Mid februari ga ik 3 weken naar Japan. Er zijn al redelijk wat topics over Japow, maar misschien kunnen jullie me nog helpen met aanvullende info.
De reis moet nog ingekleurd worden, het enige wat er nu op tafel ligt is dat het noordelijk eiland gaat worden. En dat we een auto gaan huren om ons tussen de gebieden te verplaatsen.
Een goede hike gaan we niet uit de weg, maar touren zullen we niet gaan doen. Daardoor zijn we wel wat beperkter in onze keuzes.
Nu las ik in 1 van de reacties van
@sanno dat het dan misschien beter was om heel mid hokkaido te laten voor wat het is. Maar lees ik in snow search Japan bij Asahidake bijvoorbeeld "mega lift-accessible backcountry" Wat zijn jullie ervaringen?
Wat ik verder lees is dat er redelijk wat verschil in sneeuwval is/kan zijn, en dat de voorspellingen lastig te vinden zijn en er dan ook nog eens flink naast kunnen zitten. Hoe hebben jullie dit gedaan, van tevoren een route uitgestippeld tussen de gebieden en je hier ook aan gehouden of vanuit 1 centraal gelegen gebied (bijv. Sapporo) de verschillende gebieden aangedaan met eventuele voorspellingen?
En nu lees ik dat el nino weleens roet in het eten kan gaan gooien, en voor warm weer kan gaan zorgen, hoe warm moet ik me dat voorstellen?
@meteomorris