Snowy Mountains

• WvD
    Beginner
    WvD op 26 januari 2010 · 10:29
    Volgende week vertrek voor de komende 7 maanden naar Australië. Dat heeft twee consequenties: a. hier moet ik de winter gaan verlaten, maar b. daar ga ik die dan weer tegemoet!

Voor die begrippen daar zit ik om de hoek van de Snowy Mountains (de enige plek waar geskied kan worden daar)!
    Weet iemand welke periode goed is om een bezoekje te brengen aan de bergen daar; en weet iemand iets meer over de hotspots daar of andere informatie? Ik ben zeer benieuwd!

Een uitstapje naar New Zealand zit in de pijpleiding, maar is nog niet zeker! Laat staan dat ik er ga skien/boarden! Maar over NZ is al het eea op het forum te vinden dus dat moet wel lukken om de mooie locaties uit te zoeken!

Ik hoor het graag!  :😃
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 26 januari 2010 · 10:42
    Verwacht niet teveel van de Australische winter. Beste periode (uiteraard afhankelijk van de sneeuw natuurlijk) is over het algemeen juli. Thredbo is by far het leukste gebied, Mt. Hotham is ook wel aardig. Goedkopere gear huur je in Jindabyne (scheelt behoorlijk met de prijzen in Thredbo).

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 26 januari 2010 · 11:11
    Stel je vraag ook eens op TGR. Daar zitten een paar aussies die met enige regelmaat TR posten.
    White room,Pillow lines,I rule
  • dorus
    Tourist
    dorus op 26 januari 2010 · 17:10
    Toen ik in australie was ging goeie sneeuw maar zelden op, nieuw zeeland daarentegen; heel ander verhaal. Je moet daar natuurlijk ook wel in het winter seizoen zitten, maar dan ligt er over het algemeen goeie sneeuw en kan je voor niet bijzonder veel geld wel wat mooie afdalingen pakken... ik zou het vooral daarop gokken als ik jou was!

• WvD
    Beginner
    WvD op 5 februari 2010 · 00:52
    @all thnx!

Ik zal tzt eens kijken of er wat sneeuw te scoren valt hier!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro