K2 Backdrop 174cm met Salomon Guardian 13 binding

• tijnvuijk
    Advanced
    tijnvuijk op 2 maart 2015 路 21:28
    He,

Wie wil er mijn K2 Backdrops met Salomon Guardian (2 dagen op geskied) overnemen? Super fijn setje. De onderkant van de ski's is ook nog goed.

Ik zou er graag 350 euro voor willen hebben.

Ik woon in Amsterdam. Je kan ze ook ophalen in Blaricum.

Groet,
    Tijn

• tijnvuijk
    Advanced
    tijnvuijk op 2 maart 2015 路 21:29
    De binding kan tot 315 mm (maat 27). Je kan me bellen als je geïnteresseerd bent op 0655131487
  • svenk
    Advanced
    svenk op 3 maart 2015 路 09:42
    Tijn, een goed bedoelde vraag: waarom doe je 'een super fijn setje' waar je maar '2 dagen op hebt geskied' en je vermoedelijk ook nog op afschrijft, weg?

Ik denk dan altijd: het was toch niet zo'n super fijn setje... 馃槈

Wat meer info van jou over de ski als ervaringsdeskundige of over de situatie waarom je ze verkoopt, zou anderen kunnen helpen een eigen afweging te maken.
    If in doubt, don't go out!
  • tijnvuijk
    Advanced
    tijnvuijk op 3 maart 2015 路 09:49
    He Svenk.

Goede vraag. Eerlijk antwoord.
    Ik wordt gesponsord nu. En ik kan wel wat geld gebruiken voor het reizen.
    Het is een goede set om mee te freeriden. De ski is vrij licht en daarom fijn om mee te toeren. Ik heb er geen vellen meer bij want die heb ik verknipt voor mijn andere ski's.
    Ik heb niet zo veel ervaring met ski's verkopen maar is dit een goede prijs denk je Svenk?

Groet,
    Tijn
  • svenk
    Advanced
    svenk op 3 maart 2015 路 10:54
    Helder verhaal. Misschien nog ff vermelden op welke BSL de binding is geboord.

Prijs lijkt mij fair, zeker gezien de staat en type binding.
  • chinees
    Advanced
    chinees op 3 maart 2015 路 11:26
    @svenk Misschien nog ff vermelden op welke BSL de binding is geboord. svenk op 3 mrt. 2015 10:54

het lijkt mij duidelijk dat dit een S is.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 3 maart 2015 路 11:48
    het lijkt mij duidelijk dat dit een S is. chinees op 3 mrt. 2015 11:26Dat t een S is lijkt mij ook duidelijk maar afhankelijk van de initiële zoollengte (ergens tussen de 260-320mm) zal de de binding op een bepaalde maat geboord/gemonteerd zijn....
  • chinees
    Advanced
    chinees op 3 maart 2015 路 12:01
    het lijkt mij duidelijk dat dit een S is. chinees op 3 mrt. 2015 11:26Dat t een S is lijkt mij ook duidelijk maar afhankelijk van de initiële zoollengte (ergens tussen de 260-320mm) zal de de binding op een bepaalde maat geboord/gemonteerd zijn.... svenk op 3 mrt. 2015 11:48
    nee.
  • evan
    Advanced
    evan op 3 maart 2015 路 13:39
    Tijn, een goed bedoelde vraag: waarom doe je 'een super fijn setje' waar je maar '2 dagen op hebt geskied' en je vermoedelijk ook nog op afschrijft, weg?
    Ik denk dan altijd: het was toch niet zo'n super fijn setje... 馃槈
    Wat meer info van jou over de ski als ervaringsdeskundige of over de situatie waarom je ze verkoopt, zou anderen kunnen helpen een eigen afweging te maken. svenk op 3 mrt. 2015 09:42
    Love it.

het lijkt mij duidelijk dat dit een S is. chinees op 3 mrt. 2015 11:26Dat t een S is lijkt mij ook duidelijk maar afhankelijk van de initiële zoollengte (ergens tussen de 260-320mm) zal de de binding op een bepaalde maat geboord/gemonteerd zijn.... svenk op 3 mrt. 2015 11:48
    nee. chinees op 3 mrt. 2015 12:01
    Lekker bijdehand, @chinees. Maar hoe verklaar je dan dat de zoollengte vermeld staat op de template van de Salomon Guardian?
    https://docs.google.com/file/d/0B0SnAf18fUXAUzd0SGFPMjlNN3M/edit?pli=1...
  • chinees
    Advanced
    chinees op 3 maart 2015 路 14:29
    [mention="/profile/16669"]@evan[/mention] [mention="/profile/674"]@svenk[/mention]

Sorry dat het bot over komt! Die BSL's staan toch gewoon op de template om de binding op de ski te positioneren. De S of L kunnen uiteindelijk gewoon over de lengte's (BSL) verschoven worden door de onderste schroef met een kruiskop schroevendraaier even naar voren of achter bij te stellen.
  • evan
    Advanced
    evan op 3 maart 2015 路 14:44
    @chinees, de binding naar voren of naar achteren bijstellen kan met elke binding. Het bereik is dan echter niet zo groot meer als het oorspronkelijke bereik van de S of L. Met andere woorden, als de binding van @tijnvuijk op een zoollengte van omstreeks 260mm is ingesteld en @svenk heeft een zoollengte van 320mm, dan zal hij toch opnieuw moeten boren om erin te passen. Daarom lijkt zijn vraag mij heel relevant.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 3 maart 2015 路 14:51
    [mention="/profile/27281"][mention=27281]@chinees[/mention][/mention], de binding naar voren of naar achteren bijstellen kan met elke binding. Het bereik is dan echter niet zo groot meer als het oorspronkelijke bereik van de S of L. Met andere woorden, als de binding van [mention="/profile/2415"][mention=2415]@tijnvuijk[/mention][/mention] op een zoollengte van omstreeks 260mm is ingesteld en [mention="/profile/674"][mention=674]@svenk[/mention][/mention] heeft een zoollengte van 320mm, dan zal hij toch opnieuw moeten boren om erin te passen. Daarom lijkt zijn vraag mij heel relevant. evan op 3 mrt. 2015 14:44
    Niet om er in te passen, toch? Wel om de binding als geheel naar voren of achteren te zetten om het midden van de schoen op de juiste plek op de ski te krijgen.
  • chinees
    Advanced
    chinees op 3 maart 2015 路 14:54
    ...
  • chinees
    Advanced
    chinees op 3 maart 2015 路 14:55
    @Emmer, Dat leek mij ook.
  • evan
    Advanced
    evan op 3 maart 2015 路 15:06
    [mention="/profile/1971"]@Emmer[/mention], als het verschil in zoollengte groter dan pakweg een of anderhalve centimeter is, zul je volgens mij ook bij de Guardian gewoon opnieuw moeten boren. Ik heb geen Guardian meer in huis, dus ik kan het niet checken, maar het lijkt me sterk dat het bereik groter is.

Edit: ik heb het nog even nagekeken, maar het is inderdaad mogelijk om de achterbak over het gehele bereik te verplaatsen, aangezien de boorgaten altijd op dezelfde afstand zitten, dus de schoen zal wel passen zolang de zoollengte binnen het bereik valt. Excuses!

Dat neemt niet weg dat de positie van het middenpunt van de schoen ten opzichte van de ski nogal verandert als je de achterbak verplaatst van een zoollengte van 260mm naar een zoollengte van 320mm of andersom.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 3 maart 2015 路 15:51
    Aannemende dat de Guardian hetzelfde werkt (framebinding) als een Duke en een S een zoollengte van 260 tot 320 mm aankan, dan hoef je niet om te boren om na een 260 schoen een 320 er in te drukken. Je staat dan wel een stuk naar achter met het midden van de schoen tov het midden van de ski. Als je dat dus wilt verhelpen zul je de binding als geheel naar voren moeten verplaatsen.

Praten we langs elkaar heen?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 3 maart 2015 路 15:53
    Sorry, zit in vergadering en wachtte wat lang met posten, maar we zitten dus op hetzelfde spoor.
  • tijnvuijk
    Advanced
    tijnvuijk op 3 maart 2015 路 17:44
    He gasten, super leuk dit... Heb je grote voeten dan pas je er niet in, heb je kleine voeten dan wel. Als je de ski's er leuk uit vindt zien mag je ze kopen 馃槈
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 3 maart 2015 路 18:39
    馃槂 Succes met de verkoop!
  • svenk
    Advanced
    svenk op 3 maart 2015 路 20:08
    We zijn er uit 馃槂 Als je bv om te touren ongeveer 'Midsole' wilt staan is het dus wel degelijk interessant te weten Hoe (+/- / midsole) en op welke BSL de bindingen in eerste instantie zijn gemonteerd.

Succes met de verkoop!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro