ISPO 2009.. wat wil jij weten....??

ISPO 2009.. wat wil jij weten....??

[flickr-photo:id=3230481563,size=s]

[i]wePowder goes ISPO[/i]. 2 Volle dagen zijn we met de complete wePowder crew aanwezig op de ISPO. De ISPO is [i]de[/i] beurs op het gebied van wintersport in Europa. Maandag 2 en dinsdag 3 februari zijn we live aanwezig en verschijnen er regelmatig nieuwtjes op de site. 2 dagen lang gaan we op zoek naar de nieuwtjes voor ons poederrijders, voor jou dus. Maar goed, wat wil jij weten? De dikste lat? We gaan 'm voor je zoeken. Het meest eco-vriendelijke board? We gaan 'm vinden? De exacte datum van de lancering van de Tracker 2? Ik ben benieuwd. Wie levert er de beste airbag; ABS airbag of Snowpulse? Hoe dan ook, kom maar op met je vragen…

[youtube]bX3Q7Y5Jc0A[/youtube]

Volle bezetting in Munchen betekent overigens ook dat wePowder guides vanwege onze afwezigheid tussen zaterdag 31 januari en woensdag 4 februari pas weer op donderdag 5 februari verzonden zullen worden. Wil je de [url=http://www.wepowder.nl/gids]wePowder guide[/url] snel in huis hebben, bestel 'm dan voor vrijdag 30 januari 12.00 uur.

Na afsluiting van de ISPO gaat een deel van de crew, waaronder ik zelf op zoek naar nieuwe pareltjes in de sneeuw. Vanaf zaterdag 6 februari ben ik dan te vinden in Disentis waar ik zal fungeren als tailguide tijdens de lawine praktijktrainingen van het Snowsafety Center. Wie weet tot dan!

meteomorris

Reacties

Toerist
AnoniemAuteur27 januari 2009 · 13:36

nou morris, op het skistokken vlak is het al heel lang erg stil, kan jij uitzoeken of er nou eindelijk een revolutie in skistokken land aankomt? ;)

Toerist
JaapvRAuteur27 januari 2009 · 13:58

Ski’s met zwaluwstaarten -roundup, zodat ik nog minder reden heb om ooit te leren snowboarden!
\

En de tracker 2 idd, of zouden ze al failliet zijn?

Expert
meteomorrisAuteur27 januari 2009 · 14:09

@sjonnie… ik ga eens goed voor je rondkijken… ik ben ook reuze benieuwd ;-) Nu snap ik ook waarom jij nog steeds met van die aftandse groene tandenstokers onderweg bent… Jij wacht op een innovatie ;-)

powfinder.com
Toerist
PeteralohaAuteur27 januari 2009 · 14:11

is er leven na de 3 antenne piepers. Komt er nog een wereldschokkende echt gebruiksvriendelijke volgende generatie?

mag ik weg
Expert
robbieAuteur27 januari 2009 · 14:20

@sjonnie: Ja, inderdaad, hoop dat er nou eindelijk eens een doorbraak komt.

Heb jij trouwens al iets gehoord over die speciale off piste sokken?

Gevorderd
TeleaddictAuteur27 januari 2009 · 14:23
  • hoe is de robuustheid van de G3 Onyx toer binding?
    \
  • presenteert BD al z’n nieuw Telemark binding?
    \
  • wat worden de (technologische) trends voor komende jaren? (breder? positieve rocker richting All Mountain markt, etc.)
http://verticaldissidents.net
Expert
robbieAuteur27 januari 2009 · 16:10

Ik denk smaller en negatieve rocker.
\

Want volgend jaar is freeriden weer uit en dan gaan we allemaal gewoon lekker blauwe pistes afstrepen in Val Thorens en zuipen in Le Monde. (zou veel geld schelen. en blauwe plekken.)

Godver, ik wou dat ik gewoon op badminton zat ipv verslaafd aan poederrijden. Heb ik weer…

Beginner
bjvthAuteur27 januari 2009 · 16:56

@ Sjonnie, download Idea van Poor Boyz en kom erachter dat skistokken zo 2007 waren. Die gasten rippen alles zonder…

Gevorderd
BohdieAuteur27 januari 2009 · 21:24

Het moet niet veel gekker worden! Off piste sokken? Groene tandenstokers? Zwaluwstaarten op ski’s? Veel plezier op de ISPO enne erg benieuwd naar verdere/nwe ABS testresultaten. Hoeveel man/vrouw kreeg de tijd aan het beruchte hendeltje te trekken? Anders loop ik straks voor nix te zeulen met die ABS op mijn rug. Zitten in de pow en zijn erg beducht op het lawinegevaar! Een ABS aanschaffen wellicht? Benieuwd naar alle nieuwste info op dat vlak, thanks mannen en veel plezier maar weer.

Gevorderd
Pollux2Auteur27 januari 2009 · 22:46

Komt BD met een nieuwe fatsoenlijke daypack met Avalung?

Toerist
AnoniemAuteur27 januari 2009 · 23:30

Ik wil wel het nieuwe spul van Atomic en Armada :-) zien, ben benieuwd naar de benchetler’s

Expert
ollieAuteur28 januari 2009 · 10:19
  • Tracker 2 is een goede vraag: komtie en hoe goed issie?
    \
  • ABS vs Snowpulse: wat is waarheid
    \
  • Trends in skis: sidecut in a sidecut, rocker breekt door?
    \

Ohwell, ik denk dat iedereen met dezelfde vragen zit…

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Beginner
QmaartenQAuteur28 januari 2009 · 12:08

Zouden jullie eens willen letten op de grootste lengtes van de verschillende ski merken?

Altijd lastig met mijn 1,94 m. Ski’s van meer dan

1,90 m zeg maar dus.

Enne, veel plezier!

powpowwowjippiajippieee
Expert
robbieAuteur28 januari 2009 · 13:50

Y heeft al een 1 ski quiver. En ik geloof niet dat ie er echt tevreden over is.

Toerist
sandmanAuteur28 januari 2009 · 14:10

hey maurice,

Misschien naar aanleiding van het safety verhaal van deze woensdag, of er dus ontwikkelingen zijn i.v.m. storende telefoons/magnetische velden etc?

Iets anders, ortovox had toch een check and Ride? Verkoop jij die dingen nog steeds?

groet,

Sander

strepenzetter
Gevorderd
FonzieAuteur29 januari 2009 · 19:29

Aangezien de Avalung niet te combineren is (of nog niet…) met een ABS, is het misschien handig ipv een avalung op je lichaam te dragen (omdat je bijv. al een ABS backpack hebt…)een Avalung in je helm? Met een integraal (crossmotor model) helm past de bit aan de binnenkant, wat de gebruikbaarheid verbeterd, of zelfs me een ‘vol’ gelaatsmasker (neus/mondkap) en in en uit laten op de achterkant van de helm. Is dat te vragen aan BD? (helmen zijn weliswaar kwetsbaar en kunnen door vallen stuk gaan, maar dat kunnen avalung door gebruik ook).

Never a last run..
Gevorderd
TeleaddictAuteur29 januari 2009 · 21:08

@Fonzie

ABS & Avalung zijn technisch gezien vast in 1 rugzak te combineren maar 2 merken met hun eigen geloof gaan natuurlijk niet ineens toestaan dat hun product veiliger kan in combinatie met iets anders…
\

& een integraal helm schijnt lawine technische ook niet ideaal te zijn. rond razende sneeuw die gaat trekken en sleuren aan je “kinrand” zal niet bevordelijk zijn voor je nek. Plus je kan in zo’n helm met de strap vast je hoofd niet richting bit bewegen en het bit ook niet gemakkelijk met je hand richting mond bewegen. & afstand tussen luchtinlaat en -uitlaat zal klein worden.

http://verticaldissidents.net
Expert
robbieAuteur30 januari 2009 · 10:50

Gasten, who cares about al die spullen? Als je planken maar breed genoeg zijn…

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!