crashtestdummy op 26 maart 2015 · 20:58
Iemand toevallig Candide 2.0 geprobeerd? barte op 25 mrt. 2015 21:07
Candide 2.0 is een een ski voor skiërs die met dezelfde ski park en 'poeder' willen rijden, is tevens een symmetrische lat. Super new school ook, redelijk veel rocker erin en zacht in tip en tail voor lekker te kunnen butteren. Die ski heeft wel maar 1mm camber en is dus imo niet ideaal om te chargen op de piste. Het valt dus te zien wat jouw prioriteiten zijn, voor mij persoonlijk mag een all mountain ietsje meer 'gecamberd' zijn.
Dan vind ik idd de Soma een betere optie, ski is iets stabieler op snelheid, beperkte tip en tail rocker en nog altijd 5mm camber! Goeie all mountain ski die je ook in het park kunt gebruiken, voor de poeder mss een tikkeltje smal maar bij een allmountain is het altijd zoeken naar compromissen. Soma is verder ook stevig genoeg om stabiel te zijn op harde landingen.
Ik weet niet wat je juist van plant bent, maar als je niet gaat railen of boxen pakken kan je ook naar de prodigy kijken. Klein beetje breder en klein tikkeltje flexibeler dan de Soma. Prodigy is iets beter in de poeder, maar is niet gemaakt om impacts van rails ed te verwerken. Gewoon springen gaat er wel lekker mee, heb er mannen in Risoul zelfs al demoshows mee zien springen.
Hoop dat je al een beetje een antwoord hebt nu 😉