Snowbattical 2011

• Antonis
    Advanced
    Antonis op 11 februari 2010 路 16:58
    Het seizoen is gelukkig nog lang niet voorbij en ik ben nu al bezig met volgend jaar....

Waarom? Omdat ik een sabbatical 1 jaar van tevoren moet aanvragen (dan kan hij niet weigeren 馃槈 en de sabbatical een snowbattical gaat worden: 1 seizoen lang poederen... Welnu, alles in stelling en winter 2011 zeg ik tijdelijk dag werk en hoi tegen de Alpen.

Om dit een beetje betaalbaar te houden ben ik ontzettend benieuwd naar jullie ( goedkope)accomodatie tips. Welke geheimtip wil je delen? Thanks!
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 11 februari 2010 路 17:57
    Mocht je besluiten naar tirol te gaan voor het seizoen, misschien heb je hier dan wat aan:
    http://www.snowcard.tirol.at

No risk, no fun...No limit, no life
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 11 februari 2010 路 21:32
    voor echte low budget locaties moet je bij Husk studenten reizen zijn, of je moet combineren met werk...
    als je dat wil heb ik nog wel tips
    If the conditions are crap, it's called training!
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 11 februari 2010 路 22:30
    Ik ben as we speak op snowbattical....en heb wel wat tips voor je:
    1. Spaar al je vakantiedagen op zodat een deel van je onbetaalde verlof betaald verlof wordt. Ik heb in totaal 1 maand aan vakantiedagen opgespaard en in januari opgenomen. Betaald roadtrippen is wel zo relaxed!
    2. Je trip combineren met een paar weken werken. Ik heb deels geroadtripd en deels als skileraar gewerkt. Voordeel hiervan is dat je een uitvalsbasis hebt waar je gratis kan overnachten (en terug kan komen als je pinpas plotseling dienst weigert 馃槈).
    3. Hostels zijn prima, ook voor het eventueel ontmoeten van andere poedermaatjes!
    4. In Frankrijk goedkope acco gescoord bij de plaatselijke verhuur.
    5. Crashen bij maatjes is een optie, maar dan moeten die toevallig wel in het gebied zitten waar het dumpt.
    6. En in je auto overnachten is lekker cheap [ik geef eerlijk toe dat ik die optie heb overgeslagen #veels te koud].

Succes met de voorbereidingen!

• Antonis
    Advanced
    Antonis op 12 februari 2010 路 13:51
    Plan is idd om vakantiedagen te sparen/kopen zodat de financiele pijn wat gespreid wordt.

Doel is om grote stappen in het freeriden te maken, technisch verbeteren, (nog) bewuster met de gevaren omgaan. Zat daarom te denken om te beginnen met weekje Praktijk Lawine I van SCC (theorie afgelopen januari gedaan), dan achter de poeder aan. Tussendoor nog een freeridecamp (bv van mountainguide.nl) en als er dan nog financiele ruimte, afsluiten met paar dagen heliskien!

Werken heb ik overwogen om juist meer contacten op te doen maar aan de andere kant wil ik zo vrij als een vogel zijn. En Amerika is ook nog een overweging maar het voordeel van de Alpen is dat het makkelijker is om af te spreken met vrienden en mijn vriendin nog eens een keer relatief makkelijk kan invliegen...

Kortom, de poederkeuze is gemaakt, de invulling staat nog open  馃槈

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro