    Constant op 19 februari 2015 · 22:24
    Dan heeft het liftpersoneel vreselijk zitten suffen dat ze het niet gezien hebben, zij zijn hoofdverantwoordelijk voor dit ongeval.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 19 februari 2015 · 23:10
    @Constant, is het liftpersoneel verantwoordelijk voor het sluiten van die beugel (en het goed gaan zitten van die jongen)? Als ik het goed lees was dat de moeder niet goed gelukt. En ik dacht dat je daar zelf toch ook wel verantwoordelijkheid voor draagt. (Hoe dan ook bijzonder pijnlijk dat dat jongetje zo'n ongeluk krijgt terwijl hij er een mooie dag op uit is... 😞 )
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 20 februari 2015 · 07:32
    Het personeel staat bij de noodknop, ze staan daar toch om in te grijpen als het mis gaat? Als de lift tijdig was stopgezet was de val geen 12 meter maar 1 of 2 meter geweest.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 20 februari 2015 · 09:34
    @Constant +1. Daar komt bij als ik t goed lees dat de moeder de beugel niet vast 'kreeg'. Dus dat is geen nalatigheid maar materiaalfout, dus dan kan de moeder niets verweten worden, enkel de liftbediendes die de lift tijdig hadden moeten laten stoppen. Hoe dan ook moet t een traumatische ervaring zijn!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Constant
    Beginner
    Constant op 20 februari 2015 · 12:49
    Kun je nagaan hoe het was afgelopen als de jongen niet in een meter poedersneeuw was gevallen, deze val was al genoeg voor een opname in het ziekenhuis.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 20 februari 2015 · 13:22
    Brrrrrr. Ik ga eind volgende week met mn gezin. Voor mijn zoontje van 4 wordt het de eerste keer. Ik moet er niet aan denken zeg!
  • CorD
    Beginner
    CorD op 25 februari 2015 · 20:00
    Ikzelf zit ook nooit makkelijk als er een kleine naast mij naar voren helt om wat meer te kunnen zien. In sommige gebieden gebruiken ze tegenwoordig een extra kinderbescherming in de stoeltjeslift. Deze zorgt ervoor dat kinderen erniet uit kunnen schuiven
    Think with powder
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 25 februari 2015 · 22:22
    Ikzelf zit ook nooit makkelijk als er een kleine naast mij naar voren helt om wat meer te kunnen zien. In sommige gebieden gebruiken ze tegenwoordig een extra kinderbescherming in de stoeltjeslift. Deze zorgt ervoor dat kinderen erniet uit kunnen schuiven CorD op 25 feb. 2015 20:00

Als freerider moet je wel checken of je pieper niet op hol geslagen is van die mega magneten om die kids binnenboord te houden
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 26 februari 2015 · 10:36
    @CorD Heb je meegemaakt dat je pieper gek werd door die magneten? Kan me voorstellen dat een search vanuit de stoeltjeslift wat minder goed verloopt met die 3 grote magnetische spoelen in je nek, maar slaat ie ook werkelijk voor langere tijd op tilt?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro