goed snelheids board voor de piste en offpiste

• MeesvanEijk
    Tourist
    MeesvanEijk op 1 maart 2015 · 21:10
    hallo iedereen
    ik wil graag een nieuw board kopen maar ik weet echt niet welk board ik moet nemen en welke lengte en breedte board ik moet hebben . ik carve graag met grote bochten en snelheid van de piste en ga met een rustig tempo door de poeder

weten jullie nog een paar modellen die aan mijn eisen voldoen ?
    en welke lengte ik dan zou moet nemen ?
    of heeft iemand nog een board liggen die aan mijn eisen voldoen?

ik ben
    80 kg
    188 cm
    heb schoenmaat 47

mijn schoenmaat is ook een probleem want niemand wil natuurlijk zijn hielen en tenen in de sneeuw hebben als je aan het carven bent.

hoop van jullie te horen
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 2 maart 2015 · 04:22
    Ride Highlife UL 163W
    Tukker(ik)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 maart 2015 · 07:30
    Een big ass swallow tail! H. Olivier had nog een hele mooie voor je te koop, even zoeken hier op het forum...
    splitfest.nl
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 2 maart 2015 · 08:40
    Een big ass swallow tail! H. Olivier had nog een hele mooie voor je te koop, even zoeken hier op het forum... ieism op 2 mrt. 2015 07:30
    Dan gaat hij toch zijn tenen moeten afzagen 😃
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 maart 2015 · 08:57
    Ah 47 is best groot ja, dat gaat niet lukken nee...
    splitfest.nl
  • holi4
    Beginner
    holi4 op 2 maart 2015 · 10:06
    Ik heb de Big Ass Swallowtail inmiddels geruild tegen een exemplaar wat wel interessant kan zijn en die ik net zo goed niet ga gebruiken. Ook een swallowtail, van Fanatic. Lengte 1.76, waist 26.5, nose 31, stance 30. Lengte 1,76 en een flinke bom camber. Afhankelijk van stance kan die interessant zijn.
    Link:
    http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/snowboarden/m901826225-fa...

Gr, hans
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 2 maart 2015 · 14:08
    Anders een Dupraz misschien? Ik heb een week geleden de carbon versie gereden (vergelijkbaar qua stijfheid met de + versie) en dat was een lekkere carvebak, -voor mij, 70 kg/170 cm- die het ook in poeder goed doet. Ik stond op de 5'5 (165 cm) maar jij zou de 6 ook wel moeten kunnen hebben denk ik. Camber onder de voet, flinke dosis rocker in de brede neus, lekkere rebound na de bocht, goed in zowel lang als middellange bochten maar soepel genoeg om snel kleine bochtjes te draaien als het moet. Ik was zeer prettig verrast. Ze zijn best breed, maar of je het met maat 47 gaat halen weet ik niet. Hij staat vermeld in de gear pagina's hier op wepowder.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • MeesvanEijk
    Tourist
    MeesvanEijk op 2 maart 2015 · 16:46
    ik denk dat die fanatic voor mij iets te langs is en niet echt mijn board is ( teveel poeder gericht ). ik wil een board die echt keihard over de piste gaat.

de ride highlife ul leek mij wel echt een knal plank op internet en de reviews
    die mij redelijk op de jones flagship doet lijken.

als jullie nog meer modellen weten laat het graag horen
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 2 maart 2015 · 17:48
    Nitro pantera wide ☺
    If the conditions are crap, it's called training!
  • PeterSchrier
    Beginner
    PeterSchrier op 3 maart 2015 · 10:53
    Jones Aviator overwogen? Mijn poedermaatje was er vorige week erg enthousiast over (zowel op de piste (snel en carven) als in de poeder (lekker floaten))
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 3 maart 2015 · 13:18
    @MeesvanEijk de Jones Flagship komt volgend jaar ook in een 27 cm brede wide versie. Wellicht interessant bij jouw schoenmaat. Zelf heb ik maat 46 en rijd in compacte - zogenaamde "low profile" - boots. Eerst de Salomon Fusion, nu Burton Ion. Die laatste hebben ze voor mij op maat gemaakt bij Frosty (MK Skiservice). Ik zou je echt aanraden om compacte schoenen te rijden, want het maakt de boardkeuze en het boarden een heel stuk makkelijker en leuker. Succes!
  • MeesvanEijk
    Tourist
    MeesvanEijk op 3 maart 2015 · 14:31
    Ja de pantera en de Ride highlife ul lijken mij tot nu toe twee top board kwa specs bijna het zelfde als de Jones aviator maar die gaat niet echt heel breed en dat is wel moeilijk met mijn schoenen. De pantera gaat tot een breedte van 272 mm en dat is natuurlijk heel fijn . Dus de pantera lijkt mij tot nu toe het beste naar mijn eisen, heeft iemand ervaring met de nitro pantera?
  • MeesvanEijk
    Tourist
    MeesvanEijk op 3 maart 2015 · 14:33
    Ja ik heb nu de Burton ambush met imprint 3 die ook zogenaamd Één maat kleiner is aan de buitenschoen
  • MeesvanEijk
    Tourist
    MeesvanEijk op 4 maart 2015 · 20:15
    ik wil de nitro pantera kopen maar welke raden jullie aan 163 wide of 166 wide?
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 4 maart 2015 · 21:37
    Minimaal 166 wide. Als je benen het toelaten wordt je daar echt blij van. Ik had zelf de 168w ben 85kg en 192cm

Succes
    If the conditions are crap, it's called training!
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 5 maart 2015 · 08:37
    Je wil rustige bochten door de poeder en keihard carven op de piste. De pantera is een keihard camber board. Niet echt heel erg voor relaxte poederbochten, maar wel voor keihard knallen.

De Ride Highlife lijkt mij meer een board wat aan jou beide wensen voldoet. Camber voor het betere carve werk en een beetje rocker om je poederbochten wat makkelijker te maken.
  • SB
    Tourist
    SB op 5 maart 2015 · 15:40
    De Imperium Douds 163W is ook een optie

http://www.imperiumsnow.com/snow/snowboards/douds
  • Teon
    Advanced
    Teon op 17 maart 2015 · 08:28
    Interessante discussie, wat is het geworden?
    Schade. Ernussmarmalade.
  • poling
    Beginner
    poling op 20 maart 2015 · 15:05
    gewoon Dupraz nemen 😃

@Dutchess, heb je een eigen Dupraz nu?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 maart 2015 · 04:52
    @poling Nog niet, maar hij staat op de bucket list voor volgend seizoen. Het wordt tijd dat mijn sickstickie met pensioen gaat, hij wordt echt te slap!

Ik kon er eentje testen in Happo, vandaar. Ik ben ook erg benieuwd naar hoe korua shapes rijdt, die ga ik ook testen zodra het kan..
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • poling
    Beginner
    poling op 27 maart 2015 · 09:22
    @Dutchess Met jouw rijstijl lijkt het me duidelijk dat een sickstick te slap is 😋

kende in nog niet. Ziet er goed die shapes. Asym shapes... tja schrikt mij nog af eerlijk gezegd. Las dat jij er tegenwoordig op rij...?!
  • Mario78
    Advanced
    Mario78 op 27 maart 2015 · 11:05
    Sheck eens de Nidecker Megalight 167 W, heb zelf een 160 ultralight en op de piste is dat een echte knaller, veel snelheid,goed carven en in de poeder idem dito..zalig boardje om zowat alles mee te doen
    Choose your own lines...
  • MeesvanEijk
    Tourist
    MeesvanEijk op 29 maart 2015 · 13:17
    Ik ben nu aan het kijken voor de Ride highlife ul maar meeste winkels is hij uitverkocht in mijn maat jammer wachten tot volgend jaar. Hopelijk niet te veel veranderingen .
    Ik ben benieuwd hoe de jones hovercraft het doet op de piste kwa stabiliteit ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
  • Mario78
    Advanced
    Mario78 op 29 maart 2015 · 16:59
    Yep, heb een 160 solid en een 56 split..ondanks dat het een echt poederboard is kan je er toch lekker mee weg op de piste!
    Choose your own lines...
  • MeesvanEijk
    Tourist
    MeesvanEijk op 29 maart 2015 · 19:54
    Oke met mijn lengte en gewicht. Zou ik de 164 cm nemen. De waist width is 268 mm kom ik dan redelijk uit met mijn schoenen ?
  • maryp
    Advanced
    maryp op 30 maart 2015 · 18:59
    Ik rij een carbon Jones flagship. Topper.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro