hier wordt papa heel erg blij van...

• kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 23 februari 2010 路 10:57
    Gisteren met de jongens (13 en 11) naar Megeve voor hun super-G wedstrijd. Staan we daar op strak gewaxte raceplanken onder een strak blauwe lucht. In de stoeltjeslift (cote 2000) zien ze alleen maar offpiste mogelijkheden. Na de wedstrijd meteen de poeder in, weliswaar redelijk verspoort, maar dat mocht de pret niet drukken. Dat was nog eens een old-school dagje. Skies van lichaamslengte +15 cm en 60 mm onder de voet. Yeeeeehaaaaa.
    tijd om te gaan
  • Opa
    Advanced
    Opa op 23 februari 2010 路 11:19
    馃槂
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 23 februari 2010 路 20:37
    Die jongens van jou kunnen dus nu al hartstikke goed poederen!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 24 februari 2010 路 09:11
    Inderdaad en het is echt te gek. Gisteren weer piepertraining met ze gedaan want dat moet ook gebeuren. Enige 'probleem' is dat films als 'Everyday is a Saturday' volledig verkeerde invloed op ze hebben. "...Als we nou daar naar boven klimmen, dan kunnen we daar vanaf springen..." dat soort teksten krijg je dan.
    Dus Snowzone...dit komt ervan als je boards en skis in de wieg gaat leggen!
    tijd om te gaan
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 24 februari 2010 路 09:39

馃榾
  • Opa
    Advanced
    Opa op 24 februari 2010 路 12:59
    De vraag naar een Snowsafety kidscamp groeit met de week, begrijp ik!  馃構
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • Anton
    Tourist
    Anton op 24 februari 2010 路 13:53

En een baby-kleding lijn. Kom maar op met die rompertjes/hoodies/beanies!! 馃榾

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 28 februari 2010 路 19:11
    Net terug uit Zermatt.

Dochtertje van net 5 komt netjes overal vanaf met een glimlach op dr gezicht en zoekt sprongetjes op; zoontje van 2 was ondanks dat ie doodop was, niet van de skis te krijgen...

Zat net met mn zoontje op schoot naar een POV op TGR te kijken, zegt ie: 'Ith papa. Papa kie-en'

Echt lachen die kiddos.
    White room,Pillow lines,I rule
  • Remco
    Tourist
    Remco op 28 februari 2010 路 19:32

De vraag naar een Snowsafety kidscamp groeit met de week, begrijp ik!  馃構

Wat een goed idee!

Ik ben zelf net 17 en mijn ouders willen mij best op zo'n kamp sturen, maar dan moet het wel bestaan. Het is er wel, maar dan met mensen die al langer om het hoekje kijken als doelgroep. En ik zie het eerlijk gezegd ook niet zitten om met alleen maar ouderen op zo'n snowsafety camp te gaan. Een paar leeftijdsgenoten zou het een stuk interessanter maken!
    Desalniettemin leer je wel het meeste van die oudjes, meer ervaring = meer kennis. Zeker op sneeuw/freeski gebied.
  • willie
    Tourist
    willie op 28 februari 2010 路 20:41

Inderdaad en het is echt te gek. Gisteren weer piepertraining met ze gedaan want dat moet ook gebeuren. Enige 'probleem' is dat films als 'Everyday is a Saturday' volledig verkeerde invloed op ze hebben. "...Als we nou daar naar boven klimmen, dan kunnen we daar vanaf springen..." dat soort teksten krijg je dan.

en waarom is dat een probleem?
    Mijn nieuwe signature
  • skiester
    Advanced
    skiester op 3 maart 2010 路 10:06

Net terug uit Zermatt.

Dochtertje van net 5 komt netjes overal vanaf met een glimlach op dr gezicht en zoekt sprongetjes op; zoontje van 2 was ondanks dat ie doodop was, niet van de skis te krijgen...

Zat net met mn zoontje op schoot naar een POV op TGR te kijken, zegt ie: 'Ith papa. Papa kie-en'

Echt lachen die kiddos.

He dan zaten we tegelijk in Zermatt!!  Mijn zoontje van 4 heeft het er vorige week geleerd, mocht dag 2 al mee op de piste en is de laatste dag met ons afgedaald vanaf de Riffelberg stoel naar het dorp, onderwijl schreeuwend: "Skien is LEUK!" en mijn oudste van 7 (rode ster) snijdt zoveel hij kan de pistes af (steil, buckels, maakt niet uit) en maakt steeds grotere sprongen.  Alhoewel de verse sneeuw van vrijdagochtend nog lastig was voor hem met zn 120 cm korte skietjes.  Heb trouwens geen 2jarige op ski's gezien daar, zat je soms op het Sunegga park?...  Die van ons wilden daar toen echt niet aan... bij allebei eerder aangeboden: geen interesse, en bij allebei ging de knop om bij 4 jaar...
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 3 maart 2010 路 16:53

[quote author=telemikey link=topic=1248.msg18013#msg18013 date=1267380666]
    Net terug uit Zermatt.

Echt lachen die kiddos.

He dan zaten we tegelijk in Zermatt!!  Mijn zoontje van 4 heeft het er vorige week geleerd, mocht dag 2 al mee op de piste en is de laatste dag met ons afgedaald vanaf de Riffelberg stoel naar het dorp, onderwijl schreeuwend: "Skien is LEUK!" en mijn oudste van 7 (rode ster) snijdt zoveel hij kan de pistes af (steil, buckels, maakt niet uit) en maakt steeds grotere sprongen.  Alhoewel de verse sneeuw van vrijdagochtend nog lastig was voor hem met zn 120 cm korte skietjes.  Heb trouwens geen 2jarige op ski's gezien daar, zat je soms op het Sunegga park?...  Die van ons wilden daar toen echt niet aan... bij allebei eerder aangeboden: geen interesse, en bij allebei ging de knop om bij 4 jaar...
    [/quote]

Hehe, had dat gezegd, hadden we mss nog wat bochten samen kunnen maken...

Mn dochter (net 5) zat op Gornergrat op les. Tweede dag naar Furi geskied. Laatse dag helemaal van Rothorn het dorp in... Zoontje heeft zowel op Sunegga (park + makkelijke stoeltjes (Eisfluh)) als een dagje op Gornergrat geskied. Maar 'skien' moet je vooral zien als tussen mn benen, liefst snel, naar beneden glijden onderwijl luid vliegtuiggeluiden makend. Of een leeuw nadoen. Of olifantje in het bos zingend. Hij heeft maar een paar kleine stukjes 'los' geskied. Maar het kwam wel allemaal uit hem... Ik wilde eigenlijk nog niet met hem de sneeuw in omdat ik dacht het te jong zou zijn. Maar 't is een ventje met een sterke wil, die tegen zn zus op kijkt (en dus ook wil skien) en daarnaast is ie groot en sterk voor zn leeftijd (hij loopt rustig een dag lang op die ski schoenen rond...).

Had mn schoonouders van de week op bezoek en die vroegen aan Enzo of ie skien leuk vond. Zegt ie: "Mrrraaooh," [doet vliegtuig na: armen wijd en schuin naar buitenhellend door de bocht] en zegt dan met stralend gezicht: "Jaaa-ah, kien LEUK!".  ;D
    White room,Pillow lines,I rule
  • skiester
    Advanced
    skiester op 3 maart 2010 路 23:21

Hehe, had dat gezegd, hadden we mss nog wat bochten samen kunnen maken...

Mn dochter (net 5) zat op Gornergrat op les. Tweede dag naar Furi geskied. Laatse dag helemaal van Rothorn het dorp in... Zoontje heeft zowel op Sunegga (park + makkelijke stoeltjes (Eisfluh)) als een dagje op Gornergrat geskied. Maar 'skien' moet je vooral zien als tussen mn benen, liefst snel, naar beneden glijden onderwijl luid vliegtuiggeluiden makend. Of een leeuw nadoen. Of olifantje in het bos zingend. Hij heeft maar een paar kleine stukjes 'los' geskied. Maar het kwam wel allemaal uit hem... Ik wilde eigenlijk nog niet met hem de sneeuw in omdat ik dacht het te jong zou zijn. Maar 't is een ventje met een sterke wil, die tegen zn zus op kijkt (en dus ook wil skien) en daarnaast is ie groot en sterk voor zn leeftijd (hij loopt rustig een dag lang op die ski schoenen rond...).

Had mn schoonouders van de week op bezoek en die vroegen aan Enzo of ie skien leuk vond. Zegt ie: "Mrrraaooh," [doet vliegtuig na: armen wijd en schuin naar buitenhellend door de bocht] en zegt dan met stralend gezicht: "Jaaa-ah, kien LEUK!".  ;D

Ja, jammer dat we dat niet wisten - ik had het nog wel in mn lines gezet! ik ben op donderdag nog met een gids van Alpincenter een gletschertour wezen doen, was echt heel gaaf.  Wel zwaar, met een paar stukjes hiken (viel mee) maar hele zware sneeuw (korst bovenop) die het deze nog niet zo ervaren freerider behoorlijk moeilijk maakte..

Maar als jij op Riffelberg hebt geskied dan moeten we elkaar gezien hebben, want ik stond daar ook regelmatig bij mijn 4jarige...
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 4 maart 2010 路 22:12

'Ith papa. Papa kie-en'

馃榾 Ik heb er hier nog zo 脙漏脙漏n, amar dan een dame. "Papa, skiesen. Kwam van de week liggend op d'r buik op een skateboard aanpeddelen door de gang: "Kijk papa, surfen!" Kijkt m'n vrouw mij boos aan, omdat ik 'r zou indoctrineren. En ik had 脙漏cht niets gedaan... Ik denk dat ze een surf dvdtje had meegekeken...
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 4 maart 2010 路 22:23
    Nee indoctrinatie , jawel (waar is dat nummer van de kinderbescherming)  馃榾
    Better to burn out, then to fade away.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 5 maart 2010 路 21:22

Kwam van de week liggend op d'r buik op een skateboard aanpeddelen door de gang: "Kijk papa, surfen!" Kijkt m'n vrouw mij boos aan, omdat ik 'r zou indoctrineren. En ik had 脙漏cht niets gedaan... Ik denk dat ze een surf dvdtje had meegekeken...

Gaaf toch dat.  Dat wordt een leuke vrouw later! Hou dr maar alvast weg bij die jongens van mij! 馃槈
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 24 mei 2010 路 21:46
    1 jaar en 3 maanden en al op een snowboard? Het kan:

of is het fake?
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 25 mei 2010 路 14:33
    Ik was dit jaar blij om te zien dat mijn zoon van 12 eindelijk met grote sprongen vooruit was gegaan met ski脙芦n. Hij begon met ski脙芦n in 2005, maar kreeg in 2006 een ongeluk waardoor hij zijn kniebanden had verrekt (8 weken met een brace). De jaren daarna overheerste angst zijn ski plezier (het gebrek er aan) en daarmee ook zijn vooruitgang 馃槥

Vorig jaar heb ik hem verplicht laten lessen op een borstelbaan in Ridderkerk. Dat heeft zijn vruchten wel afgeworpen dit jaar 馃槂 Op de laatste dag van onze vakantie dit jaar kregen we nog 15CM pow en toen ging ie helemaal uit zijn dak.

Papa proud 馃槂

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro