Armada JJ opknappen?

• VeeT
    Advanced
    VeeT op 5 april 2015 路 18:29
    Ik heb een paar behoorlijk afgeragde Armada JJs die weg mogen. Zelf kan ik er niks meer mee maar wellicht dat er Wepowderaars zijn die wel handig genoeg zijn en het leuk vinden om iets met deze ski's te doen. Zie foto's: https://www.dropbox.com/sh/9wq2zitxko89sy3/AACAeRt8YB9P3qmFaE1kowPCa?d...

Het is een Armada JJ 185. Ik geloof 2e generatie, gerebrand door Tommy Hillfiger, vandaar de matzwarte kleur. Ik heb nooit helemaal begrepen waarom Armada iets met Tommy Hillfiger zou doen, maar vond de ski's wel behoorlijk gaaf.

Het grootste probleem is dat de bindingen ooit niet perfect waren gemonteerd en vervolgens herhaaldelijk los kwamen. Dit werd gefixt met een carveplaat, maar deze kwam ook los en brak. Bij dit laatste akkefietje ging de ski ervandoor en eindigde in het dal tegen een steen, vandaar de beschadigde punt.

Dus, gratis afhalen in Utrecht. Anders gaan ze naar de sloop
  • Traasbaas
    Beginner
    Traasbaas op 5 april 2015 路 18:51
    Hi Tim,

ik wil best is een poging doen om ze nog wat op te lappen. Met wat epoxy en klemmen kom ik denk ik best een eind. In het slechtste geval worden het een paar ski’s voor als het sneeuwdek dun is. Ik woon zelf ook in Utrecht dus kom ze graag een keer ophalen.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 5 april 2015 路 19:49
    @DaSpike was laatst op zoek naar opknappertjes. Misschien een leuke uitdaging, Sipke? 馃槂
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 6 april 2015 路 00:16
    ik zou ze graag overnemen om een bankje van te kunnen maken.

ik hoor het graag,

groet
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 6 april 2015 路 10:08
    Dan sluit ik mij ook in t rijtje aan. Heb zelf nog een ski met vergelijkbare schade, dus neem graag deze dan ook onder handen. Mochten de anderen afhaken kan ik ze ook zo in Utrecht oppikken. Groet Tim
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 6 april 2015 路 16:45
    @MartinTraas Ik vrees dat je met epoxyhars er nog niet bent. Het grootste probleem is denk ik de bindingen die er een stuk of 5 keer opnieuw zijn ingezet. Paar keer nieuwe boorgaten, plugjes, carve plaat enzovoorts, elke keer trok ik de hakken los en ging de ski ervandoor. Het zou best goed kunnen dat de houtkern dusdanig verpest is dat ie nooit meer bindingen gaat kunnen houden. Ik heb elke keer de bindingen in skihops weer laten monteren, maar mocht niet baten. Of ik ben gewoon veel te sterk 馃槈
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 6 april 2015 路 16:49
    Ook goed om te weten trouwens, was ik vergeten. In een van de ski's zit een behoorlijke buts onder voet. Raakte in volle vaart gemeen sharkje. Buts van 10x1 bij 1 cm diep ongeveer. De barst liep door in de toplaag. Was wel uiteindelijk voor het blote oog vrij goed gerepareerd.
  • Traasbaas
    Beginner
    Traasbaas op 6 april 2015 路 17:10
    Haha te sterk 馃榾 Maar dan zitten er toch meer gaten in dan ik dacht. Haak ik bij deze af, wie weet heeft iemand anders meer trucs in de trukendoos.
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 6 april 2015 路 17:16
    @denniskoopman Ik ben wel benieuwd hoe een JJ bankje eruit ziet. 馃槂
  • skiester
    Advanced
    skiester op 6 april 2015 路 17:25
    Dan vraag ik me af of de hilfiger skis mss niet gewoon toch B keuze was. Want een binding lostrekken? Das wel heftig!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 6 april 2015 路 18:09
    @skiester terechte opmerking. Maar in alle opzichte was het een Armada JJ met alleen andere topsheet en Hilifger inlays in het belag. Vooral duidelijk als je de shape goed bekijkt en de typische combi van sidewall en cap-constructie. Ze skiede ook wel echt heel erg goed, heel fijne speelse ski, die het ook op hard-pack vrij aardig deed.
    De ski heb ik via marktplaats gekocht van iemand die zo voor 125 euro op een Hilifiger sales-event had gekocht, zaten nog in het plastic. Spotprijs.
    Wel vond ik het eigenaardig dat op de ene ski "Armada JJ. paNtent pending" stond en de andere zonder made in china achtige typos.
    Ik had ook met Armada gemaild over mijn probleempjes; zij antwoorden echter dat het promotie materiaal was voor Tommy Hilfiger, niet bedoeld voor daadwerkelijk skiën. Pardon?!
    Ik denk dat de problemen zijn veroorzaakt doordat de bindingen door een niet nader te noemen shop de eerste keer niet goed waren gemonteerd. Aanvankelijk zat 1 binding achterstevoren zelfs (dit kwam omdat het armada logo bij een voor en de ander achter zat en ski bijna symmetrisch is). Daarna zag ik dat er speling zat tussen de ski en de binding. Voor de eerste keer in de Alpen was dit allemaal wel rechtgezet maar het heeft me toch sterk doen vermoeden dat het monteerwerk suboptimaal was.

Binding los trekken was elke keer vrij vervelend: steeds ski zoeken in het dal, en een keertje raakte de op hol geslagen ski met grote vaart een kindje.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 6 april 2015 路 20:22
    Mocht ik ze over kunnen nemen, wat denk je dan van inserts? Zou kunnen dat ze een vastere verbinding vormen. Genoeg materiaal om mee te knutselen/opteknappen in ieder geval!
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 6 april 2015 路 20:48
    Inserts is ook al gebeurd. Kwamen gewoon weer mee los. Ik denk dat het hout op een gegeven moment gewoon helemaal versplinterd en verweekt was.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 6 april 2015 路 21:57
    Ik had ook met Armada gemaild over mijn probleempjes; zij antwoorden echter dat het promotie materiaal was voor Tommy Hilfiger, niet bedoeld voor daadwerkelijk skiën. Pardon?!

Steeds ski zoeken in het dal, en een keertje raakte de op hol geslagen ski met grote vaart ....... VeeT op 6 apr. 2015 18:09

Komt mij bekent voor. Een ski was er met de schoenzool vandoor. De andere schoen ook kapot. Gelukkig niemand geraakt. Niet leuk om op je sokken in het bos je ski te zoeken en dan te voet naar het dorp voor schoenen te huren. Maar goed, dat was begin nineties met materiaal uit de eighties.

Maar ehhh....materiaal is sinds toen stukken verbeterd. Als dit promotiemateriaal was en de bindingen er zo af breken vraag in mij af of er wel een degelijke kern is de skies zit.
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 6 april 2015 路 22:06
    Als ze zeiden dat t deco materiaal was snap ik wel een beetje dat ze niet heel bleven. Ms is n bankje maken dan wel de beste optie
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 6 april 2015 路 22:43
    Toch 10 weken behoorlijk lekker op kunnen skiën, wel bijzonder als t echt puur decoratie was. En t werd wel verkocht op een groot hilfiger sales event.
    Maar ik vind t ook wel apart allemaal hoor.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 6 april 2015 路 23:27
    Heb de zwarte JJ's zelf ook geskied. Was echt geen etalagemateriaal. Gewoon een nette ski.

Denk ook dat t kostbaarder is een afwijkende ski(opbouw) te maken dan gewoon een afwijkende kleine serie met een andere zwarte topsheet (?)
    If in doubt, don't go out!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 7 april 2015 路 06:58
    Heb de zwarte JJ's zelf ook geskied. Was echt geen etalagemateriaal. Gewoon een nette ski.
    Denk ook dat t kostbaarder is een afwijkende ski(opbouw) te maken dan gewoon een afwijkende kleine serie met een andere zwarte topsheet (?) svenk op 6 apr. 2015 23:27

Maar dat waren dus Armada's.

Mijn vrouw heeft wat met kleding gedaan. Er is heel wat etalagemateriaal in omloop wat puur voor voor decoratie wordt geproduceert. Er zit een hele industrie achter. Er worden zelfs hele auto's zonder aandrijving voor shows etc. gebouwd. Het zou mij niet verbazen als er ook goedkope decoratie skies met enkel een leuk Hilfinger jasje zijn. En als Armada het zelf zegt...
    Meestal wordt er een serie gemaakt en krijgen alle filialen hun deel. Al dan niet met een instructie hoe het te etaleren. Als de campagne voorbij is wordt het vernietigt of verkocht.

Wel curieus dat VeeT er 10 weken lekker op heeft kunnen skien. Maar dat zegt dan mischien weer iets over de kwaliteit van Armada en dat ze zelfs in decomateriaal iets meer stoppen.

Voor er echte ongelukken gebeuren zou ik er geen risico meer mee nemen en er een mooi bankje van maken.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 7 april 2015 路 08:01
    Het is niet zo moeilijk om tijdens het productie proces een andere (goedkopere) houtkern te gebruiken. Ook kan bijvoorbeeld het extra laagje glas midden op de ski worden weg gelaten (daar waar de bindingen gemonteerd worden), zelfde geldt voor carbon strips etc. Daar zie je van buiten helemaal niks van. De skis zijn echt wel in de normale fabriek gemaakt (Atomic), semi-cap constructie maak je niet zomaar, die mallen zijn heel duur.. Het is ook niet vreemd dat het lang wel goed kan gaan..een goede mount met niet door gedraaide schroeven heeft echt wel een bepaalde sterkte.
    Wel jammer om te horen dat een ski een kind heeft geraakt. Armada en TH hadden best duidelijker mogen zijn dat deze echt niet bedoeld zijn om op te skiën.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 7 april 2015 路 08:19
    Er had inderdaad wel iets op mogen staan. Maar ja, op al die nep TV´s bij Ikea staat ook niets. Alleen zie je het daar wat duidelijker.

Ze komen voor een klein prijsje van Marktplaats. Waarschijnlijk is er een setje onbedoelt in het grijze circuit gekomen.
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 8 april 2015 路 08:07
    Klinkt leuk als reparatieprojectje, inserts zijn volgens mij idd goed mogelijk.
    maar gezien de historie zou ik voor het bankje gaan!
    Vliegen doet geen pijn...
  • ieism
    Tourist
    ieism op 8 april 2015 路 08:34
    Ik werk heel veel voor Hilfiger, en kan je met zekerheid zeggen dat dit wel een echte ski is qua constructie. Het is gewoon een productieski met een ander plaatje, ik ken ook iemand die een nieuw paar thuis heeft staan en de Armada sticker zat er nog op.

De catch is echter, ze zijn inderdaad gemaakt om in de etalage en winkels te zetten en nooit bedoeld geweest voor verkoop. Amada zal dit bij de order en het maken ervan ook geweten hebben, ik kan me zo voorstellen dat er dan wat minder aandacht aan de constructie en sterkte gegeven is en meer aan de marge. 馃槂 Je moet denken aan een productierun van ongeveer 500 stuks denk ik, ze hebben een half seizioen in alle A en B-stores van Tommy gestaan.

Uiteindelijk zijn er waarschijnlijk een hele hoop op een sample sale of in de vuilnisbak terecht gekomen ofzo, en zodoende aan particulieren verkocht die er ook echt op skien. Dit is niet echt de bedoeling denk ik, en garantie dat het heel blijft heb je dus niet.
    splitfest.nl
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 9 april 2015 路 13:42
    Was destijds een klein 'relletje' toen die dingen doorverkocht werden, oa via marktplaats. Armada heeft toen al aangegeven dat ze geen support verleenden aan deze skies omdat ze nooit voor de sneeuw bedoeld waren (kwaliteitscontrole etc). Het zegt wel iets over het success van de JJ dat mensen zelfs op etalagedummies zijn gaan skien, zo ver heeft zelfs de pocket rocket of 1080 het niet geschopt..

Mooi dat je er een paar lekkere bochten op gemaakt hebt, fijn dat er niemand gewond is geraakt, jammer dat er op je volgende stoeltje/boekenplank/meubelstuk Tommy Hillfiger staat ipv Armada 馃槂.
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 9 april 2015 路 14:10
    @JaapvR wat krijg jij mee van dit relletje dan?
    Hoe heb jij van Armada destijds gehoord dat ze geen support verleenden?
    Ik dacht destijds gewoon een goede deal te hebben gescoord. Wel is het eigenlijk schandalig dat de ski's op Hilfiger sample sales zijn verkocht. Niemand koopt die dingen om ze vervolgens in t plastic in de woonkamer te zetten.

Ik geloof dat er zelfs wel zo een glimmend rond quality control sticker op de ski zat.
    Maar er waren wel paar aanwijzingen dat de ski's vooral bedoeld waren om mooi te zijn -- en dat waren ze zeker als je de Hilfiger logo's weg kon denken, ik ben ook meerdere malen achtervolgd door freestyle figuren die wilde weten waar ik die vette ski had gevonden.
    - toplaag was vrij zacht, elke crash of te lompe spin resulteerde in flink chips uit de rand van de toplaag
    - bindingen pakte dus niet
    - er stond paNtent pending op 1 ski.
    - Hilfiger plaatje op toplaag hield het welgeteld 1 dag / 7 dagen vol (links / rechts)

Vind het al met al een flinke fail van Armada dat ze hieraan hebben meegewerkt.
    En voor etalagedummies waren ze eigenlijk wel wat te goed. Zonder voorkennis kan ik me niet voorstellen dat er veel mensen waren geweest die het hadden gemerkt dat het niet de real deal zou zijn geweest.

En niemand gewond: zijn toch wel gewonden gevallen door het binding probleem. Mijn broertje met zelfde paar had enkele hechtingen nodig op de elleboog. Ik kwam er vanaf met paar flinke blauwe plekken En dan het kindje dat flink geraakt werd door op hol geslagen ski maar wel opstond en verder skiede.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 9 april 2015 路 14:28
    Mocht het een etalagedummy zijn dan lijkt het mij ook niet meer dan logisch dat de makers er dan ergens een 'not intended for skiing' (ofzo) stickertje op moeten plaatsen om dit soort ongein te voorkomen. Je verkoopt een etalage-downhill-mountainbike tenslotte ook niet zomaar zonder remmen en dan 'hopen' dat niemand hem de berg af laat knallen.
  • evan
    Advanced
    evan op 9 april 2015 路 16:15
    Het is een Armada JJ 185. Ik geloof 2e generatie, gerebrand door Tommy Hillfiger, vandaar de matzwarte kleur. Ik heb nooit helemaal begrepen waarom Armada iets met Tommy Hillfiger zou doen, maar vond de ski's wel behoorlijk gaaf.VeeT op 5 apr. 2015 18:29Inderdaad een opmerkelijke combinatie. Welke doelgroep probeerden de marketinggenieën van Armada en Tommy Hilfiger hiermee aan te spreken? En dan ook nog prutkwaliteit leveren waarmee je beide merknamen bezoedelt?
    Ik snowboard overigens nog steeds op een plank die ik ooit bij Burger King van de muur heb gehaald.
  • evan
    Advanced
    evan op 9 april 2015 路 21:33
    Metallica + Tommy Hilfiger = Armada JJ?!
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 10 april 2015 路 08:03
    So die heeft veel rocker ! 馃槂
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 10 april 2015 路 09:12
    ik ben zo teleurgesteld dat ze daar geen damesvariant van hebben. of een showroommodel, das pas n kek bankje.
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 10 april 2015 路 12:33
    hahaha

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro