seizoenier tips.

• Albert-o
    Tourist
    Albert-o op 26 augustus 2015 · 12:55
    hallo.

ik wil komend seizoen graag in Canada of Oostenrijk overwinteren van januari tot en met april. nou ben ik opzoek naar werk en dat is toch nog wel redelijk lastig te vinden. aangezien ik een flut baantje wil waarbij ik niet te veel wil gaan werken. en veel tijd heb om te boarden. (zoals schoonmaker oid.) hebben jullie nog tips ? of andere manieren om misschien goekoop zonder werk een seizoen te pakken ? alle tips zijn welkom !

Alvast bedankt !
    YEEHAA
  • sanno
    Tourist
    sanno op 26 augustus 2015 · 13:21
    tip 0: gebruik eens de zoekfunctie van het forum. Er zijn al talloze onderwerpen hierover (mogelijk geven ze je niet alle antwoorden, maar het helpt je vast wle een stukje op weg.

tip 1: Maak nu een keuze (Canda of Oostenrijk) en duik er helemaal in, maar sta open voor eventuele kansen (Frankrijk, VS)

tip 2: hard werken en sparen in de zomer geeft je een startkapitaal zodat je er wel in ieder geval naartoe kan en dan lokaal rond kijken wat mogelijk is.

tip 3: zoek gelijk gezinden zodat je misschien al iets kunt huren voor de winterperiode

Een vriend van me heeft eens een winter in Park City gezeten waar hij in de bakkerij werkte. Op het moment dat de liften opengingen was het net vrij van werk, maar je hebt wel een apart dagritme.
    Toerisski
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 26 augustus 2015 · 17:20
    Volgens mij is tip 2 de meest geschikte. De meeste skibums op dif t forum werken volgens mij niet ter plaatse. @TimV is nachtwaker bij een hotel, maar dan zit je niet first chair... Of je moet skileraar worden, maar dan heb je maar een dag vrij. Of misschien goede afspraken maken in hoeverre dat mogelijk is.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 26 augustus 2015 · 17:50
    Ik heb een seizoen in Nelson canada gezeten. Dat was goed vol te houden
    High Roller
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 26 augustus 2015 · 17:51
    Ik heb een seizoen in Nelson canada gezeten. Dat was goed vol te houden
    High Roller
  • The_O
    Tourist
    The_O op 27 augustus 2015 · 05:18
    Mocht je zonder workpermit naar Canada komen let dan op dat je formeel alleen maar de skibum mag uithangen. Als de douna ruikt/denk dat je ook gaat werken kunnen ze moeilijk doen/ en je zelfs toegang weigeren......
    And Also The Trees
  • 49
    Advanced
    49 op 27 augustus 2015 · 10:58
    Tip 2 van Sanno, het kan nog steeds!

Wat betreft Canada, zie ook El Nino speculatie topic: http://wepowder.nl/forum/topic/114073
    montagna bianca, ti amo
  • mothaude
    Tourist
    mothaude op 27 augustus 2015 · 11:11
  • Mars
    Tourist
    Mars op 27 augustus 2015 · 18:22
    Tip 4

Als je goedkoop in Oostenrijk wilt verblijven moet je een oude caravan op een winterseizoensplaats van een goedkope camping zetten.

Er staan er daar ook genoeg te koop. Kwestie van bepalen waar je heen wil en dan de campings afstruinen. Je moet hem dan wel aanhouden, doorverkopen of het spul opruimen.
  • Albert-o
    Tourist
    Albert-o op 28 augustus 2015 · 18:57
    bedankt voor de tips !

Ik denk dat er dan maar op de bonnefooi heen ga en daar ter plekke kijk wat er aan werk mogelijk is. Want tegen die tijd heb ik geld genoeg. Het word waarschijnlijk Oostenrijk. Is het dan (als je ter plekke werk vind) ook dat je een onderkomen en een ski pas krijgt ? zoals dat bij het meeste seizoen's werk is ? ik zal een opzoek gaan naar camping's en caravan's. als mensen nog goede campings weten of andere tips daar over hebben dan zou ik dat ook zeer graag horen !

bedankt voor deze informatie allemaal !
    YEEHAA
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 28 augustus 2015 · 19:17
    @Albert-o Laat iig even weten waar je strand, das wel leuk als iemand in de buurt is/komt...
  • The_O
    Tourist
    The_O op 28 augustus 2015 · 19:39
    Het word waarschijnlijk Oostenrijk.
    Auch schön !!!! 😉
    And Also The Trees
  • Bros
    Advanced
    Bros op 29 augustus 2015 · 00:19
    Als iemand nog specifieke tips heeft voor canada?? Misschien dit voorjaar een paar weken 'voorproeven' en volgend seizoen die kant uit... Opzich is doordeweeks werken en een keer s middags een toer en in het weekend prima.!
    Bros
  • Albert-o
    Tourist
    Albert-o op 29 augustus 2015 · 16:37
    @Avdl dat zal ik zeker doen ! Ik ga nu gewoon wel kijken voor een baantjes die ik op internet tegen kom. En als daar een geschikt baantje tussen zit in een goed gebied en waarbij ik veel vrije tijd heb dan wil ik dat doen. Als ik niks tegen kom dan rij ik gewoon die kant op en zoek ik zo wel wat.
    YEEHAA
  • TimV
    Advanced
    TimV op 29 augustus 2015 · 18:50
    @Avdl , ik werk ondertussen meer s avonds van 18-23... 😉 beter voor die first chairs... 😀
  • Albert-o
    Tourist
    Albert-o op 29 augustus 2015 · 21:29
    @TimV, wat voor werk doe je als ik vragen mag ?
    YEEHAA
  • TimV
    Advanced
    TimV op 30 augustus 2015 · 12:13
    Receptie werk in een Residence
  • Albert-o
    Tourist
    Albert-o op 31 augustus 2015 · 10:29
    Als ik in de 1e week van januari vertrek heb ik dan nog wel kans op een baantje ? Ik ben namelijk nu 5 maanden in het buitenland ivbm bijn huidige baan en kom pas begin december thuis. Ik zag dat veel baantjes al in december beginnen. Maar ik zou graag de feest dagen met mijn familie door willen brengen. Is dit mogelijk ? of word dit afgeraden.
    YEEHAA
  • Niels
    Advanced
    Niels op 31 augustus 2015 · 12:20
    1e week januari zijn net de eerste mensen met heimwee naar huis..
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 31 augustus 2015 · 19:16
    @TimV Goed geregeld! Hoe gaat het met revalideren? November weer op de ski's?
  • TimV
    Advanced
    TimV op 4 september 2015 · 12:39
    @AvdL , haha jah idd, er bestaan slechtere manieren om iets te verdienen en te skien!
    november zeker niet jammer genoeg, hoop ligt nu op december 😉 meer info ->
    https://www.facebook.com/tim.vanhoutteghem/photos/a.594666647262764.10...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 september 2015 · 12:45
    @TimV, dat is goed nieuws!
    May the powder be with you.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 4 september 2015 · 12:58
    @TimV ik zag het net langskomen ja 😃 Top man!
  • TimV
    Advanced
    TimV op 4 september 2015 · 13:25
    @meteomorris @AvdL , tnx! zeker goed nieuws, maar het kriebelt nu al veel te hard... zal pijnlijk worden anderen die eerste poederbochten te zien maken... 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro