Voorjaars/carnaval vakantie met de kids!

• Spider
    Tourist
    Spider op 14 juli 2015 · 21:18
    Hi,

Ik zoek voor deze vakantie een leuk adres /skigebied(je) om met mijn gezin te gaan skiën. Ik heb een kleine van 3 en een van 6 en na 2 jaar in een groot, bekend gebied (met dito prijs dus) wil/kan ik niet meer de hoofdprijs betalen. (ik wil ik nog wel een weekend op poeder jacht kunnen 😉 )

Ik hoef geen groot skigebied en vermaak me overal wel met mijn vrouw en de kids. Voor de jongste is het wel belangrijk dat er kinderopvang is (voor 3 jarigen dus), in ieder geval halve dagen en Nederlands sprekend is een pré. De oudste kan in een klasje (leraren hoeven niet Nederlands te zijn maar dat begrijpen en kunnen communiceren met Nederlandse kinderen is wel handig. Verder liefst niet te ver van de skischool /piste.

Wie heeft een goede tip? Misschien ook adres voor een pension of iets dergelijks?
    Better to burn out, then to fade away.
  • old_chap
    Advanced
    old_chap op 14 juli 2015 · 23:21
    Ben zelf niet van de herhaal vakanties echter met het gezin al 3 keer in Kleinarl geweest in de voorjaarvakantie. Leuk gebiedje voor de kinderen en ook voor ons papa's en mamma's prima voor een weekje. Overigens met aantal liften en kleinstukje met de bus (max.5 min.) zit je in Zauchensee voor wat afwisseling.

Kleinarl is zelfs in die periode rustig. Niet dat je alleen bent maar verwacht geen wachtrijen voor de liften, polonaisse of dansende mensen op tafels dit in tegenstelling van het om de hoek liggende Wagrain/Flachau.
    Skischool heeft aantal Nederlandse leraren en als ik het goed heb onthouden kinderopvang.
    Goed hotel is Zirbenhof, niet de goedkoopste maar dan zit je wel naast de lift, oefenwijde, skischool en hotel heeft groot terras waar je op je kamernummer je lunch en drank bestelt. Oftewel de bill chock komt de laatste dag van je vakantie, maar dan ben je inmiddels zo relaxt dat je hem lachend betaalt 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro