VERKOCHT: Volkl Gotama & Atomic Coax

• huib
    Expert
    huib op 26 november 2009 · 22:53
    Wegens impulsief inkoopbeleid zit ik met een slecht matchend quiver. Daarom te koop:

Atomic Coax 192 (130-105-139) met Salomon S912 binding. Vraagprijs 350euro.

Ik had de ski gekocht voor onder mijn Fritschi Freeride bindingen maar die blijken niet goed op deze ski te passen. Ski is al 1x geboord voor de Fritschi maar de binding is netjes vervangen bij MK. Nog nooit op geskied.

Volkl Gotama 190 (124-105-133) met Vist binding. Vraagprijs 180euro.

Model 07/08, het model met de gouden topsheet. Het goede oude model Gotama. super freeride ski. Ski is net voor grote beurt geweest (waxen-slijpen-belag).

Hier ligt de hele handel (de Gotama, de Coax nog zonder bindingen, afgeschreven Gladiator) naast elkaar:
    http:
  • Spider
    Tourist
    Spider op 27 november 2009 · 10:43
    Die gotama is wel een lekker skietje
    Better to burn out, then to fade away.
  • huib
    Expert
    huib op 27 november 2009 · 11:35
    Die gotama is wel een lekker skietje

Daarom zijn ze ook al verkocht!
  • lucraak
    Advanced
    lucraak op 27 november 2009 · 11:45
    ARgh... die Gotama had me wel wat geleken... naja gefeli met je verkoop 😃
    Always be yourself. Unless you can be Batman, then be Batman.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 27 november 2009 · 11:56
    Feliciteer mij maar 😉
    For cryin' out loud...
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 27 november 2009 · 12:03
    gefeliciteerd Jaap!
    feel like doin' it
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 27 november 2009 · 12:10
    @Jaap: Gefeliciteerd!

@lucraak: Misschien die Coax nog wat? Schijnt een soortgelijk skietje te zijn als de gotama.

@Tiger: Goede keus! 😉 Wat komt er voor in de plaats?
    No risk, no fun...No limit, no life
  • lucraak
    Advanced
    lucraak op 27 november 2009 · 12:27
    ogier"]@lucraak: Misschien die Coax nog wat? Schijnt een soortgelijk skietje te zijn als de gotama.

Hmwah, ben misschien een wat dogmatische merktrouwe hond. Heb een voorliefde voor Volkl, geen idee waarom precies... gevoelskwestie 😃
    Always be yourself. Unless you can be Batman, then be Batman.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 27 november 2009 · 13:34
    @Jaap: gefeliciteerd! Heb er een dagje op gereden en was er zeer over te spreken!

@tijger: Zuur dat ze niet passen! De enige manier om ditsoort tegenslagen te overwinnen is een nog mooiere ski ervoor terugkopen; anders zit je altijd met dat 'had-ik-maar-die-anderen-gevoel'... DPS? BMB?
  • huib
    Expert
    huib op 27 november 2009 · 13:40

@tijger: Zuur dat ze niet passen! De enige manier om ditsoort tegenslagen te overwinnen is een nog mooiere ski ervoor terugkopen; anders zit je altijd met dat 'had-ik-maar-die-anderen-gevoel'... DPS? BMB?

Onder mijn toerbindingen zit nu de Golf TDI onder de skis. Rijdt best sportief, best comfortabel, doet het altijd, en kan jarenlange mishandeling doorstaan (zoals je weet heb ik ervaring). Een K2 Coomba dus. Met iets van 190 lengte en 102mm onder de voet, is dat een ski waarmee ik onder alle condities goed uit de voeten kan. Precies wat je nodig hebt onder een toerbinding.
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 27 november 2009 · 15:12
    @ tiger: relaxt man dat je kon verkopen!
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 27 november 2009 · 15:51
    ... en dan blijf je zelf op de Atomics staan? Of gaan die er ook uit? (niet dat ik intresse heb)
    White room,Pillow lines,I rule
  • semmel
    Expert
    semmel op 27 november 2009 · 19:00
    Kheb de Coax ook nu thuis staan... Voelen (lekker draaien en buigen die ski) fijn aan...

Nu is het alleen nog wachten op de powpow.. 😀
    Respect the Mountains..!
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 27 november 2009 · 19:59
    7 paar ski's
    2 paar boards... 😋

Kheb de Coax ook nu thuis staan

Het verbaasd me niks!
    No risk, no fun...No limit, no life
  • semmel
    Expert
    semmel op 27 november 2009 · 20:21
    ogier"]

Het verbaasd me niks!

Komt een wintersale aan.. 😋
    Respect the Mountains..!
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 27 november 2009 · 20:35
    Kheb de Coax ook nu thuis staan... Voelen (lekker draaien en buigen die ski) fijn aan...

Nu is het alleen nog wachten op de powpow.. 😀

ik heb er afgelopen winter al een paar dagen op geskiet. Héérlijke plank!
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • huib
    Expert
    huib op 27 november 2009 · 21:04
    ... en dan blijf je zelf op de Atomics staan? Of gaan die er ook uit? (niet dat ik intresse heb)

Ja natuurlijk ga ik daar op skiën. Maar met 2 skis die volgens de testen bijna hetzelfde skiën moest ik van 1 paar af. Omdat de Gotama nu weg is ga ik me lekker uitleven op mijn nieuwe Atomic latten.

Nu maar hopen op een flinke dump, dan wil ik nog wel een keer naar Area 42!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 27 november 2009 · 21:42
    Voor geen nieuwe latten dit jaar Tiger..(ik zeg een ding...XX :mrgreen: )
  • huib
    Expert
    huib op 27 november 2009 · 22:00
    [quote author="Spider"]Voor geen nieuwe latten dit jaar Tiger..(ik zeg een ding...XX :?

In ieder geval dit jaar 2 paar skis, 1 klimwand, 1 racefiets en 1 kite kwijtgeraakt. Meer doen met minder spullen is het idee.
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 27 november 2009 · 23:34
    Je Gotama's zijn verkocht, dus de Atomic Coax'en hou je? Of zijn deze ook nog te koop?
    one way to go down
  • huib
    Expert
    huib op 28 november 2009 · 08:48
    Je Gotama's zijn verkocht, dus de Atomic Coax'en hou je? Of zijn deze ook nog te koop?

Die hou ik!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 28 november 2009 · 18:26

Ik had eigenlijk nog wat geld over willen houden voor een Canyon Lux frameset en dan zelf klussen, of een Scott Spark 10. Gaat niet meer gebeuren denk ik :?

In ieder geval dit jaar 2 paar skis, 1 klimwand, 1 racefiets en 1 kite kwijtgeraakt. Meer doen met minder spullen is het idee.

Maar ik ga je volgend jaar toch nog wel een keer op de bike tegen komen toch ?
  • huib
    Expert
    huib op 28 november 2009 · 18:51

Maar ik ga je volgend jaar toch nog wel een keer op de bike tegen komen toch ?

Gaat zeker gebeuren!
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 11 februari 2010 · 16:51
    de Coax al geprobeerd?
    feel like doin' it
  • huib
    Expert
    huib op 11 februari 2010 · 20:20

de Coax al geprobeerd?

Tot nu toe 5 dagen op geskied waarvan slechts één dag in goede conditie.

Mijn eerste vergelijk met de oude Gotama: Coax skiet met minder kracht dan de Gotama, maar de Gotama is veel beter gedempt. Kleine moguls of onregelmatiige ondergrond streep je de Gotama zonder probleem overheen.

Hoewel het gewicht op de weegschaal niet echt scheelt voelt de Coax wel veel lichter aan, en bij sprongen (mischien zijn het eerder sprongetjes, zo eerlijk ben ik ook wel weer) heb ik het gevoel stabieler te zijn in de lucht.

Afgelopen weekend 1 dag op de Coax geskied en 2 dagen op mijn (ook nieuwe) Coomba's (met toerbindingen). Coomba heeft iets minder float in poeder maar met de harde onderlaag was de Coomba wel veel makkelijker (hardere tail, geen twintip, iets betere demping).

Conditie warne dus of poeder met harde onderlaag waarvan 50% treeskiing. Tussen de bomen vond ik ze alledrie makkelijk draaien. Coax gaf wel het meest speelse gevoel.

Op dit moment is het een beetje haat liefde verhouding met de Coax. Over twee weken weer een weekend in de Alpen en dan zal ik weer eens wat meer op de Coax skiën om te zien of ik er echt aan kan wennen.
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 11 februari 2010 · 23:05
    anders kan je ze altijd nog verpatsen
    feel like doin' it

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro