Advies gevraagd: Welke binding ?

• RichardvR
    Beginner
    RichardvR op 28 maart 2015 · 11:16
    Ik ben van plan om bij een bekende Duitse webshop een paar Atomic Vantage Alibi's te kopen. Ik twijfel echter over wat voor bindingen ik er op moet laten zetten.
    Ik ben een rustige skiër, doe geen steile couloirs e.d., jump geen cliffs en ben vrij licht (70 kg, 1.85 m). Op mijn pisteskies zitten Tyrolia freeflex Plus d11 bindingen, ingesteld op DIN 7 en dat bevalt goed.
    Ik heb het idee dat ik kan volstaan met een paar eenvoudige bindingen zoals Marker Squire 11.0 of Griffon 13, maar weet dat dus niet zeker. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
    B.v.d.
    Ski good or eat wood
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 28 maart 2015 · 11:55
    Persoonlijk vind ik de Tyrolia Attack 13 en de Salomon STH2 WTR 13 veel fijner dan de Griffon, die ik ook heb gehad. In de eerste plaats omdat ze veel zekerder aanvoelen als je erin staat (alsof ze je schoen beter flixeren - puur een gevoel, maar voor het vertrouwen best belangrijk), maar ook omdat die twee bindingen een wat breder platform hebben, wat qua overbrenging van krachten tijdens het skiën net iets directer aanvoelt.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • RichardvR
    Beginner
    RichardvR op 30 maart 2015 · 07:51
    Bedankt Cheizz
    Ski good or eat wood

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro