Welke ski

• RubendeB
    Tourist
    RubendeB op 28 april 2015 路 21:06
    Goedenavond,

Heb vorige maand mijn ski's verkocht, en ben nu op zoek naar iets nieuws 馃槂

Ik heb eigenlijk altijd k2 geskied, de recon, rictor en aftershock.
    Ik was altijd zeer tevreden over deze skis, vandaar dat ik ook weer voor k2 aan het kijken ben.

Ik wil nu breder gaan (rond de 110mm), en eventueel voor de dagen dat er geen poeder is een tweede setje halen.

Mijn vraag: ik ben 1.97 lang en tussen de 95 en 100 kg.
    Welke ski is geschikt voor mijn postuur?

Ik heb op sport conrad de shreditor en annex gezien voor een goede prijs, maar is 1.89 dan lang genoeg?

Elke suggestie is welkom, (misschien is een ander merk meer geschikt voor mij?)

Groet Ruben
  • Murky
    Advanced
    Murky op 28 april 2015 路 22:54
    Ha Ruben, de lengte is denk ik sterk afhankelijk van wat voor ski je zoekt. Wil je een super stijve ski die geen cm geeft, dan moet je opzoek naar een ski als een Volkl Katana van 197 bijvoorbeeld. Zoek je een wat speelsere ski, ga dan voor een wat kortere. Wil je er ook mee gaan toeren? Zo ja, ook dan zoek je vaak een wat lichtere / kortere ski.

ik heb anders nog wel een leuke ski voor jou in de aanbieding, zie dit topic; http://wepowder.nl/forum/topic/112307
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • CPet
    Advanced
    CPet op 29 april 2015 路 13:58
    Ik heb nog een mooie set K2 Annex 108 (super fijne ski vind ik) te koop inclusief Dynafit tour FT bindingen. Echt een super set. Je zal wel je schoenen moeten veranderen als je geen tech bindingen hebt.
    Let the snow come!
  • evan
    Advanced
    evan op 29 april 2015 路 17:45
    Het aanbod aan ski's die langer zijn dan 190cm is erg mager. Er zijn maar weinig merken (zoals Völkl en 4FRNT) die het aandurven om überhaupt lange ski's te maken. Blijkbaar is het commercieel niet interessant genoeg. K2's zijn overigens meestal (3 à 4cm?) langer dan opgegeven terwijl de ski's van de meeste andere merken 2 à 3 cm korter zijn.

Als je wat meer info geeft over jouw skistijl en -vaardigheid en het soort terrein en sneeuw dat je meestal skiet of van plan bent te gaan skiën kun je meer (specifieke) reacties verwachten.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 1 mei 2015 路 14:25
    Zijn genoeg ski's langer dan 1.90m. Maar wat zoek je en hoe ski je
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 1 mei 2015 路 15:02
    Moment heeft ook meerdere modellen langer dan 190, maar de vraag is inderdaad wat voor soort ski je zoekt..

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro