@Doekej Als deelnemer herinner ik het me ongeveer zo:
-Aankomen, en je vrienden omhelzen. Beetje bijkletsen over de laatste ontwikkelingen op het gebied van skistokken. Kop koffie bestellen. Discussie over ronde vs. stervormige tellers, en tellerwax.
- Meestal een introductielezing over piepers in het algemeen en hoe het werkt. Dan scheiden van de groep in een gevorderden en virgins. De gevorderden gaan meestal meteen het strand op (of andersom dat vergeet ik even). De andere helft blijft zitten en krijgt nog een uitgebreidere lezing.
-Op het strand en in de duinen zijn piepers begraven, hier oefen je op je eigen niveau. De organisatie kan de piepers op afstand aan en uit zetten. Multiple burial of gewoon simpel zoeken dus. Met je eigen pieper zoeken onder begeleiding, maar vaak kan je ook wel even een andere pieper proberen.
- Er is een lunch bij, er is ook bier aan de bar.
- Er is meestal nog een andere bonus lezing over safety of iets wat daarmee te maken heeft.
-Buiten staan wat mensen met gear, je kan je airbag meestal laten checken en van nieuwe patroon voorzien.
Je kan vast wel met iemand meerijden ofzo. Zon, strand en pieppiep. Dus.
Als je haast nooit met je pieper oefent of eigenlijk niet goed weet heo het ding werkt is het een must. Als je zelf meerdere keren per jaar oefent is het gewoon gezellig.