Verkocht

• joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 21 februari 2015 路 11:51
    Vorig jaar gekocht bij Bergzeit, maar nog niet gemonteerd. Dit omdat de beast niet compatibel is met mijn schoenen (salomon quest, zie hieronder).

De bindingen zitten dus nog nieuw in doos, incl stoppers van 120 mm.
    Vraagprijs: 300,-

Ik kan de doos opsturen of je kunt hem ophalen. Ben woonachtig in Amsterdam.

Compatibiliteit:
    De eerste generatie beast is NIET compatibel met de volgende schoenen:
    - K2 Pinnacle
    - Atomic Waymaker
    - Salomon Quest
    De hoge "neus" van deze schoenen zorgt ervoor dat bij een grote hoek tijdens het vellen de schoen de binding uitklikt. Info: http://www.earnyourturns.com/25509/some-boots-incompatible-with-dynafi...
    Voor de nieuwe generatie is dit opgelost, m.u.v. de salomon quest. Dit blijft een probleemschoen.
  • evan
    Advanced
    evan op 21 februari 2015 路 12:20
    Ik zou de schoenen verkopen.
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 21 februari 2015 路 13:40
    @evan: na 10 bezoekjes bij de Bootfitter zitten mijn skischoenen eindelijk goed! (Maar mensen die met mij geskiet zullen dat niet eens geloven).
    Ik gooi er nog liever Telemark bindingen onder dan dat ik dat bootfitting circus opnieuw moet doormaken 馃槈
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 21 februari 2015 路 16:55
    @opa Daar hadden wij helemaal geen last van toch, die uitschietende bindingen 馃槈
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 21 februari 2015 路 16:56
    Salomon Ghost past trouwens ook niet...
  • Opa
    Advanced
    Opa op 22 februari 2015 路 10:21
    [mention="/profile/458"]@Roelaano[/mention]: Nee, helemaal niet.... 馃槂
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 8 maart 2015 路 22:53
    300
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 9 maart 2015 路 10:05
    Werkte die binding nou wel of niet met mijn Scarpa Maestrale RS?
  • mitely
    Expert
    mitely op 9 maart 2015 路 11:04
    @JaapvR , ja die past, maar je moet op de heel een ''adapter'' schroeven, wat de schoen niet meer Kompatibel maakt voor andere Bindingen.
    (telkens erop schroeven en eraf ist niet aan teraden..)

En de BlackDiamond schoen gaat ook niet. (Heel -adapter is niet Kompatibel)
    Mitely
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 9 maart 2015 路 11:05
    Moet goed gaan. Geen issues over gehoord iig.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 9 maart 2015 路 11:13
    [mention="/profile/114"][mention=114]@JaapvR[/mention][/mention] , ja die past, maar je moet op de heel een ''adapter'' schroeven, wat de schoen niet meer Kompatibel maakt voor andere Bindingen.
    ( mitely op 9 mrt. 2015 11:04

ik heb tot op heden geen probleem ondervonden met beast insert in markers en andere dynafit bindingen. Dacht wel dat de eerste beast (16) generatie een issue met de toe-piece had, maar hoe dat precies zat kan ik je niet vertellen.
  • evan
    Advanced
    evan op 9 maart 2015 路 12:47
    Moet goed gaan. Geen issues over gehoord iig. joepchinees op 9 mrt. 2015 11:05Had @Roelaano niet juist problemen met Scarpa's?
    http://wepowder.nl/forum/topic/97042
  • mitely
    Expert
    mitely op 9 maart 2015 路 13:45
    @bertjeberje, dat klopt in andere Tech-bindingen is dat ook geen probleem.
    Je kan zeker de Schoen in een andere binding ''persen'', maar of hij dan noch
    goed funktioneert, is een andere vraag. ( de Norm hoogte van de hiel is dan verandert.)
    Maar dat moet de User zelf maar bepalen of hij/zij dan zo skied ..of niet.

Wat ook een probleem was en noch steeds is , is nml. dat er geen Norm is voor de
    schoen inserts. (allen Scarpa gebruiken de Offiziele Dynafit inserts.)
    Daar is geloof ik ook veel over geschreven in dit forum.

Wat bettreft BD schoen, bij de modellen met wisselbare zolen, Het dynafit hiel plaatje heeft 2 stiften en deze 2 stiften zitten bij de Dynafit Power-Plate prezies op een andere plaats.
    Mitely
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 9 maart 2015 路 13:58
    @jaapvr Als je in de buurt van Amsterdam woont dan kun je ze bij me komen testen. Je hoeft ze dan niet verplicht te kopen natuurlijk, zo ben ik niet 馃槈
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 9 maart 2015 路 16:26
    @bertjeberje, dat klopt in andere Tech-bindingen is dat ook geen probleem.
    Je kan zeker de Schoen in een andere binding ''persen'', maar of hij dan noch
    goed funktioneert, is een andere vraag. ( de Norm hoogte van de hiel is dan verandert.)
    mitely op 9 mrt. 2015 13:45

alleen de lengte van de hiel is anders met de beast insert, de hoogte blijft gelijk. Tot op heden heb ik geen rare release gemerkt met Marker barons, maar om een definitief oordeel te geven moet ik er nog wat meer op skien.
    Dynafit zegt dat het niet kan, maar dat zal eerder zijn omdat ze zich juridisch in willen dekken dan dat ze het uitgebreid getest hebben.
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 9 maart 2015 路 20:27
    @evan Daarmee ook idd, de enige persoon waarbij de ski wel bleef zitten, was degene met dynafit schoenen.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 10 maart 2015 路 09:03
    In de rij bij de lift destijds de fameuze Beesten van Roel ingeklikt en ook uitgetrapt met m'n scarpa's, maar daarvoor moest ik wel ver naar voren doordraaien (nagenoeg knie op ski). Ik vroeg me vooral af of er meer ervaring mee was, zoals nu bevestigd. Ik wacht nog ff, Amsterdam is tenslotte ook behoorlijk uit de richting..

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro