Marker Griffon +Dubble frontflip

• Neorej
    Tourist
    Neorej op 23 januari 2010 · 19:20
    Na het maken van een dubble front flip, zie hier: http://www.facebook.com/video/video.php?v=1168206815530...

Zijn bijden ski's blijven steken in de sneeuw/grond en zijn de achterbakken afgebroken of afgegleden o.i.d

Zie hier:

Is dit normaal..? Moet een binding van zulk kaliber dit aankunnen of waren de bindingen te strak afgesteld?

Wilko weet ij hier meer over?
    Atomic
  • willie
    Tourist
    willie op 23 januari 2010 · 20:48
    tsja, als je zo op je achterkant landt, dan is dit te verwachten. helemaal met de dubflip heb je een momentum waar je u tegen zegt. Ik denk dat elke binding dit zou hebben. Behalve de fks, die heeft geen slide systeem. die zou je uit zijn schroeven trekken.

Probeer als je doorhebt dat je niet helemaal uitkomt, je ski;s alvast plat te gooien. dan land je simpelweg op je rug. Zo heb ik vroeger toen carven net opkwam mijn eerste carveskietjes ook gebroken door de punten in de sneeuw te landen en doorstuiteren. wees dus blij dat je ski's niet zijn gebroken.

Maar aan de andere kant, respect! waarom gooit een hollander die ik niet ken (of ken ik je wel?) dubbelfrontflips uit het niets? ben je allergisch voor indoorbanen ofzo?

Mijn nieuwe signature
  • Steven
    Tourist
    Steven op 23 januari 2010 · 20:52
    Allereerst respect voor de sprong! Jammer dat het filmje niet even lekker in de slomo is gezet.

Met zo'n landing moet je denk echter niet klagen dat je binding eraf schiet....Door de flex van je ski werd de achterbak wwarschijnlijk hard aangedrukt, waardoor ie met geen mogelijkheid kon releasen. Als ie was blijven zitten had je knie of iets anders een (nog) hardere klap gekregen.

Maar nogmaals! RESPECT!
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Buuk
    Beginner
    Buuk op 23 januari 2010 · 20:56
    Ook mijn respect!

Ben het met Steven eens over het aandrukken van je achterbak.... maar waarom probeer je daar in hemelsnaam een dubbele frontflip???? Was een enkele flip mooi landen niet goed genoeg op die spot?  8) Ik zou die dubbele flip bewaren voor een goede kicker.

Buuk

Powdered by BMB Custom made Skis & Boards -- www.bmb-ski.nl
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 23 januari 2010 · 20:59
    HOOOOOO ! STOP!

Wilko je kent me wel , nog met je gesproken in Huizen & bij Menno paar maanden geleden.

Tis een andere Hollander die de dub heeft gesprongen, ik probeerde een cork 3 wat een 5 (of was het een rodeo, geen idee) werd vandaag haha. Ik moet me nog committen tot , eerst, een superman front dan front dan dub zoiets...
    Atomic
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 23 januari 2010 · 21:01
    Waarom...

- Mooie dag
    - We dachten dat de kicker groot genoeg was... je vliegt immers 20 meter ver
    - Hij had er zin in

Haha.
    Atomic
  • willie
    Tourist
    willie op 23 januari 2010 · 22:55
    ha, top, gelukkig. anders zou mijn hele ski-netwerk op niets berusten dus 😃

probeer volgende keer een kicker te bouwen met een dood punt in de lucht (steil dus). Hoe meer zweven, hoe meer tijd. Dit scheelt echt een hele boel. En dan kan je ook een ezelsbruggetje in de lucht aanhouden: Flip 1 is klaar voo rhet hoogste punt, dus als je weer normaal hangt zit je op het dode punt, dan heb je genoeg tijd om de 2de te draaien.

anyway, respect, en elke binding zou het begeven, of het nou de schroeven zouden zijn of de rail. zo veel druk naar achteren zijn ze gewoon niet voor gemaakt.
    Mijn nieuwe signature

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro