tracker 2 eerste indruk

• robbie
    Expert
    robbie op 29 januari 2010 路 13:00
    Mijn eerste indruk van Tracker 2:

-zwaar en beetje lomp apparaat
    -aan/uit knopje ziet er uit alsof het over een paar jaar gaat afbreken als het koud is.

Ga hem komende week testen in de sneeuw. Dan post ik hier m'n test rapport.
  • Opa
    Advanced
    Opa op 29 januari 2010 路 18:09
    Kijk vooral even hoe vaak je nog de melding 'SE' krijgt. Dat gebeurt namelijk nogal eens bij ons prototype en ik ben benieuwd of dat weg is bij de productiemodellen. Verder is-ie snel en 'strak' (erg steady signalen). Ik heb nog geen impressie van deep burials: aan jou de eer!  馃榾  馃槈
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • robbie
    Expert
    robbie op 30 januari 2010 路 19:50
    De eerste test...

Het omschakelen van send naar search is heel makkelijk en snel door de grote uittrekknop (goed te bedienen met handschoenen).
    Het zoeken ging snel. De eerste richtingindicatie verscheen meestal bij 40. De richting wordt aangegeven door 5 leds, goed zichtbaar. Het grof zoeken gaat dan snel. Ik rende achter de pijltjes aan, maar moest soms stoppen en dan ongeveer een seconde wachten (kreeg dan de melding SE). Dat gebeurde maximaal 1 keer per zoekactie. Fijnzoeken begint vanaf 2 meter en dit gaat echt razendsnel vergeleken met de Barryvox. Je hoeft niet te stoppen. Fijnzoeken kan je makkelijk binnen 20 seconden doen.

Tracker 2 is ook duidelijk sneller dan de Pulse.

Het slachtoffer (de barryvox) lag op 30cm diepte. Deep burial (het gras begon na 30cm graven) and multiple burial (had maar een slachtoffer) nog niet gedaan.

De Tracker 2 is erg makkelijk en duidelijk in gebruik. Na 10 minuten theorieles kon een totale beginner er direct mee overweg en vond het slachtoffer zonder problemen. Na twee keer oefenen was de beginner bijna net zo snel als ik.

Voorlopige conclusie: Simpel. (Beetje zwaar.) Erg snel.

Ga ik er een kopen als vervanging van de Barryvox? Misschien. Nog eens wat uitgebreider testen komende week. Zal eens kijken of ik zin heb om exact dezelfde zoekactie te doen met de Barryvox, Pulse en Tracker2, zodat ik de tijdswinst kan meten. Maar waarschijnlijk heb ik het te druk. Met poeder rijden.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 30 januari 2010 路 22:46
    Robbie, fijne review. Heb je ook ervaring met de tracker DTS? Zo ja, heb je het gevoel dat die ervaring 'helpt' bij het zoeken met de T2?
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • robbie
    Expert
    robbie op 31 januari 2010 路 04:40
    heb geen ervaring met DTS. Alleen F1, Barryvox, Pulse
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 1 februari 2010 路 18:00
    volgens mij precies zoals BCA het bedoelt heeft dus.
    Zij hamerden altijd erop dat hun software directer en sneller is/was dan de concurrentie.
    grootte lijkt mij subjectief, hoewel een geintegreerd aparaat in mijn horloge wel leuk zou zijn.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 1 februari 2010 路 19:55
    vandaag ook in mijn handen gehad. Vind hem inderdaad groot. Verder werkte hij prima. de multiple burial functie heb ik nog niet goed kunnen testen maar mij viel wel op dat de indicator daarvoor regelmatig oplichtte bij het zoeken naar 1 pieper
    Better to burn out, then to fade away.
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 2 februari 2010 路 18:40

vandaag ook in mijn handen gehad.

Zijn ze vanaf nu dan ook te huur?
    feel like doin' it
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 2 februari 2010 路 18:46
    Of te koop?
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 2 februari 2010 路 18:52
    Hier al te koop:

http://www.snowsafe.co.uk/
    Go to heaven, ski like hell!
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 2 februari 2010 路 21:21
    best een nette prijs!
    No risk, no fun...No limit, no life
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 februari 2010 路 21:40
    7 euro goedkoper dan de DSP bij Conrad.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 2 februari 2010 路 22:58
    we verhuren de arva evo3 en verkopen (o.a.) de tracker
    Better to burn out, then to fade away.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 6 februari 2010 路 21:12
    Vandaag bij Dazzle (Bever Eindhoven) even met de T2 gespeeld en vergeleken met de DSP en Arva Evo3. De T2 is inderdaad Snel. Ik ben de oude tracker gewend en dit lijkt wel een souped up version van de oude DTS te zijn. Ik dacht dat Dazzle me in de maling nam door ergens nog een extra pieper te hebben neergelegd. Niet dat het uit de richtingsledjes bleek maar het indicatielampje van multiple burial brandde met grote regelmaat. Ik dacht nog even dat het door de DSP kwam die zijn piepfrequentie verlegt als hij overlap meet van andere piepers maar dat is zeer onwaarschijnlijk omdat er echt maar 脙漏脙漏n pieper aanstond.
    De Arva is ook een makkelijk apparaat, alleen het markeren van een gevonden pieper lijkt me wat onlogisch (want zoekknop snel uit en weer aan??) Aan de andere kant, de T2 kan helemaal geen piepers markeren dus waar zeur ik over. De DSP leek het langzaamste van het stel. De Pulse had geen batterijen helaas, die moeten we een volgend keertje doen.
    Life is what happens the moment you put your phone away.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro