duke vs baron

• donbenito
    Beginner
    donbenito op 26 februari 2015 · 10:46
    hey,

ik vroeg me af behalve de din waarde en het gewicht zijn er grote verschillen tussen de duke en de baron?
    wie heeft ervaring met één van deze binden?

greetings
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 26 februari 2015 · 11:16
    Ik heb een setje me Duke's. Skiet prima, maakt de ski wel behoorlijk aan het gewicht.

Baron's zijn wat minder sterk dan de Duke's. Dus wat ga je ermee doen en hoe is je eigen lichaamsbouw?
  • donbenito
    Beginner
    donbenito op 26 februari 2015 · 11:46
    ben niet te groot 167cm kleine 70kg. maar ski nogal stevig door normaal zet ik mijn freeride ski's op din 11

zou zijn voor sporadisch eens te hiken
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 26 februari 2015 · 21:05
    Let wel op, hoe kleiner je bent (en dus kleine voeten hebt) moet de DIN omhoog. Voor normale poeder zal een DIN van 11 zeker voldoende zijn. Maar voor couloirs waar de ski aan MOET blijven, kan dat te weinig zijn. Dan zou ik voor de Duke's gaan, ik ski er reeds 5 jr mee, en zijn nog altijd goed.
    Vliegen doet geen pijn...
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 27 februari 2015 · 07:49
    Als het voor sporadisch hiken is zou ik geen tour binding kopen. Dan komen er namelijk ook weer vellen bij van minimaal €100.....

Gewoon lekker ouderwets een bootpack zetten
    If the conditions are crap, it's called training!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 27 februari 2015 · 08:53
    Baron idd wat minder stevig dan duke. Guardian of adrenalin zijn ook goeie opties. Overigens zit ik met 73 kg en bsl 295 op din 8, nooit issues gehad. En ik ski niet als mn moeder zeg maar.... Dus meer dan 11?
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 27 februari 2015 · 09:32
    Wel ervaring met de Baron, niet met de Duke. Baron is super stevig en stabiel, echt nog nooit het idee gehad dat de binding daarop iets tekort komt. Duke is nog zwaarder, en de Baron is al niet licht. Zou dan eerder voor de Baron kiezen. Voor 1.70 m en 67 kg lijkt me niet dat gewicht een issue zou moeten zijn.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 28 februari 2015 · 22:28
    Tja. De baron is de enige binding die ik ooit kapot heb gekregen. Binnen 3 dagen.. Dusss. Maandagochtend product mss?
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 1 maart 2015 · 10:11
    Hi heb al een aantal jaren de Barons, nooit problemen gehad, en tevreden dus ermee! Mijn maatje heeft de Dukes die zou ik je aanraden omdat de bediening vd instelbare hakhoogte echt vele malen makkelijker gaat met je skistok dan bij de Baron.
    xs2arjan
  • mitely
    Expert
    mitely op 2 maart 2015 · 09:07
    Wat hierboven ook gezegd word, de zolenlengte in mm. bepaalt ook de Z-Wert .
    Als de die bindingen met elkaar vergelijk is het wel interessant te weten uit welk model
    jaar die komen. Als je nieuwe wil kopen neem dan de EPF uitvoering.
    Bedoeld voor ski die breeder zijn dan 88mm.
    De aktuele modellen zijn gelijk in het bedienen van de Stijg-hulp enz.
    Als je zegt af en toe een hike is de ca. 300 gr verschil niet interessant.
    Voor minder sterke pers. of met minder gewicht is het instappen bij een
    Duke niet altijd gemakkelijk (heeft een sterkere veer) dan invergelijk met de baron.
    Der Duke heeft meer Magnesium onderdelen erin dan de baron.
    Mitely

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro