Sneeuw as weekend en de week erna?

• GilbertS
    Expert
    GilbertS op 15 april 2015 · 09:53
    Ik ben niet zo goed in het hele voorspellen, misschien kunnen jullie me helpen. Het is natuurlijk einde seizoen en niemand denkt meer aan sneeuw, maar ik hoop met een maatje volgende week wat hoge toppen te beklimmen. Nu zie ik van het weekend veel sneeuw voor Monta Rosa.

Ik kijk simpelweg bij Bergfex en zie aardig wat sneeuw aankomen. Het gaat om Monta Rosa en Chamonx.

Wat denken jullie wat voor weer het word?
    www.instagram.com/gilbertsmink/
  • Niels
    Advanced
    Niels op 15 april 2015 · 21:29
    Een westelijke stroming brengt vanaf morgen wat fronten naar de Alpen. Zondag komt dit (wellicht) terug als een klein retour d'est.

Monte Rosa (en in mindere mate Courmayeur): neerslag vanaf morgen tm zondag. Met hoge temperaturen, 0T richting 2000-2500m. Alleen aan het einde van de neerslagperiode sterk dalende 0T, richting 1500m. Totaal zou zomaar 30-50cm boven de 3000m op kunnen leveren, met name zondag lijkt de sneeuwval te intensiveren.

Chamonix: neerslag vanaf morgen tm de nacht naar zondag. Met hoge temperaturen, 0T richting 2000-2500m. Rond de 30cm boven de 3000m zou kunnen.

Na zondag nog steeds behoorlijke kans op instabiliteit in de (west) alpen. Het zuiden heeft een iets beetje meer kans op stabiel weer.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 15 april 2015 · 23:57
    @Niels,

Ik heb ook even (kort) zitten rondneuzen in wat kaartjes, maar kon die dalende 0T niet makkelijk zien. Waar/uit welk kaartje tover je dat? B.v.d, Emile
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 16 april 2015 · 07:55

Het kleine retour d'est zorgt voor een korte oostelijke stroming in Noord Italie en brengt waarschijnlijk wat koude (beter gezegd, minder warme) lucht mee uit het oosten.
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 16 april 2015 · 09:50
    @Niels , thanks top dit!
    www.instagram.com/gilbertsmink/

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro