we zijn live, het was diep, wat vers en de opmaat naar het 11e poederalert..

we zijn live, het was diep, wat vers en de opmaat naar het 11e poederalert..

[b]Versesneeuw… nu nog verser[/b]
Allereerst… wePowder is live. Het heeft enige tijd in beslag genomen, maar sinds woensdagavond 7 januari is de site live. In Luxemburg kreeg ik die memorabele avond een sms-je dat we live zijn. Precies op het moment dat ik op jacht ging naar de vlokken die het 10e poederalert hadden gebracht. In de Alpen hebben we het meteen getest en ter plekke iedere dag het actuele lawinebericht bekeken. Ideaal.

December 2006 lanceerde ik het eerste verse sneeuw bericht. Bedoeld voor vrienden zodat ze vaker poeder zouden scoren. Maar niet alleen m’n vrienden liepen rond met de vraag; waar ligt de beste poeder? Op Skizone viel ik een warm poederbad en van het een kwam het ander. De afgelopen winter liep ik Bart en Arjen tegen het lijf en het idee was daar. Met wePowder hopen we jullie nog beter te kunnen empowderen dan ik ooit heb bij verse sneeuw heb gedaan.

Dat betekent echter wel dat midden deze week Versesneeuw.nl op ‘grijs’ gaat. Het domein blijft in de lucht, ter archivering ende vermaeck, maar er zal niet meer gepost kunnen worden. De domeinnaam zal ik blijven koesteren en zal je nog steeds toegang bieden tot het verse sneeuw bericht op wePowder. Je zult er dan alleen een keertje extra voor moeten klikken. Na twee en een halve winter gaat versesneeuw in een nu al historische winter over naar een nieuwe omgeving. De plek waar je je als vrijrijder gebonden kunt voelen, hoe paradoxaal dat ook is. Met verse sneeuw hebben jij en ik aangetoond dat het rijden van poeder geen kwestie van geluk is. Poeder is een keuze…
Verse sneeuw heeft tot menig poederbocht en menig nieuwe vriendschap geleid. Daarvoor ben ik een ieder die Versesneeuw heeft gemaakt tot wat het is enorm dankbaar!

Maar wees gerust, want er zal weinig veranderen. Want waarschijnlijk heb je al een wePowder gids en zul je je ongetwijfeld ook snel op wePowder thuisvoelen. Bovendien gaan we proberen in de loop van het seizoen extra handige functionaliteit toe te voegen, zodat jullie nog makkelijker met elkaar kunnen poeder rijden. Want dat natuurlijk wel waar het om draait.

[b]Precies, want het was diep[/b]
[flickr-photo:id=3189376490,size=m] Woensdagavond reed ik richting de Alpen en gisternacht keerde ik weer terug. In drie dagen bezochten we de gebieden [gebied=86] en [gebied=90]. We scoorden heel veel vers. Een compleet report volgt nog deze week, maar nu alvast twee platen om een idee te krijgen hoe het was…

[b]Komende dagen wat vers[/b]
Een zogenaamd Adrialaag zorgt van woensdagavond tot en met vrijdagochtend voor 10-30 cm vers in weerregio [regio=9]. Mogelijk meer. Onvoldoende op dit moment voor een 11e poederalert, maar genoeg om de vlokken te plukken als je er toch bent ;-)

[b]Opmaat naar het 11e poederalert[/b]
[flickr-photo:id=3188532319,size=m] Na vrijdag wordt het weer rustig in de Alpen, maar de rust is tijdelijk. De westelijke straalstroom komt op gang, wat goed nieuws is voor het noodlijdende westen en noorden van de Alpen. De modellen weten nog niet precies waar het 11e poederalert gaat vallen, maar hij is in de maak, waarbij ik zelf heel blij zou worden van de laatste run van het ECMWF. Morgen een uitgebreide analyse. Nu eerst de nodige slaap inhalen.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
FriscoAuteur12 januari 2009 · 00:11

Lieve sneeuwgoden, laat het sneeuwen in Paradiski!

Never eat yellow snow!
Expert
huibAuteur12 januari 2009 · 00:20

Die onderste foto WTF!!!

Gevorderd
DioAuteur12 januari 2009 · 01:17

[size=10]Drivin’ the Big Rig.[/size]
\

Wie zit daar op z’n knieen?

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Toerist
AnoniemAuteur12 januari 2009 · 08:28

tsja ik had arg’s besteld, bleken ze arc’s te hebben meegegeven. Die bleken toch niet zoveel float te hebben ;)

Gevorderd
ArjenproadminAuteur12 januari 2009 · 11:37

Pffffffffffff

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
Bart1Auteur12 januari 2009 · 12:12

Nice!!

[sig]You ski? wePowder![/sig]

You ski? wePowder!
Expert
ollieAuteur12 januari 2009 · 15:21

Bardo was te gek (melezes galore), Sestriere/Milky Way was erg mooi, Pila was een pareltje waar we (na een korte hike) een paar zeer vette runs hebben gescoord. Nu alleen nog bijkomen… thanks man![sig][/sig]

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Expert
meteomorrisAuteur12 januari 2009 · 15:31

[sig]poeder is een keuze…[/sig]
\

@Frisco… nog eventjes geduld… sneeuw voor Plagne/Arcs is in de maak

powfinder.com
Beginner
AnoukAuteur12 januari 2009 · 21:00

Wij waren vorige eind vorige week ook voor een paar dagen in Bardonecchia…wat een hemels gevoel, al die poeder. En dit allemaal dankzij jullie site en HET boek…wij zijn iedereen die aan VerseSneeuw en WePowder meewerkt eindeloos dankbaar!!!

Zou het trouwens kunnen dat wij achter jullie aan hebben gereden donderdagochtend door de Frejus-tunnel ??? Wij reden nl. achter een blauw busje met Nederlands kenteken met daarin 3 duidelijk doorwinterde powder hunters

;-)

Warren Miller said it best: “If you don’t do it this year, you’ll be one year older when you do”
Gevorderd
ArjenproadminAuteur12 januari 2009 · 21:03

@Anouk: als je net zulke foto’s heb als Morris…

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
ArjenproadminAuteur12 januari 2009 · 21:05

en ‘heb’ moet natuurlijk ‘hebt’ zijn.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
AnoniemAuteur12 januari 2009 · 21:18

@ anouk, zoiets http://www.flickr.com/photos/versesneeuw/3116796030/

ongeveer? We waren alleen wel met 4 ;)

Donderdagochtend kan goed idd

Expert
meteomorrisAuteur12 januari 2009 · 21:19

@anouk… Dat moeten wij wel geweest zijn. Tenminste… er zaten vier poederrijders in de bus. Grote kans dat je kleine Paddy ;-) over het hoofd hebt gezien. Vrijdagochtend vroeg zijn we nog iets verder doorgereden richting het zuiden.

powfinder.com
Beginner
AnoukAuteur12 januari 2009 · 23:37

@Morris, Sjonnie en Arjen : yep, dat was inderdaad het busje waar wij donderdagochtend achter reden in de Frejus-tunnel…als dat niet WePowder-karma is ;-)

Foto’s heb ik, echter niet van het spectaculaire soort als die van Morris. Ik heb er alvast een aantal op Flickr gezet, de rest volgt nog morgen : http://www.flickr.com/photos/noukje/

Enjoy!

Warren Miller said it best: “If you don’t do it this year, you’ll be one year older when you do”
Toerist
Bart1Auteur12 januari 2009 · 23:45

@anouk, die fotostream moet je natuurlijk via je profiel ff uphooken aan wePowder… Dat soort foto’s zien we graag!

You ski? wePowder!
Beginner
AnoukAuteur12 januari 2009 · 23:49

@Bart: ik had de link gisteren al in m’n profiel gemaakt, alleen verschijnt voor één of andere reden geen fotogallerij, maar je kan wel bekijken via de link naar Flickr…ik heb ook pas gisteren mijn Flickr account aangemaakt, ik ontdek dankzij WePowder een hoop nieuwe dingen bij…heb nog veel te leren ;-)

Warren Miller said it best: “If you don’t do it this year, you’ll be one year older when you do”
Gevorderd
ArjenproadminAuteur13 januari 2009 · 00:20

@Anouk: vette platen!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
meteomorrisAuteur13 januari 2009 · 20:37

@anouk

hele mooie foto’s… ik krijg er weer kriebels van. Het was zo dik. Als je de foto’s in Flickr tagged met de volgende tekst wepowder:area=86 dan komen ze straks vanzelf bij de beschrijving van #86 te staan.

powfinder.com
Expert
meteomorrisAuteur13 januari 2009 · 20:39

@paddy… jonge honden? Je doelt zeker op die ADHD jongelingen op hun te brede latten. Waarvan ik er eentje overigens ook helemaal achteraan zag lopen tijdens een hike ;-)

powfinder.com
Beginner
AnoukAuteur13 januari 2009 · 21:03

Jongens, bedankt voor de complimenten op mijn foto’s…heel fijn!

@Morris : thanks voor de tip, ik heb ondertussen de tag toegevoegd!

Ik probeer er straks nog een aantal bij te zetten.

Groeten,

Anouk

Warren Miller said it best: “If you don’t do it this year, you’ll be one year older when you do”
Gevorderd
RoelaanoAuteur13 januari 2009 · 21:57

@ Paddy Je hebt er toch geen trauma aan over gehouden he ;) Volgende keer blijven we wel op de piste, dan heb je niet als die poeder die je alleen maar afremt :)

Beginner
AnoukAuteur13 januari 2009 · 22:55

@Morris : zou het kunnen dat het een tijdje duurt vooraleer mijn foto’s van Flickr op WePowder zichtbaar zullen worden ? Ik heb alle tags toegevoegd en ook mijn fotogallerij geactiveerd, maar er is nog niks te zien…misschien ligt het aan het feit dat ik pas eergisteren mijn Flickr-account heb aangemaakt?

Ik zal in elk geval voor alle gebieden waar ik de vorige weken ben geweest wat foto’s op Flickr te flikkeren ;-)

We hebben een toertje gemaakt van Chamonix naar Bardo, via Flumet, La Giettaz, Valloire en Valfrejus. We zien wel wanneer de foto’s hier op de site zichtbaar worden.

Warren Miller said it best: “If you don’t do it this year, you’ll be one year older when you do”
Toerist
Bart1Auteur13 januari 2009 · 23:06

@anouk, dat kan kloppen… soms moet je account door de flickr-staff nog goedgekeurd worden. Kan even duren, zo is mij verteld (de wePowder-account moet ook nog gekeurd worden :))

You ski? wePowder!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!