Gezocht: onderdelen Splitboard Interface

• Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 29 mei 2015 路 14:37
    De zomer komt eraan, iedereen is zijn kasten aan het opkuisen, ideaal moment om rustig wat spullen bij elkaar te zoeken voor volgend seizoen.
    Ik heb me een nieuwe split aangeschaft, maar ik zoek nog een deel van de interface.
    De bedoeling is dat ik men huidige splitbinding kan switchen tussen 2 planken zonder hoeven te vijzen.
    Climbing heels en touring brackets heb ik al.
    Volgende dingen zoek ik nog:
    - Een set pucks
    - Tip and tail clips
    - Karakoram clips of chinese hooks.
    Moest je één van die dingen hebben en er van af willen, let me know! Ik draai wel op voor de eventuele (verzend) kosten (BE).

Verder moet ik de gaten voor tip, tail en karakoram clips nog boren, dus moest iemand die templates hebben zou dat ook geapprecieerd worden.

En dan had ik nog een vraag ivm de vellen.
    Momenteel heb ik G3 skins die op maat gesneden zijn voor men solution, dit is een swallowtail, dus vanachter komt dit totaal niet uit. De tailclips kan ik niet vastmaken, en een deel van het lijmopppervlak zit niet onder de plank.
    Wat zijn mijn opties hier?
    De dingen die ik probeer te vermijden zijn een stuk van men vellen knippen of nieuwe kopen 馃槂

Thanks!
    Willem
  • ieism
    Tourist
    ieism op 29 mei 2015 路 15:09
    Had laatst toch nog voor iemand een boardje gemonteerd, maar nu kan ik de mallen niet meer vinden. Ik ga ze even naar je mailen als ik de gevonden heb.

Losse onderdelen bij wildschnee.

Opties voor vellen zijn er niet echt veel. Als je ze voor deze plank op maat maakt zijn ze voor je Solution zeker te kort.
    Het enige dat ik kan bedenken is de achterclip demontabel maken (moertje in plaats van popnagel) dan gebruik je die alleen voor je Solution.
    En zo'n ouderwetse beugel waar je je skin heen kan vouwen zoeken. De skin zit dan niet permanent aan de tailclip, maar alleen door het dubbelvouwen van de skin snapje. Kohla had die dingen vroeger voor twintips, het zijn in feite twee metalen beugeltjes met een stuk rubber ertussen. je vouwt de skin achteraan met de lijmlagen tegen elkaar met het beugeltje ertussen.

splitfest.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 29 mei 2015 路 15:45
    Edit. Heb de beugeltjes even uit de kast getrokken die zijn te smal voor een volle breedte splitskin. Maar je kan makkelijk zelf zoiets maken met een metalen beugeltje en een Voile strap. Het onderste beugeltje op de foto moet dan zo breed zijn als waar je je skins om gaat vouwen snap je.
    splitfest.nl
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 24 juni 2015 路 12:57
    De losse onderdelen zijn ondertussen toegekomen.
    En Ivar heeft me de mallen doorgestuurd, waarvoor dank.

Alleen zitten er bij de Karakoram clips geen vijzen.
    Kan iemand me zeggen welke vijzen er normaal bijzitten, lengte en diameter?
    Google is niet erg behulpzaam.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 24 juni 2015 路 13:43

8x #10-32 x .5″ stainless steel flathead socket screws
    6x #10-32 stainless steel nylock nuts

Oftewel M5 draad met 0.8 spoed, 12.7mm lang (als je geen 12.5 of 12mm kan vinden koop dan 8 stuks 15mm lang, en twee stuks 10mm lang. De spoed is min of meer belangrijk omdat de 1 schroef per clip niet met een borgmoer zit, maar getapt in het plaatje.
    Als je dit type draad nergens kan vinden en het past niet, stuur ik je twee van mijn schroeven op voor alleen die plaatjes. Het maakt alleen voor die twee schroeven uit, de andere kunnen gewoon ieder soort draad zijn als de moer maar hetzelfde is.

Verder zoek je schroeven met zo'n kopje, want die kan je mooier verzinken.

De moertjes is gewoon m5 passend op de schroef, met zo'n nylon binnenkant als borg. Kan ook gewoon, dan met loctite. Zoek alles liefst in rvs.

gr. iv
    splitfest.nl
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 26 juni 2015 路 06:59
    Wederom dank Ivar 馃槂
    Ik heb er van 12 en van 14mm gevonden, dus komt wel inorde.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 4 juli 2015 路 22:19
    @Dorylus Je kunt het hier eens proberen.

Hij heeft 2e hands G3 Alpinist vellen van een Solution 161 te koop

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/splitboard-jones-solut...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro