Contour HD

• Arjen
    Advanced
    Arjen op 28 januari 2010 · 10:44
    Heeft er al iemand ervaring me de HD versie van de Contour?

http://www.v-nix.nl/contourhd-1080p-full-hd
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 28 januari 2010 · 11:43
    Ik heb de gewone HD, die is wel prettig in gebruik.. Beeldkwaliteit niet extreem hoog, maar goed genoeg voor inet-gebruik. Verwacht dat het voor die full HD-versie niet heel anders is.
    You ski? wePowder!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 28 januari 2010 · 11:50
    Thijzel, kom er maar in.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 28 januari 2010 · 13:16
    Iedereen met een beetje verstand van foto/film camera's weet dat de kwaliteit zo goed is als de zwakste schakel. zij het lens, zei het beeldchip, zij het beeldverwerkings processor. Zo'n camera'tje als deze is opgebouwd uit alleen maar zwakke schakels: superklein goedkoop lensje, beeldchip formaat speldenknop..enz

Je kunt het vergelijken met een oudere spiegelreflex van 6MP die veel mooiere en scherpere foto's maakt dan de nieuwste compactcamera van 12mp. ondanks dat de foto van 12mp 2x het aantal pixels/informatie heeft. Dat de spiegel reflex beter is heeft te maken met: grotere beter kwaliteit lens/glas, groter beeldchip(meer licht per pixel) en de veel betere beeld verwerkings processor.

Dit cameraatje is best leuk om wat vette filmpjes mee te maken en aan onderstaand filmpje te zien, best ok kwaliteit. Maar gaat er echt niet uit zien op je fullHD plasma van 40' thuis. Maargoed, moet dat dan?
    WE´ve got the POWDER
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 28 januari 2010 · 13:42
    Hij voldoet voor mij prima. Als ik de beelden (op mijn laptop) laat zien zijn de meesten verbaast over de kwaliteit. Hij heeft alleen een beetje problemen in de sneeuw met heel veel licht. dan is het geheel een beetje overbelicht. Ik heb het resultaat nog niet op de tv bekeken.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • Teon
    Advanced
    Teon op 28 januari 2010 · 14:03

Hij voldoet voor mij prima.

Owja, jij had er 1. Nog beelden in Disentis gemaakt?
    Of "just a demo" is ook goed ...
    Schade. Ernussmarmalade.
  • karel
    Tourist
    karel op 28 januari 2010 · 14:11
    Ik heb de niet HD versie.. Die wel redelijke beelden maakt, maar gek genoeg is deze versie nogal onderbelicht. Alleen op bluebird dagen in de volle zon kun je goed de details in de sneeuw zien. Ook heeft deze een angle van 90 graden, waarvan ik moet zeggen dat dat een beetje te weinig is. Die HD gaat tot 130 ofzo, dat lijkt me een stuk beter.
    Ergens anders op het forum staat een link naar een canadees die de ContourHD met de GoPro HD heeft vergeleken, dat is wel een mooie site om eens te checken.

zie deze post van Vorda: http://www.wepowder.com/forum/index.php/topic,1043.msg15737.html#msg15...
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 28 januari 2010 · 14:27
    :-[ Ik heb geen beelden in Disentis gemaakt :-[
    Ik heb wel beelden van San Bernardino en Oberstdorf. Waar kan ik deze het beste plaatsen?
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • Dio
    Advanced
    Dio op 31 januari 2010 · 14:17
    @Teon:

[vimeo]9102289[/vimeo]

Beelden zijn gemaakt met de contour HD van Thijzel op 4 januari jl. Starring Thijzel (cam), Kanski en Pascalle.

Enjoy!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 31 januari 2010 · 14:47
    Vergelijk dat eens met de Hero HD van Willie, die had natuurlijk wel een hele bak meer licht:

[youtube]B7woXFFO2o0[/youtube]
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 31 januari 2010 · 14:51
    Vet Filmpje hoor  ;D echt wel prima kwaliteit lijkt me..

@ Thijzel,Kanski en Pascalle; waar was dit trouwens??
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • Dio
    Advanced
    Dio op 31 januari 2010 · 22:10
    Nendaz.
  • ribo
    Advanced
    ribo op 31 januari 2010 · 23:18
    Heb zelf een Contour HD. Als het goed is heeft Ollie nog opnames ermee gemaakt in Disentis en de afgelopen dagen vanaf de Laub (E..g). Ben overigens zeer te spreken over de service van v-nix: ik had een stofje binnen mijn lens en had in no-time een nieuwe camera. Voor wat betreft het licht: je kan de lichtgevoeligheid wel instellen maar dat moet je op voorhand met de laptop doen.
    think of tomorrow but live today !
  • ollie
    Expert
    ollie op 1 februari 2010 · 11:14

Heb zelf een Contour HD. Als het goed is heeft Ollie nog opnames ermee gemaakt in Disentis en de afgelopen dagen vanaf de Laub (E..g). Ben overigens zeer te spreken over de service van v-nix: ik had een stofje binnen mijn lens en had in no-time een nieuwe camera. Voor wat betreft het licht: je kan de lichtgevoeligheid wel instellen maar dat moet je op voorhand met de laptop doen.

Check, we hebben even op Rogier zijn laptop de filmpjes bekeken en die waren erg mooi/scherp/duidelijk...
    Jammer alleen van die skier die de hele tijd met zijn snuit de poeder in duikt.. 😃
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • brt
    Advanced
    brt op 1 februari 2010 · 17:02
    [youtube]xtX_W0te6-c[/youtube]

klein testje van een run van gisteren. het was bij lange na niet de beste run, maar de enige met knap licht.
    hopelijk kan ik de andere beelden wat opvijzelen met final cut express vanavond 😃
  • mitely
    Expert
    mitely op 4 februari 2010 · 13:40
    Er is een nieuwe Firmware update verkrijgbaar, op Vholdr.com.
    en met de nieuwe EasyEdit software kan je nu de Settings veranderen.
    http://www.vholdr.com/support/firmware
    en
    http://www.vholdr.com/support/overview?faq=30894

(je kan bv. 3 MicroSD kaarten zo instellen voor Bv. Veel Zon, Stand., Donker, echter Cam moet telkens verbonden worden via USB met Mac/Pc en dan weer er uit halen, dan pas erkent hij die settings.)

Have fun !!
    Mitely
  • GMR
    Tourist
    GMR op 4 februari 2010 · 13:50
    Thnx Mitely!

Vanavond maar even mijn contourHD updaten. Wel gaaf dat ze wat functies van de 1080hd naar de 'gewone' contourHD brengen!

Ik merkte inderdaad al dat de lichtinstellingen niet optimaal waren, ik had een stukje gefilmt met de volle zon op de sneeuw, wat er voor zorgde dat alle detail verloren ging.
    blog op www.burgwal.net
  • mitely
    Expert
    mitely op 4 februari 2010 · 21:42
    Hey GMR,

hier een kort filmpje , met mijn settings.

Mitely
  • elchico
    Tourist
    elchico op 6 februari 2010 · 07:50
    Ik heb deze week de beelden gezien van alle opnames die een collega heeft gemaakt met zijn contour HD, op een full HD scherm en dat zag er echt heel goed uit.
    Ook de beelden met een sony hd cam zijn waanzinnig scherp geworden.

Maar helaas kan ik die nog niet met jullie delen. Hij Gaat alle beelden later in het seizoen editen en maakt er dan 1 compleet filmpje van.
    Zijn youtube kanaal met o.a semmel dabei: http://www.youtube.com/user/chmaot .

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro