Freeride de Tignes op de Grand Balme

Freeride de Tignes op de Grand Balme

[flickr-photo:id=3277382858,size=s] Gisteren vond op de Grand Balme de Freeride de Tignes plaats, het derde main-event in de [url=http://www.freerideworldtour.com/en/]Freeride World Tour[/url]. Na de stops in het Russische Socchi en het Amerikaanse Squaw Valley, is het vasteland van Europa aan de beurt. Met alleen de Xtreme de Verbier nog voor de boeg is dit de mogelijkheid voor de rijders om de positie in het algemeen klassement te versterken.

[b]Fransen dominant[/b]

De Fransen presteerden goed op hun eigen terrein. Xavier de le Rue was oppermachtig bij de mannen (snowboarders uiteraard) en Caroline Meynet sleepte de zege bij de vrouwen (skiërs) binnen.

[b]Haunholder wint bij de skiërs[/b]

Wie? Juist, Matthias Haunholder. Matthias is een Oostenrijker en komt uit Fieberbrunn. Vorig jaar had hij al prima gepresteerd in de verschillende qualifiers en dit jaar was hij in Tignes oppermachtig. Hij liet met een perfecte run Fransman Thomas Diet en Henrik Windstedt achter zich. De huidige leider in het klassement, Aurélien Ducroz, viel buiten de top drie, omdat hij viel na een prima start.

Haunholder zelf over zijn overwinning:

“I spent a lot of time looking at the Grand Balme face, even until late last night. I knew I had to be brave to make the difference on this slope. I took a line with a landing in a steep spot, like the snowboarder Xavier de Le Rue. I was able to master the consecutive turns and jumps. I made it to the Freeride World Tour after having won a qualifier in 2008. The first stages of the Freeride World Tour gave me the confidence that allowed me to win in Tignes.”

En nu op naar de grande finale: de Xtreme de Verbier! Kijk [url=http://www.freerideworldtour.com/en/rankings/rankings\_0-18]hier[/url] voor de actuele ranking. Helaas zijn er nog geen beelden beschikbaar van de contest in Tignes, dus hierbij maar alvast de teaser voor de Xtreme.

Zijn jullie erbij in Verbier?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Toerist
WvD2Auteur14 maart 2009 · 12:07

Filmpjes staan online!
\





Gevorderd
ArjenproadminAuteur14 maart 2009 · 12:10

Top! Thanks WvD!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
PeteralohaAuteur14 maart 2009 · 13:14

ik weet het niet hoor maar die bestline female snowboard die is die berg aardig aan het kaalschrapen…
\


hoe is het eigenlijk met zo een event ben je niet enorm in het nadeel als je eerst moet?

mag ik weg
Toerist
WvD2Auteur14 maart 2009 · 16:26

@arjen no thnx! ;)

Toerist
WvD2Auteur14 maart 2009 · 18:15


Toerist
jobslegersAuteur15 maart 2009 · 12:00

Dit vond plaats in onze “voortuin”! We hebben een tijdje staan kijken en terwijl we daar stonden crashte Adrien Coirier (http://www.freerideworldtour.com/en/news/adrien-coirier-injured-during-the-nissan-freeride-de-tignes_0-1187). Zelf heb ik het gemist maar volgens vrienden van me klapte hij flink op de rotsen. De repatriëring van de berg duurde nogal een tijd dus hebben we het gelaten voor wat het was.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!