AVA Avalanche security device (Gaat dit je nu echt helpen?)

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 juli 2015 路 16:41

Het is zomer en dus regeert het komkommer nieuws. Toen het AVA Avalanche security device (ja, zo noemt de maker het) me onder ogen kwam moest ik drie keer knipperen met mijn ogen. Dit moet toch een grap zijn?

Vooral toen ik wat vaker naar de video keek en de maker met data begon te strooien. Wat bedoelt hij nu precies? Waar is dit ding voor (of tegen) gemaakt en hoe vaak overlijden mensen omdat ze nog geen AVA Avalanche security device hebben?

Omdat het komkommernieuws is heb ik er maar een kwis van gemaakt. O ja... en om het nog spannender te maken. Ik heb het antwoord ook (nog) niet. Jij wel?
    May the powder be with you.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 8 juli 2015 路 17:07
    Zeggen ze nou echt: ''75% died because of suffocation as a result of the chest squeezing'' ?? Waar haalt ie die data vandaan??

Conversatie op Vimeo:

Jernej Burkeljca 1 day ago

Interesting idea but doubt it solves the actual problem of conscious full burial. Assuming no traumatic injuries, you will probably die of CO2 asphyxiation rather than pressure on your chest.
    Alexey Stashovich

Alexey Stashovich 8 hours ago

Jernej, the trick is there is enough oxygen under the snow to breathe about 20 minutes. Moreover there are some breathe devices exist on the market. However all of these is useless until you diaphragm can't work under the huge pressure. So this is my solution for solving such a problem.

Op Vimeo staat trouwens vrolijk: ''Skiing shots are taken from the "MSP" movies.'' Vraag me af of hij daar toestemming voor heeft..

In de video noemt hij zichzelf Alexey Zhukov maar op Vimeo Alexey Stashovich..toch vreemd.. Geen website, geen Facebook pagina of wacht: https://www.facebook.com/pages/AVA-Avalanche/457401194380143?fref=ts...

Britisch Higher School of Art & Design.. Oooh dit is de nieuwe mode voor 15/16 馃槈
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 8 juli 2015 路 17:31
    Chest squeezing is gewoon het nieuwe 'Mask of death'. Lijkt mij gewoon een backprotector met een soort van frame aan de voorkant. Op angst inspelen dat dit tegen lawines helpt lijkt het wel...
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 juli 2015 路 18:18
    Zeggen ze nou echt: ''75% died because of suffocation as a result of the chest squeezing'' ?? Waar haalt ie die data vandaan??
    Fabergé op 8 jul. 2015 17:07

Precies dat vroeg ik me nu ook af.....
    May the powder be with you.
  • chinees
    Advanced
    chinees op 9 juli 2015 路 14:42
    Dat zal comfortabel zitten... Zeker in combinatie met een rugzak...
  • Mars
    Tourist
    Mars op 9 juli 2015 路 21:42
    Zeggen ze nou echt: ''75% died because of suffocation as a result of the chest squeezing'' ?? Waar haalt ie die data vandaan?? Fabergé op 8 jul. 2015 17:07
    Precies dat vroeg ik me nu ook af..... meteomorris op 8 jul. 2015 18:18

Moskouse daklawines mischien ?

Today, the British Higher School of Art and Design is developing art & design education in two ways. Students on the British higher education programmes receive a world class education over 3 to 5 years, depending on the choice of study mode, which could be continued in the UK or elsewhere.

Another string in the School’s bow is retraining programmes and Continuing Professional Development courses for practicing designers.

The British Higher School of Art and Design, alongside with the Moscow Film School, School of Computer Graphics Scream School and Moscow Architectural School MARCH, are members of a consortium of independent educational institutions representing first-class education in the sphere of creative industries.

http://britishdesign.ru/content/about_eng/

Ontwerpopdrachtje van moskouse studenten waar het doel de middelen(waarheden) heiligt.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro