Sneeuwschoenen

• Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 7 januari 2010 · 10:03
    Zag op het lijstje van SSC sneeuwschoenen staan, ik heb er geen ervaring me en heb ze dus ook niet. Is het de moeite om ze te kopen of kan je ze ergens huren? Het is ook meer een snorbaarders ding denk ik?
    WeRookie
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 7 januari 2010 · 18:53
    Ik weet dat je sneeuwschoenen kan huren in Disentis. Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb aan Maarten gevraagd of het goed is als ik ze daar huur.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • Dio
    Advanced
    Dio op 7 januari 2010 · 20:26

Zag op het lijstje van SSC sneeuwschoenen staan, ik heb er geen ervaring me en heb ze dus ook niet. Is het de moeite om ze te kopen of kan je ze ergens huren? Het is ook meer een snorbaarders ding denk ik?

Bever EU 6,-- per dag
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 7 januari 2010 · 20:53
    Ik zou ze eerst huren. Dit is typisch zo'n stuk equipment waarvan je pas leert wat je wel en niet lekker vind als je het minstens een keer hebt gebruikt. Ik wilde een paar nieuwe kopen, maar heb van interne bronnen vernomen dat http://cascadedesigns.com/msr/snowshoes/category volgend jaar met een hele mooie innovatie op dat gebied komt. Zonder overigens enig idee te hebben waar die innovatie uit bestaat. Omdat ik ook lekker aan het splitboarden ben, heb ik besloten om het nog maar even lekker te laten. Maar ik zou even wachten met nieuwe kopen...
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • Anton
    Tourist
    Anton op 7 januari 2010 · 21:57

Maar ik zou even wachten met nieuwe kopen...

Goede tip! Ik ben al een tijdje op zoek naar mooie 2e hands MSR's (http://www.wepowder.com/forum/index.php/topic,906.0.html...) en aangezien dit niet echt lukt was ik al een beetje ah rondkijken voor een leuk geprijsd nieuw paar. Ik denk dat ik dus maar ga wachten en het nog een jaartje doe met die [s]fijne[/s] huur-tsl's.

Kan je iets meer vertellen over je bron?  ;D

• Leonie
    Advanced
    Leonie op 7 januari 2010 · 22:00

Omdat ik ook lekker aan het splitboarden ben, heb ik besloten om het nog maar even lekker te laten.

Zelf gebouwd???
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 7 januari 2010 · 23:04
    Zelf gebouwd???

Was ik maar zo cool! ***zucht*** Op een http://www.atomicsnowboarding.com/#/poacher. Ik wist natuurlijk al van skiën hoe efficient en makkelijk stijgen met vellen is, maar het lijkt op een snowboard wel alsof het twee keer zo hard opvalt. Is heel erg cool. Naar beneden rijdt ie een beetje als een soort oversized Fish.
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 8 januari 2010 · 16:24
    Ben nog nooit met een splitboarder samen onderweg geweest, maar wat ik me afvraag: Is het niet een enorme rotklus om steeds die bindingen om te moeten zetten? Zitten er geen inserts vol met ijs, klemmetjes vastgevroren e.d.?
    For cryin' out loud...
  • Opa
    Advanced
    Opa op 8 januari 2010 · 16:36

Is niet verplicht voor SSC (behalve bij lawine III); we gebruiken ze alleen als de omstandigheden dat noodzakelijk maken. En huren indien nodig is dus zeker een optie. Skiërs kunnen uiteraard ook vellen en toerbinding/-adapter gebruiken.
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • BertJan
    Tourist
    BertJan op 8 januari 2010 · 16:41
    voor snowboarders die veel met skiërs toeren is de Grimper van Kong misschien een beter alternatief dan sneeuwschoenen

http://www.kong.it/doc301.htm
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 8 januari 2010 · 16:55

Ben nog nooit met een splitboarder samen onderweg geweest, maar wat ik me afvraag: Is het niet een enorme rotklus om steeds die bindingen om te moeten zetten? Zitten er geen inserts vol met ijs, klemmetjes vastgevroren e.d.?

Ik kan daar gelukkig nu een praktijk-based antwoord op geven: nee. Het is wel meer werk dan een skitoursetje ombouwen van stijg- naar afdaalmodus. Maar erg goed te doen.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 8 januari 2010 · 18:56
    En hoe zit het met de boardeigenschappen van zo'n split board? Dat is een van de dingen die ik me afvraag: Het blijft toch een doormidden gezaagd board, en dat moet iets met de flex doen lijkt me?
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Anton
    Tourist
    Anton op 8 januari 2010 · 21:56

voor snowboarders die veel met skiërs toeren is de Grimper van Kong misschien een beter alternatief dan sneeuwschoenen

http://www.kong.it/doc301.htm

Dat werkt inderdaad prima. Ik heb ervaring met deze apparaten: http://www.stc-swiss.ch/index.html

Ik heb er in januari 2009 een kleine avondtocht op gedaan; offpiste omhoog, met stijgvellen, en over de piste naar beneden  😞(ja; ik snap ook niet waarom). Erg leuk Ik heb ze echter niet gebruikt icm softboot en snowboarden. Hoe is dat? En Hoe is het om deze op je rug te hebben terwijl je naar beneden board? Iemand ervaring?
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 9 januari 2010 · 13:48

En hoe zit het met de boardeigenschappen van zo'n split board? Dat is een van de dingen die ik me afvraag: Het blijft toch een doormidden gezaagd board, en dat moet iets met de flex doen lijkt me?

De jury is er nog een beetje over aan het nadenken en het verschilt natuurlijk per merk. Ik vind zelf de Atomic heel acceptabel rijden. Het is niet een stijve freeridebak, maar dat ga je m.i. ook niet redden (om precies de reden die jij zegt, het blijft door een doorgezaagd snowboard), maar ik was aangenaam verrast. Ik had verwacht dat het écht bagger zou rijden en dat deed het dan weer helemaal niet. Het geheel deed mij een beetje denken aan een soort oversized Burton Fish, lekker een beetje swifferen door de poeder. In zachte poeder glijdt alles, maar daarom ben benieuwd wat ie doet op grotere lijnen en verspoord/verbrokt terrein.
  • drbass
    Advanced
    drbass op 13 januari 2010 · 12:17
    Die approach skis van Kong en STC zien er goed uit maar de Grimper is 2 x zo duur dan de snow venture. Komt omdat bij laatste je je snowboardschoen er op moet strappen oid, ben benieuwd of dat goed werkt?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro