Scarpa Maestrale RS 27.5 met intuition wrap liner

• sanno
    Tourist
    sanno op 29 maart 2015 · 13:41
    Schaal 5 dagen gebruikt,
    Intuition Performance liner 2 dagen gebruikt.

vraagprijs €175

Vanaf 9 april in nederland.

Foto's verder naar beneden
    Toerisski
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 29 maart 2015 · 14:57
    PM
  • evan
    Advanced
    evan op 29 maart 2015 · 18:16
    Alweer nieuwe botten botten, @sanno?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 29 maart 2015 · 21:31
    Nee weer de oude. mijn bejaarde maar wel goed zittende binnenschoenen passen beter bij de Titans.
    Toerisski
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 30 maart 2015 · 09:06
    5 dagen gebruikt, dat betekent dat je nog een dag of 3 te gaan hebt voordat de speling in de loopmodus ondraaglijk wordt...
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 maart 2015 · 09:12
    @JaapvR Hoe moet ik dit interpreteren?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 30 maart 2015 · 09:51
    zoiets is mij nog niet opgevallen. ik ken het euvel wel bij andere schoenen in meer of mindere mate, maar ondraaglijk is wel extreem.
    Toerisski
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 31 maart 2015 · 10:08
    Sorry beetje frustratie hier..

even wat perspectief:
    - Ik ken een man of 3 met Maestrale RS, allemaal sterke skiers zonder problemen.
    - Het nieuwe model Maestrale RS (vanaf vorig seizoen?) heeft een veel robuustere walkmode

mijn ervaring:
    - Na zo'n tien dagen skien zit er speling op de loopmodus, waardoor de shell een paar cm (bovenaan gemeten) vrij op en neer kan bewegen in ski-mode. Irritant op harde sneeuw, soms best eng in stijl spul.
    - Walkmode vervangen bij een lokale shop in La Grave, probleem deels verholpen maar na een aantal dagen weer groeiend.
    - Walkmode vervangen door het nieuwe systeem bij MK (wederom een duim omhoog voor de moeite en tijd die erin is gestopt!), probleem grotendeels verholpen maar begint nu, na een dag of 20, weer terug te komen. Speling lijkt deze keer niet in het loopsysteem zelf maar in de onderste bevetiging met de schoen te zitten. Waarschijnlijk wat slijtage veroorzaakt door te lang doorskien met een brak systeem, in afwachting van het nieuwe onderdeel...

Mijn vermoeden is dat ik een maandagochtendmodelletje had. Verder een heerlijke schoen.

[edit: Aangezien Sanno schrijft dat ie geen problemen heeft zou ik deze ook niet verwachten bij zijn schoen!]
  • sanno
    Tourist
    sanno op 31 maart 2015 · 12:35
    Zoals eerder vermeldt geen problemen met dit model.
    Toerisski
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 1 april 2015 · 14:45
    Ik heb de gea rs van winter 2012 (of 13???) en zelfde probleem gehad. In de skimodus wilde de schoen niet meer 'vast klikken' en bleef in de loop modus staan. Bij de shop waar ik ze gehaald had hebben ze de boel ingevet en geen problemen meer. Begint nu lichtjes terug te komen, dus nog een keer de spuitbus erop.

grtz!
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 2 april 2015 · 11:00
    Vaak is het even opnieuw vastdraaien van de cantingschroef (en doe er even wat loctite in) genoeg om dit probleem op te lossen. Ik heb jarenlang met veel plezier op deze RS geskied.
    Een geweldige lichte maar redelijk stijve toerskischoen.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 4 april 2015 · 19:06
    hierbij de foto's

Toerisski
  • sanno
    Tourist
    sanno op 10 april 2015 · 07:49
    ze zijn Nu in Nederland te bezichtigen
    Toerisski
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 26 april 2015 · 21:36
    @sanno ik heb vandaag toevallig een Maestale gepast in Barendrecht in dezelfde maat en die was toch niet niet zo breed als de specs doen vermoeden. Staan ze nog steeds in NL?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 27 april 2015 · 08:49
    Ja, ze staan in Nederland en ze zijn nog steeds te koop.
    Toerisski
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 27 april 2015 · 12:18
    Toch maar een keertje passen dan geloof ik 😃
  • sanno
    Tourist
    sanno op 27 april 2015 · 12:43
    moet je zeker doen! 😃 Wanneer?
    Toerisski
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 27 april 2015 · 12:58
    Wordt over een paar weekjes pas, want ik zit met een vrouw die al bijna 3 maanden in de lappenmand zit en zeer binnenkort weer onder het mes moet. Waar zijn ze te passen overigens?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro