Hoe lang doe jij met je batterijen in je lawinepieper?

• Vorda
    Tourist
    Vorda op 18 januari 2010 路 20:21

[quote author=meteo morris link=topic=1016.msg15445#msg15445 date=1263759144]
    [quote author=Vorda link=topic=1016.msg15440#msg15440 date=1263752951]
    [quote author=Nicky link=topic=1016.msg15437#msg15437 date=1263749705]
    Ik heb een Pieps DSP. Dit seizoen gebruikt bij het Pieperfest en tot nu toe 7 poederdagen. Batterij is net onder de 55% gezakt en het wordt tijd voor vervanging. Ik heb daar wel een schroevendraaier voor nodig....hebben jullie die (degenen met DSP) standaard in je rugzak zitten?? Heb iig wel reserve batterijen bij me en kan indien nodig waarschijnlijk wel bij een lift terecht, maar als je ver weg bent van de bewoonde wereld dan is dat geen optie.

Lijkt me niet zo slim om 'ver weg van de bewoonde wereld' te zijn zonder een setje schroevendraaiers. Ik heb mijn Leatherman zelfs altijd op de piste mee.
    [/quote]

Ik heb 'm swiss knife zo standaard bij me dat ik er al 2 heb mogen inleveren op Schiphol.  :馃槂 :馃槂

[/quote]

Heel herkenbaar, Alhoewel ik met 1 wel meerdere keren gewoon door de controles ben gekomen, onwetend dat ik hem bij me had. (was on-board courier en vloog regelmatig)
    Tot op een gegeven moment in Budapest geloof ik, zo'n mevrouw achter de scanner vroeg of ik een mes in mn tas had... ehh..nee, ik ontkende in volle overtuiging dat ik na de laatste paar vluchten dat ding niet in mn tas had gestopt. Maargoed uiteindelijk viste ze er wel zo'n mooi rood ding uit.. OOPS馃槷 :馃槂 Die zat er dus al een paar vluchten in...

[/quote]

Ik had de mijne in Londen op een dagje musea/galerijen doen mee. Daar zijn ze pas lastig over messen..
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 19 januari 2010 路 22:07

Ik wil benadrukken dat ik ook nooit zonder leatherman op stap ga. Dan heb je een tang, een mes en wat schroevendraaiers in een heel compact ding.

Behalve in Valfrejus, toen ik last had van wat loshangend belag 馃構 (maar ik mag niks zeggen eigenlijk want zelf had ik ook niks bij me 馃槂 )
  • Steven
    Tourist
    Steven op 19 januari 2010 路 22:18
    Behalve in Valfrejus, toen ik last had van wat loshangend belag 馃構 (maar ik mag niks zeggen eigenlijk want zelf had ik ook niks bij me 馃槂 )

Ik zat erop te wachten. Ik dacht: ik schrijf het toch gewoon, Roelaano leest dit suffe ondewrwerp toch niet. :-\ Ik heb hem toevallig gisteren weer in het standaardvakje gedaan! Ik voel me echt gehandicapt zonder dat ding.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Erik-Jan
    Advanced
    Erik-Jan op 19 januari 2010 路 23:08
    pieps dsp: max. 2 weken, dan moeten er nieuwe duracell batterijen in!
  • Fish
    Tourist
    Fish op 20 januari 2010 路 20:59
    Ey,
    Heb n blauwe Barryvox 3000 v v Red (9j.)daarvoor eerste Ortovox en M1.
    Meestal na 3 a 4 dagen onder 80% = nieuwe batt erin.(de AAA's kunnen dan in Petzl P-)

Je moet het peil meten als je bieper afgekoeld is (ijskast) in die toestand heb je'm echt nodig!!
    Ik zet m tijdens middag pauze ook altijd af ( batt recupereerd), niet vergeten opzetten maar dit is ook mn check of ie nog werkt(peil controle).
    Ook altijd je bieper laten DROGEN!!, tijdens je trip ophangen ver boven verwarming; en als je thuis bent batt ALTIJD eruit en met open batt kompartiment laten drogen(enkele dagen) op ,niet te warme, radiator die ook aan en uit gaat.
    Test ook eens door m in de ijskast te leggen (net onder vriesvak) met venstertje(als r een is) naar boven en check voor condens!
    Vocht vreet aan de elektronica(PCB) en corodeert contacten(vooral +contact v batt.
    Check voor barsten in behuizing ( sluiten  kleine hoeveelheden Superglue, aanbrengen met naald in de barsten)
    Biepers leen je NIET en Nooit uit.Of je moet er bij zijn. Spijtig en hard maar die verantwoordeljkheid kan je niet doorschuiven) want met electronica moet je HEEL! (levens)-voorzichtig zijn.
    Heb de indruk dat het biep geluid bij t zoeken en checkstand zwakker is dan vroeger?!nog iemand dat gemerkt bij een Barryvox (Blauw) Ascom 3000?

enjoy&play safe
    K.
  • $andokan
    Tourist
    $andokan op 21 januari 2010 路 11:50
    Morris,

Stuur ff je adres door, stuur ik je een nieuw Swiss Army knife!
    Greetz,
    Sandokan
    2 Rad 4 Mum & Dad!
  • elchico
    Tourist
    elchico op 23 januari 2010 路 18:35
    ik denk dat ik mijn pieps dsp al een uurtje of 100 aan heb gehad of meer, en stond vandaag op 84 procent.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 24 januari 2010 路 09:51

ik denk dat ik mijn pieps dsp al een uurtje of 100 aan heb gehad of meer, en stond vandaag op 84 procent.

Ohoh, Chico... Mogen we hieruit afleiden dat jij nooit oefent met je DSP??  ;D
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 24 januari 2010 路 13:23
    Ik vervang de batterijen bij 50% (ongeveer) en heb 3,5 weken met 2 sets gedaan. Pieps DSP.

Zelf garanderen ze 200 uur zendmodus met 1 gezonde set batterijen. Ik meen ergens iets gelezen te hebben dat ivm US regels ze bij een minimum percentage nog minimaal een paar uur zenden en iets van een half uur zoeken oid aan moeten kunnen. Daar laat ik het niet op aankomen maar dat is dus een soort van buffer.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 25 januari 2010 路 18:56
    Mammut Pulse vervang mijn batterijen een/twee keer per seizoen (op de dag dat ze onder de 50% duiken). En gebruik mijn Pulse dagelijks... Dus valt wel mee....
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 25 januari 2010 路 21:01
    Ik heb 2 DSP's, waarvan er eentje stelselmatig sneller op is dan de andere. Staat de ene na een week op 90%, dan kan de andere rustig op 60% staan. Met meerdere sets batterijen geprobeerd, zelfde resultaat.
    You ski? wePowder!
  • BertJan
    Tourist
    BertJan op 26 januari 2010 路 01:52
    zelfs als je Pieps op 00 staat doet ie het kennelijk nog prima

http://straightchuter.com/2010/01/deep-snow-and-shallow-batteries/#com...
  • elchico
    Tourist
    elchico op 26 januari 2010 路 20:21

[quote author=el chico link=topic=1016.msg15944#msg15944 date=1264268152]

Ohoh, Chico... Mogen we hieruit afleiden dat jij nooit oefent met je DSP??  ;D
    [/quote]

Helaas, ik heb nog niet zoveel off-piste gekied in verhouding met vele onder jullie.
    2 dagen gelden nog met 2 collega's in de morgen gepiept.
    Of ik heb gewoon super batterijen馃構

en ik doe mijn pieps pas aan als ik  buiten de piste kom en na de afdaling ook meteen weer uit.

• BertJan
    Tourist
    BertJan op 26 januari 2010 路 21:20
    het leven is veel simpeler als je je pieper aan laat staan, f**k batterijen

je hoeft er niet steeds aan te denken en een hele enkele keer gaat er bijvoorbeeld nog wel eens een lawine over een piste

beetje lullig als ze je na een paar uur sonderen vinden met een pieper die uit staat...
  • elchico
    Tourist
    elchico op 26 januari 2010 路 21:24

het leven is veel simpeler als je je pieper aan laat staan, f**k batterijen

je hoeft er niet steeds aan te denken en een hele enkele keer gaat er bijvoorbeeld nog wel eens een lawine over een piste

beetje lullig als ze je na een paar uur sonderen vinden met een pieper die uit staat...

Maar elke keer dat ik hem op nieuw aanzet check ik de andere lvs'en  door weer ff op search te zetten.
    dan heeft dat nadeel weer een voordeel.
    en van huis uit heb ik meegekregen beetje zuinig te zijn met verbruik van batterijen.
  • poling
    Beginner
    poling op 27 januari 2010 路 08:17

hangt af van de temperatuur, hoe kouder hoe korter

das herkenbaar!  :馃槂
  • poling
    Beginner
    poling op 27 januari 2010 路 08:21
    snap overigens echt niet dat mensen hem uit zetten tijdens lunch or whatever. Ik hang hem smorgens om voor het ontbijt en zet hem aan. en laat hem aan tot ik terug ben.

die paar euro aan batterijen per seizoen....
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 27 januari 2010 路 21:44

snap overigens echt niet dat mensen hem uit zetten tijdens lunch or whatever. Ik hang hem smorgens om voor het ontbijt en zet hem aan. en laat hem aan tot ik terug ben.

die paar euro aan batterijen per seizoen....

X2
    Go to heaven, ski like hell!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 27 januari 2010 路 22:32
    X3 maar dan na het ontbijt ;D

Ik kan natuurlijk onnodige risico's lopen maar er is mij tijdens het ontbijt nog nooit wat overkomen. 馃構
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 28 januari 2010 路 11:14
    @ SPAM: dat is om indruk te maken tijdens het ontbijt, d脙禄h! (Net als die carabiner aan je rugzak)

En dat probleem van iets niet bij je hebben waar Steven over rept, ken ik helaas maar al te goed. Ik pak eigenlijk een keer per trip mijn rugzak in (check, check, check) en dan pak ik m niet meer uit. Alles wat ik eruit haal, er meteen ook weer in. Beetje autistisch, maar zo heb ik wel zekers te weten alles bij me. (Sochtends is nog wel eens een haastklus om bij de eerste lift te geraken en dan heb ik liever alles al klaarstaan!)

Pieper gaat om en aan, altijd. Ik ben een Hollander, heb er gvd 250 euri voor betaald, dus hij gaat aan. Het is me namelijk ook al een keer overkomen dat ik met niet poederende (en niet zo goed boardende) vriendjes ging boarden een paar dagen na een dump, en ik onderweg een paar kennissen tegenkwam die zeiden: wij gaan die graat hiken, ga je mee? Vriendjes zeiden: joh, ga lekker. En ik: shit... geen pieper om en niks, nee, sorry, ik kan niet mee. Da's balen.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 28 januari 2010 路 13:55
    x4

Aan vanaf t ontbijt en uit als ik weer in t appartement ben. Neem hem idd ook altijd mee, ookal ben je van plan op de piste te blijven.

@dutchess, je hebt wel veel vriendjes he 馃槈
    WE麓ve got the POWDER
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 28 januari 2010 路 14:01
    Idd, aan bij het ontbijt, uit als we aan een pilsje zitten  馃槂
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 28 januari 2010 路 14:35

Ja ja want als die witte schuimkraag gaat glijden (het zogenaamde boekenbier),...... dan is het poederen gedaan.
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 28 januari 2010 路 14:36

[quote author=Infernus link=topic=1016.msg16273#msg16273 date=1264683696]

Ja ja want als die witte schuimkraag gaat glijden (het zogenaamde boekenbier),...... dan is het poederen gedaan.
    [/quote]

Zo is het maar net.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 28 januari 2010 路 14:37
    @ Koeienlap: Ja, mensen die graatjes gaan hiken met piepers en kennis op zak zijn automatisch mijn vriendjes!
    (I gotta have my priorities straight!)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 28 januari 2010 路 15:53

Ik zet m tijdens middag pauze ook altijd af ( batt recupereerd), niet vergeten opzetten maar dit is ook mn check of ie nog werkt(peil controle).

Hier ben ik 脙漏cht veuls te dement voor. Ik weet zeker dat ik 'm vergeet aan te zetten. En ook al zou dat er uit moeten komen bij de piepercheck na de lunch, dan nog gaat ie overdag bij mij echt niet uit.
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • paddyodenneboom
    Expert
    paddyodenneboom op 29 januari 2010 路 23:02
    ik neem altijd een aggregaat mee.................. ;D
    verslaafd aan wit goud!
  • Kip
    Advanced
    Kip op 3 februari 2010 路 20:57

[/quote]

en ik doe mijn pieps pas aan als ik  buiten de piste kom en na de afdaling ook meteen weer uit.

[/quote]

Geintje toch zeker?馃構
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 4 februari 2010 路 14:22
    Ik board echt veeeeel te weinig in de poeder, heb ze nog nooit vervangen  :'(
    Wat een f*cking confronterend topic.
    Van mij mag die dicht! 馃構
    sneeuw, pffff
  • kanski
    Elite
    kanski op 8 februari 2010 路 10:46
    Ik vervang de batterijen van mijn Pieps DSP nu bij 60%. Laatst begon ik de dag met 74% en eindigde ik met 21% op de pieps. Dit vind ik toch wat weinig om mee te eindigen om 16.00u. Dus nu is het wisselen van batterijen ongeveer elke 2 weken. Heb wel gemerkt dat betere merken batterijen het langer volhouden als de aanbiedingen van de Migro of zo iets!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro