Advies AllMountain Ski

• barte
    Advanced
    barte op 15 maart 2015 · 10:07
    Hey,
    Ik heb momenteel reeds een Volkl Mantra (2011, dus nog GS stijl en hard met weinig rocker) voor de hardere sneeuw en een Pettitor (Shreditor 120) voor de poederdagen.

Voor de meeste dagen zonder poeder is de Mantra eigenlijk te stijf om wat "fun" te skien of om bij zonnige dagen enkele runs door het park te doen. Maar ik wil wel stabiliteit blijven behouden bij grotere snelheden.
    Op termijn wil ik de mantra vervangen naar mogelijk een dunnere ski.

Daarom zoek ik een 3de ski om dus :
    1. Meer fun te skien (dus iets flexibeler bij landingen)
    2. Nog steeds stabiel is bij hogere snelheden (niet per se zo hard als de mantra, maar genoeg om te kunnen chargen op de piste en door de crud)
    3. Bruikbaar is in het park (geen pipe), maar niet hoofdzakelijk voor park-gebruik. (10-15%)

Iemand suggesties?
  • doov
    Advanced
    doov op 15 maart 2015 · 11:40
    Voor dergelijke omstandigheden ( buiten het park, want daar kom ik niet) gebruik ik Elan Apex ( = 888). Wordt niet gemaakt, maar Elan heeft vast een opvolger die hetzelfde kan.
    Loopt prima door verspoorde meuk, slush en gaat rete snel op de pist.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • barte
    Advanced
    barte op 15 maart 2015 · 12:25
    Lijkt me niet bepaald park/fun ski om eerlijk te zijn.
    Sowieso een twintip in gedachten.
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 15 maart 2015 · 13:47
    Atomic Vantage Alibi? Het bredere broertje (Ritual) is een geweldige, stabiele allmountain-twintip. Alibi heeft zelfde constructie, maar is tikje smaller (103 vs 98 mm). Ik kom zelf echter nooit in het park, dus ik weet niet hoe de kwaliteiten daar zijn. Maar op alle andere gebieden top-ski's.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • barte
    Advanced
    barte op 15 maart 2015 · 15:01
    Was al naar de Ritual aan het kijken.
    Is die playfull @Cheizz?
  • doov
    Advanced
    doov op 15 maart 2015 · 17:27
    Racen on piste en spelen in park. Gaat dat samen in 1 ski??
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 15 maart 2015 · 17:39
    Ik moet zeggen dat ik hem indertijd niet op die eigenschappen heb getest. Maar ik heb die toen op een gletsjer geskied in 190 (bij mijn 1.82 en 84 kg, geen kracht-skiër). Was immens stabiel, kon er erg hard op gaan.

Ik denk dat de Alibi net wat lichter en sneller is in het omkanten (niet zelf geskied overigens).

Een heel andere zijstraat: wat dacht je van de K2 AMP Rictor 90 XTI? Geen twin-tip, maar wel dusdanig veel tip en tail rocker dat ik die ski wel echt als heel speels heb ervaren. Of switch skiën ermee lukt weet ik niet.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • barte
    Advanced
    barte op 15 maart 2015 · 17:49
    Dan zou ik eerder Shreditor 92/102 nemen, maar weet niet of ze stabiel genoeg zijn.
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 15 maart 2015 · 18:40
    ik heb daarvoor de k2 revivals. Speels en carved ook nog super lekker. Zelfs in de poeder rijden ze nog best prima. Volgens mij is die nu vervangen door de Domain.
  • mhilberts
    Beginner
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 16 maart 2015 · 13:11
    Ik denk dat je met een Atomic Vantage Panic zowel park als piste goed uit de voeten kunt. Daarnaast nu ook nog eens lekker goedkoop. 😉
  • JasperDeBauw
    Advanced
    JasperDeBauw op 16 maart 2015 · 14:43
    Ik heb dit seizoen op de Faction Soma's gestaan.
    Off-piste, spelen in het park, scheuren op de pistes, het gaat er allemaal mee.
    Ik stond op de 178 (ben zelf 180) en zou voor een nog meer allround karakter wel naar de 184 gaan maar echt een heerlijke ski!
  • barte
    Advanced
    barte op 16 maart 2015 · 22:59
    waar kunt ge die downski's vinden @mhilberts
  • johannes
    Beginner
    johannes op 17 maart 2015 · 09:41
    misschien een rocker2 100? speels zijn ze zeker, broertje van bobby brown rijd er volgens altijd parkt mee.
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 17 maart 2015 · 09:51
    @barte die downskis zijn alleen online te bestellen. Ze zijn wel te demo-en en down heeft een shop in Cham (geloof ik). Staat tegenover dat je voor een lage prijs kwalitatief hoogwaardige Carbon ski's koopt
  • barte
    Advanced
    barte op 25 maart 2015 · 21:07
    Iemand toevallig Candide 2.0 geprobeerd?
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 26 maart 2015 · 20:58
    Iemand toevallig Candide 2.0 geprobeerd? barte op 25 mrt. 2015 21:07

Candide 2.0 is een een ski voor skiërs die met dezelfde ski park en 'poeder' willen rijden, is tevens een symmetrische lat. Super new school ook, redelijk veel rocker erin en zacht in tip en tail voor lekker te kunnen butteren. Die ski heeft wel maar 1mm camber en is dus imo niet ideaal om te chargen op de piste. Het valt dus te zien wat jouw prioriteiten zijn, voor mij persoonlijk mag een all mountain ietsje meer 'gecamberd' zijn.
    Dan vind ik idd de Soma een betere optie, ski is iets stabieler op snelheid, beperkte tip en tail rocker en nog altijd 5mm camber! Goeie all mountain ski die je ook in het park kunt gebruiken, voor de poeder mss een tikkeltje smal maar bij een allmountain is het altijd zoeken naar compromissen. Soma is verder ook stevig genoeg om stabiel te zijn op harde landingen.
    Ik weet niet wat je juist van plant bent, maar als je niet gaat railen of boxen pakken kan je ook naar de prodigy kijken. Klein beetje breder en klein tikkeltje flexibeler dan de Soma. Prodigy is iets beter in de poeder, maar is niet gemaakt om impacts van rails ed te verwerken. Gewoon springen gaat er wel lekker mee, heb er mannen in Risoul zelfs al demoshows mee zien springen.
    Hoop dat je al een beetje een antwoord hebt nu 😉
  • JonesDaan
    Tourist
    JonesDaan op 27 maart 2015 · 21:05
    KIjk eens naar de Dutch Winter the Delft

Ik heb een setje in 173cm te koop. Die mag je testen

- sintered base
    - soepele houtenkern
    - ramrocker
    - early rise rocker in de neus
    - carbon stringer achterin

Zowel nieuw als gebruikt heb ik er eentje liggen. Verkoop ivm met nieuwe aankoop

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro