Helm advies nodig

• Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 23 februari 2015 · 11:13
    Mijn Giro G10 is nu zo'n beetje 6 jaar oud. Het kan nog wel een seizoen, maar ik ben wel aan het kijken voor een vervanging.
    Ik ben wel gecharmeerd van de Sweet helmen en dan met name de MIPS versie van de Trooper en de Igniter. Daarnaast vind ik ook de POC Fornix MIPS, Giro EDIT of Discord en de Salomon Quest helm interessant.
    Waarschijnlijk mis ik nog andere goede helmen, maar deze helmen hebben allemaal een pasvorm die voor mij, met maat 58 waarschijnlijk zeer goed past (maat M 56 t/m 59).
    Ik heb wel nog wat advies nodig.

1: De Sweet Trooper is een stuk zwaarder dan de Sweet Igniter en andere door mij genoemde helmen. Is het gewicht echt een issue. Mijn huidige Giro G10 weegt 460 gram. Waarschijnlijk is de Trooper wel bombproof dus wat is wijs
    2: De Giro Edit/Discord en de Salomon Quest hebben geen MIPS. Ze zijn wel licht. Zeker de Giro Edit met minder dan 400 gram.
    3: zijn er nog andere suggesties en/of zaken waar ik op zou moeten letten anders dan de pasvorm, gewicht en match met mijn goggles?
    4: Iemand goede ervaringen met Sweet Trooper of Igniter of andere door mij genoemde helmen?

Dank!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 23 februari 2015 · 12:20
    1 advies: passen in een winkel!! Pasvorm is het allerbelangrijkste.
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 23 februari 2015 · 12:24
    Thanks.....I know, maar passen kan ook thuis, maar alvorens ik thuis kan passen, wil ik wel een goede selectie maken en laten komen. Er zijn namelijk weinig winkels die genoemde helmen op voorraad hebben.
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 23 februari 2015 · 13:32
    Ik heb de sweet rooster gepast in de winkel en ik moet zeggen dat die mij veeeel beter zat dan de trooper. Andere helmen die mij paste zijn de POC Frontal en POC Receptor +. Dus als één van die twee je goed zit zou ik je aanraden ook naar de rooster te kijken.
  • dawi
    Advanced
    dawi op 24 februari 2015 · 01:09
    Zelfde proces net hier doorgewerkt, wilde ook maar direct ff goed investeren voor een helm die lang mee gaat en mij de minste kans op schade geeft, "als je er een draagt doe het dan goed".
    Heb eerst de POC receptor+ MIPS gekocht om thuis te proberen: lijkt wel soort van motorhelm (beetje lomp) maar heeft wel alle nieuwe tech uit zweden (geloof ook samenwerking met Volvo lui). Na 2 x half uur thuis gedragen teruggebracht omdat pijn aan mn kop kreeg, zat gewoon niet goed (mijn hoofd is ovaal en POC gaat meer voor rond). Heb toen de Sweet Trooper MIPS gekocht...schot in de roos! Zit gewoon super fijn, net 10 dagen mee gereden en geen klachten. Ook deze heeft toch wel alle nieuwe tech. Hij is duidelijk wat minder lomp dan de POC. Gewicht is voor beide wat meer dan doorsneehelm, dat voel je alleen even in begin maar tijdens rijden totaal geen last van gehad. Mijn advies: koop en zorg voor retourmogelijkheid, neem de tijd om te passen, investeer in iets wat je kop serieus beschermd (denk even wat je kwijt bent voor een abs bijvoorbeeld).
    Cheers
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 24 februari 2015 · 07:49
    Bedankt voor de info Dawi.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro