Mini weerstation voor je smartphone

• waingro
    Advanced
    waingro op 17 juli 2015 · 13:33
    Ik ben een groot kickstarter fan en kwam deze gadget tegen:

https://www.kickstarter.com/projects/weatherpoint/weather-point-20-the...

Het lijkt me handige gadget speciaal voor meerdaagse tochten of afgelegen gebieden waar je geen toegang hebt tot de laatse weersinformatie. (In Noorwegen heb je namelijk vaak geen dekking in de bergen) Ook voor de lawine safety lijkt me dit handig. Plotse weersveranderingen kunnen het sneeuwdek namelijk instabiel maken. Dit neemt natuurlijk niet weg dat je van te voren het weer dient te checken, maar een extra controle kan geen kwaad. Voor de cross country skieers onders ons die hun skies voorzien van "grip" wax is dit ook handig. Voor ieder temperatuurbereik dien je namelijk een aparte wax te gebruiken. Dit apparaat bevat ook een barometische hoogtemeter. Voor de fotografen onder ons bevat het apparaat nog extra handige functies. Al met al een hoop leuks.

Voor de duidelijkheid! Ik heb geen banden met de ontwikkelaar nog kan ik garanderen dat het apparaat zoals geadverteerd werkt danwel geleverd wordt. Mijn enige doel is op andere wepowderaars op de hoogte te stellen zodat zij misschien ook voor het einde van de campagne deze gadget kunnen bestellen.

Wie weet worden we straks allemaal net zo'n goede weerzeggers als @meteomorris 😃
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 17 juli 2015 · 19:06
    Geinig, maar naast die extra functies voor fotografen zie ik bijzonder weinig voordeel tov een degelijk outdoor horloge.. Die zit om je pols, kan je met handschoenen aan bedienen etc etc..
  • Constant
    Beginner
    Constant op 18 juli 2015 · 12:04
    Ik ben een groot liefhebber van dit soort gadgets, zo heb ik alle genoemde functies al in losse apparaten zoals een UV meter, luchtvochtigheidsmeter, etc. Dus zeker interessant dat alle functies nu in zeer compacte vorm worden aangeboden.

Als het gaat om weersvoorspellingen in de bergen, het NKBV geeft meermaals per jaar een 1-dags cursus om gevaarlijke weersomstandigheden in de bergen tijdig te herkennen middels o.a. visuele waarnemingen.

De kans is overigens groot dat het gadget ga bestellen, mooi initiatief.............
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro