freeriders in het beklaagdenbankje... blijf alert!

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 20 januari 2010 · 22:38
    Het is weer zover. De schrijvende pers roert zich weer eens. Nu op http://www.snowplaza.nl/Weblog-1390_stelling_tijd_om_offpisteskien_in_.... Off-piste zou verboden moeten worden en wij zijn sukkels volgens een van de lezers. Waarvan akte. Onwetendheid troef en een stelling snel geponeerd. Populisme? Jazeker populisme. Worden wij nu populistischer door de politiek of is het andersom? Is het Goed leiderschap doet volgen of is het 'het volk krijgt de leider die het verdient'... In ieder geval weer een minnetje voor deze online 'journalistiek'. Geen feiten en snelle conclusies.

Eerder schreef ik al iets over http://www.wepowder.com/nieuws/freeriders-het-beklaagdenbankje.... Dat gebeurt nu, dat gebeurde in het verleden en dat zal in de toekomst gebeuren. Vrijheid is iets bijzonders. Iedereen wil het van je afnemen... Wees alert. Poeder is een keuze.. Poeder blijft een keuze!

Wat dat betreft chapeau voor de journalist van de wereldomroep. Een cursus bij snowsafety gevolgd en op een genuanceerde wijze http://www.rnw.nl/nl/nederlands/article/op-cursus-hoe-voorkom-ik-een-l.... Zo kan het ook.  Freeriders zijn niet gevaarlijk, onwetendheid is gevaarlijk. Dat geldt zowel voor de onwetende pisteridders als de onwetende poederzoekers.. Get educated en voedt de onwetenden!

May the powder be with you.
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 20 januari 2010 · 23:05
    gozer lijkt zowieso een beetje de weg kwijt/graag aandacht te willen als je de rest van de stellingen ziet...
  • chilo
    Tourist
    chilo op 21 januari 2010 · 13:28
    Ik vind zo'n stelling prima. Het nodigt uit tot discussie. Jammer dat er dan zoveel poep uit die Karin komt, want dan valt de discussie dood en gaat het alleen nog over haar gezwets.

Het is op zich ook wel geinig dat er in Nederland een discussie over wetgeving van alpenlanden opgestart wordt. Ik zie al het al voor me, ter vergelijking, dat Amerikanen eisen dat wij hen moeten gaan verbieden te fietsen in Amsterdam; jaarlijks honderden ziekenhuisgevalletjes en een enkele dode....En het ambulancepersoneel waagt zijn leven in A'dam, dat weten we inmiddels!

Vervang in het verhaal hierboven Amerikanen door Nederlanders, wij door bv. de Zwitsers, fietsen door skieen, Amsterdam door off-piste en het ambulancepersoneel door de bergreddingsdienst en je weet dat het geen sterke stelling is.

Je ziet, erg serieus kan ik de stelling niet nemen. Als je in de alpenlanden off-piste gaat heb je je te houden aan de daar geldende wetten en regels. Je eigen bewustzijn wordt verhoogd door cursussen, lessen en eigen ervaring.
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • BertJan
    Tourist
    BertJan op 21 januari 2010 · 13:56
    de "off piste" wandelaars die de paden verlaten of gewoonweg onvoorbereid/slecht uitgerust onderweg zijn bezorgen de reddingsdiensten waarschijnlijk meer werk in de zomer dan de skiërs in de winter
  • semmel
    Expert
    semmel op 21 januari 2010 · 14:44

de "off piste" wandelaars die de paden verlaten of gewoonweg onvoorbereid/slecht uitgerust onderweg zijn bezorgen de reddingsdiensten waarschijnlijk meer werk in de zomer dan de skiërs in de winter

en zo is het..
    Respect the Mountains..!
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 21 januari 2010 · 15:03

Daar kunnen wij over meepraten of niet Thijzel  😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro