Het grote wePowder Lines vragen & feedback topic

• Leon
    Beginner
    Leon op 14 december 2009 · 22:27

Ik kan wepowder lines niet in omdat ik zgn een prorider account heb, maar dat heb ik wel. Enig idee?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan de bevestigings e-mail nog wel ff doormailen als dat nodig is.
  • martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 14 december 2009 · 22:52
    Waar meld ik me aan als prorider?
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 14 december 2009 · 23:03
    Is de app ook ergens buiten de embedded-flashlink te downloaden?

Ik krijg error 2032, install failed.
    Voor sommige andere AIR-applicaties hielp het sommige gebruikers om de app handmatig te installeren, en daarna te draaien in een browser. (aldus google)

OSX 10.5.7, Firefox 3.5.5

• Bart1
    Tourist
    Bart1 op 14 december 2009 · 23:31

Voor sommige andere AIR-applicaties hielp het sommige gebruikers om de app handmatig te installeren, en daarna te draaien in een browser. (aldus google)

http://www.wepowder.com/desktop/downloads/applications/wePowder_Lines_...
    You ski? wePowder!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 14 december 2009 · 23:38
    @prebel: check your mail.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 december 2009 · 09:16

Waar meld ik me aan als prorider?

je hebt PM!
    May the powder be with you.
  • WvD
    Beginner
    WvD op 15 december 2009 · 10:37
    Kunnen jullie even laten weten wanneer routes opgeslagen kunnen worden?
    Dan ga ik direkt aan de slag  :😃
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 15 december 2009 · 11:59

[quote author=JaapvR link=topic=797.msg12693#msg12693 date=1260828220]

http://www.wepowder.com/desktop/downloads/applications/wePowder_Lines_...
    [/quote]

Thanks!

Ik krijg nu een andere error-msg: "This app requires an update to adobe AIR, but downloading this update failed."

Ik denk dat ik wel weet waarom die update faalt; maar als ik dat fix kan ik mijn CS4 master collection niet meer gebruiken 😉. [s]Ben nu handmatig aan het updaten, dus wsch doet ie het zometeen... [/s]

[s]Edit: Hij doet 't! Thanks voor de link Bart![/s]

Edit 2: AIR start, incl WP-lines logo etc, maar vervolgens krijg ik het "Poeder is een keuze"-opstartschermpje, met daaronder: "Fout, applicatie kan niet geladen worden".

Helaas geen verdere details... anyone?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 december 2009 · 14:17
    @jaap, check je PM
    May the powder be with you.
  • fastsiegie
    Beginner
    fastsiegie op 15 december 2009 · 18:59
    same here Jaap
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 15 december 2009 · 19:20

[quote author=slootjes link=topic=797.msg12638#msg12638 date=1260795265]
    Ik kan wepowder lines niet in omdat ik zgn een prorider account heb, maar dat heb ik wel. Enig idee?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan de bevestigings e-mail nog wel ff doormailen als dat nodig is.
    [/quote]
    ook hier het prorider probleem 😃
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 15 december 2009 · 21:23
    Ik krijg de vraag tijdens de installatie van Adobe Air: Which user account do you want to use to run this program.
    Dat kan ik zijn op dit systeem of de administrator

Krijg je Error #5100 probeer dan:
    VINK UIT 'run this program with restricted access'
    Dat werkte uiteindelijk in mijn geval.

XP 64bit hier..

[EDIT]
    Bij de route van bad hofgastein, Keuzkogl nord krijg ik een schrollbalkje bij de nachttemp.

[EDIT]
    Complimenten heren, ziet er echt super uit!!!
    sneeuw, pffff
  • doov
    Advanced
    doov op 15 december 2009 · 22:16
    Op mijn linux pc krijg lines niet geinstalleerd!
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • SjefS
    Beginner
    SjefS op 15 december 2009 · 22:20

Als ik de lines open zie ik alle status updates of iets dergelijks.
    Als ik dan klik op fullscreen komt de kaart in beeld en kan ik alleen de routes bekijken en de ;poederallert e.d. de status updates kom ik dan niet meer in en ook plan trip kom ik niet in.
    Doe ik iets fout??

denk dat dat nog uitgeschakeld is in de FS versie, wel heb je in FS een 'widget' knop waar eerst de FS-knop zat waarmee je terug kunt naar de kleine versie met status updates.

