Winterbandenplicht in Nederland!

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 december 2009 路 21:09 May the powder be with you.
  • huib
    Expert
    huib op 21 december 2009 路 21:17
    Ik heb anders vanddaag heel wat leedvermaak gehad. Centrum Leiden, al die steile bruggetjes met sneeuw erop  馃榾

Maar inderdaad wel weer irritant al er voor je 30 gereden wordt, waar 60 ook best acceptabel zou zijn.
  • doov
    Advanced
    doov op 21 december 2009 路 21:22
    Ik rij al 10 jaar met winterbanden en ben voor!
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • rob
    Advanced
    rob op 21 december 2009 路 21:33
    Ik ben zeker voor...

Verzekeringsmaatschappijen bewegen om een clausule op te nemen in de polis in de strekking van, indien ongeluk verzoorzaakt door gladheid op de weg, en GEEN winterbanden, helaas, maar geen schadevergoeding dit keer.
    Duitsland, en ik geloof ook Frankrijk gingen ons al voor ...
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 december 2009 路 22:21
    Wat rob zegt. Een algemene verplichting is misschien wat hoog gegrepen, gezien de zeldzaamheid van dit soort omstandigheden in NL. Maar zo'n clausule in de autoverzekering zal misschien veel mensen bewegen op dit soort dagen niet in de auto te stappen, die ik dat de afgelopen dagen wel heb zien doen, en waar ik mijn hoofd bij heb lopen schudden...

Wat ik niet begrijp, is dat de vuilniswagens en de bussen kennelijk geen winterbanden om hebben zitten. Dat zou een hoop hoofdbrekens hebben gescheeld..
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Fons
    Tourist
    Fons op 21 december 2009 路 22:36
    Een verplichting vind ik voor NL wat ver gaan. Zo vaak komen deze extreme omstandigheden (helaas) niet voor. Een clausule in de verzekering a la "geen winterbanden bij gladheid, dan eigen schuld" ben ik wel helemaal voor. Met zomerslicks ben je tenslotte een gevaar op de weg, en dat moet ook gewoon erkend durven worden.