wePowder: op hoeveel poederdagen sta jij nu al dit seizoen?

wePowder: op hoeveel poederdagen sta jij nu al dit seizoen?

[flickr-photo:id=2054598144,size=s] Wij rijden poeder… Verdomd goed uitgangspunt, maar zit jij een beetje op schema dit seizoen? Of beter gesteld: heb je met [url=http://www.wepowder.nl/gids/]HET boek[/url] in de ene hand en het [url=http://www.wepowder.nl/versesneeuw]VerseSneeuw bericht[/url] in de andere hand dit jaar goed gescoord? Ik bedoel dan [i]serieus gescoord[/i]. Hoeveel dagen heb je dit seizoen in meer dan 25-30 cm vers gestaan? Sterker: welk percentage van je dagen in de sneeuw reed je poeder?

Ik ben even voor mezelf gaan rekenen: 3 dagen Zwitserland in december, waarvan 3 dagen poeder, 3 dagen Italie in januari waarvan 3 dagen poeder, 3 dagen Zwitserland in Januari waarvan 3 dagen poeder 3 dagen in Ost-tirol in februari waarvan 2 dagen poeder en 4 dagen Zwitserland in februari waarvan 4 dagen poeder. 16 dagen in de Alpen, waarvan 15 in de poeder maakt een score van bijna 94%. Niet slecht, zeker omdat de dag waarop ik niet echt poeder reed een verplicht bezoek was.

[i]Wat is jouw score? Wat ging er fout op de dagen dat je geen poeder scoorde? Slechte score? No worries. De winter heeft nog een ruime 2 maanden te gaan.[/i]

diep-2
diep-2

Foto: ©Paddy

meteomorris

Reacties

Expert
semmelAuteur23 February 2009 · 18:06

3 maanden in de sneeuw en +/- 15 dagen peoder, niet echt een goede score :(

Respect the Mountains..!
Expert
ollieAuteur23 February 2009 · 18:10

november 3 dagen techniek (geen poeder)

december 3 dagen zwitserland (poeder)

januari 3 dagen italie (poeder)

januari 4 dagen powderchase ch (poeder)

februari 3 dagen oostenrijk (poeder)
\


totaal 16 dagen, 13 dagen poeder = 81%

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Gevorderd
DutchessAuteur23 February 2009 · 21:08

Nul, niks, nada. Geen één! Ben nog niet in de alpen geweest. Zometeen een week in de alpen, bestemming min of meer flexibel (noord of zuid franse alpen, west italie, west zwitserland) en je bent zo met poederalerts aan het smijten Morris, dat ik er bijna rustig van wordt: tegen die tijd schudt je er vast weer eentje uit je mouw… toch? …toch??.. TOCH???

Mocht ik die week nou onwijze pech hebben (alleen maar poeder in Tsjechië of de dolomieten) Dan moet het powderchasen in april soelaas bieden. Dat moet dan de score worden.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
ArjenproadminAuteur23 February 2009 · 22:05

FF tellen, nu op een totaal van 20 dagen, waarvan 14 dagen poeder. Ach, een score van 70%. Tel hierbij op dat er een aantal verplichte dingen bij zaten en dan kom ik eigenlijk op een score van 12 dagen pow van de 12 dagen. Dus eigenlijk 100% ;)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
meteomorrisAuteur23 February 2009 · 22:09

@Arjen…

hadden we Silian erdoor gekregen dan had ik een 100% score gehad. Maar goed, dan had ik ook niet op de ski’s gestaan… (ik hoor ergens een gezegde van een bekende voetballer…)

powfinder.com
Gevorderd
koen_djfistelAuteur23 February 2009 · 22:27

2 dagen valfréjus : bingo

4 dagen mercantour-trip : 4 dagen bingo (mag super-bingo ook ? als de pow te diep was :-)

4 dagen disentis : bingo
\

100 % : thx wePowder
\

(ps w8 tot dechelle hier voorbij komt ; das nog meer bingo ; die is op dit moment aant bingo-en !!!)

sbs roelz
Toerist
AnoniemAuteur23 February 2009 · 23:05

te weinig…desondanks wel lekker gereden :)

Expert
meteomorrisAuteur23 February 2009 · 23:17

@Dutchess… volgens mij plan je nog steeds te veel… toch, toch, TOCH…;-)

powfinder.com
Toerist
AnoniemAuteur24 February 2009 · 06:59

3 dagen zwitserland in december en 3 dagen poeder (en een dslr in de poeier)
\

zodadelijk weer veel babypoeder.
\

telt dat bijelkaar dan meer dan 100%?

;)

Toerist
SNDRAuteur24 February 2009 · 08:27

Ik werk nu vanaf 14 december in Crans-Montana CH en het lukt me om per week gemiddeld zeker zo’n 4 keer te boarden. Aangezien het ongeveer elke week wel een dag sneeuwt is dit een ongelofelijk poederseizoen. Wat een topwinter! :D

Gevorderd
DutchessAuteur24 February 2009 · 09:51

@ morris: ik weet het ik weet het ik weet het!!! :(

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Toerist
KennyAuteur24 February 2009 · 10:37

Heb een weekje in Zillertal vertoeft. Ondanks de voorspellingen op voorhand toch 3 dagen van de 7 lekker veel vers gereden. Voor de rest geen vakantie dagen meer :( omwille van mijn seizoentje vorig jaar. Ik hoop alsnog een weekendje of 2 naar de Alpjes te kunnen ontsnappen. Waar? Dat zullen jullie uitwijzen :))

Sorry this rider is currently under construction
Toerist
AnoniemAuteur24 February 2009 · 10:44

5 van 9, maakt 55%.

Eerst een familieweekje met Kerst. Toen waren we eigenlijk net te laat. Wel nog een dagje mooie Firn! Daarna SCC in Disentis, dat was puur geluk hebben.
\

Alles van te voren geplanned. Dus ik mag nog van geluk spreken dat dit zo’n geweldig jaar is.

Gevorderd
NielsAuteur24 February 2009 · 13:57

18 dagen poeder, in 60 dagen bergen = 30% da’s procentueel laag maar in keiharde dagen niet slecht…zeker niet voor iemand die alweer 4 weken thuis zit met fysieke ongemakken…

Gevorderd
NielsAuteur24 February 2009 · 14:18

18 dagen poeder, in 60 dagen bergen = 30% da’s procentueel laag maar in keiharde dagen niet slecht…zeker niet voor iemand die alweer 4 weken thuis zit met fysieke ongemakken…

Gevorderd
NielsAuteur24 February 2009 · 16:12

oeps da’s 2 maal …;(

Gevorderd
DioAuteur24 February 2009 · 19:45

Preseason Pow met tiger, infernus en ®ogier 12-14 november, season-starter Pow met Thijzel en Kanski in Nendaz 12-14 December, Wepowder/Nike ACG Pow mè heul veul mensen in januari. En heel feb. nog geen faceshot gehad. Brrr. Gelukkig komt maart en april nog. (en staartje in mei)

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
SpiderAuteur24 February 2009 · 20:30

:-( nog maar 5

We doen wat rustiger tegenwoordig
Gevorderd
HertAuteur26 February 2009 · 02:13

9 en tellen die waar ik over droom eigenlijk ook mee?

Gevorderd
SpiderAuteur26 February 2009 · 23:13

@ dio: lees jij je pm wel eens?

We doen wat rustiger tegenwoordig
Toerist
bjtukkerAuteur27 February 2009 · 07:45

Veel te weinig; van 2,5 week in de sneeuw een halve dag in de poeder.

Groet,<br />BartT
Toerist
fishamp;sticksAuteur27 February 2009 · 20:23

Jan9-11 Bardo. 23-27Evolene-Arolla Feb.7-9 Champex-Andermatt.Alles Kneedeep en A-matt thigh-deep.

=10/10 doe zo voort zou de meester(Maurice) zeggen! B-)

Toerist
Steven2Auteur28 February 2009 · 18:12

21 dagen in de sneeuw, 13 poederdagen, dus percentage zullen we maar niet noemen…Ik mag nog van geluk spreken, want ik zat twee weken vast met de kerst en oud en nieuw. Percentage gaat nog omhoog dit jaar!

Toerist
LampieAuteur28 February 2009 · 18:38

Eens even tellen: December-Januari, 4 weken waarvan 14 dagen poeder, percentage is niet zo hoog maar een cadeautje is pas leuk als je er echt op zit te wachten, toch? Februari 6 dagen waarvan 2 échte poederdagen. Totaal 16 met nog 4 trippies te gaan. Het was een mooie winter…(nu al)

glisseur de poudre
Gevorderd
DioAuteur1 March 2009 · 10:02

@Spider PM. PM??

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Expert
huibAuteur1 March 2009 · 11:27

20 dagen sneeuw, 18 dagen poeder.
\

Eén dag net voor de dump in de Alpen aangekomen en gesettled voor een dagje pistecrossen in Laax (wel 5-10cm vers over de harde piste heen maar dat telt eigenlijk niet). Eén dag ging de lift niet open omdat het sneeuwde (Italië) en moesten we uitwijken naar… weer Laax.
\

Hoge score maar in totaal wel 11000km gereden voor 4 poedetripjes!!!

Gevorderd
telemikeyAuteur1 March 2009 · 20:09

1+2+3+3+3= 12 poederdagen (waarvan een paar echt BIZARrro)

1+2+3+3+3+6= 18 totaal

(waarvan de laatste 6 een familieaangelegenheid was)
\

Dus eigenlijk 100%

White room,Pillow lines,I rule
Toerist
BelgKoenAuteur5 March 2009 · 01:53

9 van de 16, mega blunder gemaakt om vorige week naar Tignes te gaan terwijl de Noordalpen verzopen in de sneeuw! Ik boek nooit lees NOOIT nog op voorhand een plaats. De 9 poederdagen waren wel extreem pro!

It's better to be &quot;off piste&quot; than to be &quot;pissed off&quot;
Gevorderd
popskiAuteur25 March 2009 · 09:18

28-30 nov Ischgl, 27/12-2/1 Fiss/Serfaus, 17-19/1 Nassfeld, 5-8/2 Ischgl, 25-27/2 Oberstdorf,21-22/3 Tauplitz/Krippenstein

Dus 22 dagen in de sneeuw, waarvan 19 in de poeder of 86%. Ben dus tevreden en waarschijnlijk na de paasvakantie nog meer.

Toerist
xerate2Auteur25 March 2009 · 21:04

dagje of uh…10 dit seizoen! super chill, vorige week lekker slush gereden, ook leuk :p.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!