@doov, WINE? 😃
  • Dio
    Advanced
    Dio op 15 december 2009 · 22:28
    Weird. Vanaf huis kan ik niet op Lines inloggen ("geen prorider"😉 vanaf het werk wel.
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 16 december 2009 · 08:26
    Dat is idd vreemd. Zit er een verschil in je systeem?
    You ski? wePowder!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 16 december 2009 · 09:06
    Mediacenter+firefox en XP pro+IE8
  • doov
    Advanced
    doov op 16 december 2009 · 09:21
    en linux? Of kan daar het probleem niet zitten?
  • JeWeDe
    Advanced
    JeWeDe op 16 december 2009 · 19:31
    Aller eerst props!! ziet er echt heel gaaf uit!

Ik vind het echt een gave update!

Tijdens het invoeren van een route kwam ik het volgende tegen:
    Als je de line invoert is de voorkeur voor de manier hoe je in dat punt gekomen bent altijd geklommen. Echter is het volgens mij zo dat je meer puntjes invoert die naar beneden gaan, Zou het mogelijk zijn dat de voorkeur altijd naar beneden is ten zij je het verandert?
    (Ik weet dat je het ook aan de hoogtekaart kan zien maar waarschijnlijk worden routes dan nauwkeuriger ingevoerd.

Als je de route edit en je verandert bijvoorbeeld iets in de details of de beschrijving, vallen de opmerkingen die je bij gevaarlijke punten ingevoerd hebt weg. Deze moet je dus steeds op nieuw invoeren ook als je iets anders wijzigt.

en verder :

Ziet er echt schitterend uit! complimenten.

Verder nog een technisch iets: vind dat het programma wel veel resources gebruikt. 450mb aan geheugen en het scrollen door de lijst met couloirs doet mijn CPU van de 30-40% in idle naar 100% oplopen. Nou heb ik een oud beestje maar heb het idee dat dit programma toch niet doe grootste problemen op zou moeten leveren...

x3

(heb zelfs de lijst met routes nog niet een keer volledig kunnen laden)

nogmaals respect!
  • doov
    Advanced
    doov op 16 december 2009 · 20:35

en linux? Of kan daar het probleem niet zitten?

Ik heb dus een Asus EEE met Linux en met Firefox ( handig voor op reis !)

Ik druk op de button " installeer de applicatie" en dan blijft de pc hangen met de melding " kies "open" om de installatie te starten, een moment aub". De knop "open" krijg ik niet te zien.

Iemand een suggestie voor deze whizzkid, not dus?
  • MarcoV
    Tourist
    MarcoV op 16 december 2009 · 21:03
    Ik kan nu niet meer het overzicht van alle routes zien, als ik de Lines start en vervolgens naar Routes ga dan krijg ik het "Hoe gebruik je een route?" en rechts staat een wePowder route die ik kan bekijken maar ook via die route kan ik niet in een overzicht van alle routes komen.

Ik kon het overzicht gister? nog wel zien.
    Never call last run
  • SimonDS
    Tourist
    SimonDS op 16 december 2009 · 21:13
    Zelfde probleem hier...
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 16 december 2009 · 22:05
    puntje voor het paspoort, maar ik weet niet of dat hier helemaal goedstaat: ik vind persoonlijk dat onder conditie de stap van level 2 (hele dag achter sneller iemand aanrijden, kleine hikes) naar level 3 (3 uur hiken/klimmen) een hele grote is. wat zijn jullie gedachten?
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • SimonDS
    Tourist
    SimonDS op 16 december 2009 · 23:09
    Mss nog een puntje voor website en lines... Het zou handig zijn om te kunnen zien wat een bepaalde graad in het freeridepaspoort betekent zonder het ergens te moeten opzoeken. M.a.w. bijvoorbeeld met een "Hover functie" de uitleg bij de graad weergeven  😃
  • Sjoerd
    Advanced
    Sjoerd op 16 december 2009 · 23:11
    Verzoek tot extra optie in Powder Lines😃

bij het toevoegen van een route, kies je vaak een lift als startpunt.
    Daar de naam van de Lift kunnen invullen zou handig zijn, beetje zoals het ook kan bij gevaarlijke punten.

moet toegeven dit is een luxe optie ... gewoon omdat het kan 😃
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 16 december 2009 · 23:27
    ben het eens met Poederslet wat de overgang van conditieniveau 2 naar 3 betreft : ik bevind me ergens tussenin : enkel achter iemand aan glijden is onder mijn niveau, maar 3 uur continu klimmen is dan weer te hoog gegrepen...misschien een niveau extra toevoegen???
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 16 december 2009 · 23:47
    Wellicht goed om niveau 1 weg te laten. Ik denk dat als je off piste skiet je tenminste een redelijke conditie hebt en het een stevige dag doorskieen aankan. Dus niveau 1 en 2 mogen wat mij betreft worden samengenomen.

Hiken is zodanig zwaarder dat je dan een niveau van 30 tot 60 minuten hiken kunt invoegen. Maar dan van het niveau flauwe graat volgen. Maw meer afstand dan hoogte meters. Stap drie kan dan een serieuze hike zijn. Omdat er niet velen zullen zijn die 4 of meer uur hiken kan dat het maximum zijn en kan stap 3 ook naar 2 uurtjes hiken. Equipment groeit met de hike tijd. Zo kan 30 tot 60 minuten soms ook met ski's aan de rugzak of zelfs stukjes met ski's aan klunen. Dan kan bij de volgende stap de vellen en toerbindingen (trekkers)  worden geintroduceerd.

@MM ik zat te kijken naar de Bouchet col die je had ingetekend en dan zet je het niveau op 3. Loop jij dan omhoog ipv de lift te nemen die je ook hebt ingetekend?
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 17 december 2009 · 08:07

Mss nog een puntje voor website en lines... Het zou handig zijn om te kunnen zien wat een bepaalde graad in het freeridepaspoort betekent zonder het ergens te moeten opzoeken. M.a.w. bijvoorbeeld met een "Hover functie" de uitleg bij de graad weergeven  😃

zijn we mee bezig, komt eraan.
    You ski? wePowder!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 17 december 2009 · 08:11

Wellicht goed om niveau 1 weg te laten. Ik denk dat als je off piste skiet je tenminste een redelijke conditie hebt en het een stevige dag doorskieen aankan. Dus niveau 1 en 2 mogen wat mij betreft worden samengenomen.

Hiken is zodanig zwaarder dat je dan een niveau van 30 tot 60 minuten hiken kunt invoegen. Maar dan van het niveau flauwe graat volgen. Maw meer afstand dan hoogte meters. Stap drie kan dan een serieuze hike zijn. Omdat er niet velen zullen zijn die 4 of meer uur hiken kan dat het maximum zijn en kan stap 3 ook naar 2 uurtjes hiken. Equipment groeit met de hike tijd. Zo kan 30 tot 60 minuten soms ook met ski's aan de rugzak of zelfs stukjes met ski's aan klunen. Dan kan bij de volgende stap de vellen en toerbindingen (trekkers)  worden geintroduceerd.

Let op: conditionele vlak kunnen we relatief eenvoudig aanpassen (al moet er wel goed over worden nagedacht - iets wat in de aanloop al is gebeurd oa met gidsen en andere sneeuwpro's), maar wat klimmen en dalen betreft gebruiken we standaard-systemen (oa toponeige om tot een indeling te komen). De reden dat we daarvoor gekozen hebben is dat het uitgekristaliseerde systemen zijn, die in Europa breed gedragen worden.

Kortom: we nemen het mee, maar wacht ook heel even de uitleg van het paspoort af. Mogelijk wordt het dan al enigszins duidelijker.
    You ski? wePowder!
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 17 december 2009 · 09:17

puntje voor het paspoort, maar ik weet niet of dat hier helemaal goedstaat: ik vind persoonlijk dat onder conditie de stap van level 2 (hele dag achter sneller iemand aanrijden, kleine hikes) naar level 3 (3 uur hiken/klimmen) een hele grote is. wat zijn jullie gedachten?

wij hebben afgelopen weekend persoonlijk ondervonden dat dit een immense stap is...
    feel like doin' it

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro